fbpx

La increíble historia de la góndola o cómo Venecia obtuvo su símbolo

No podemos imaginar Venecia sin góndolas negras y alargadas. Algunos agregarían palomas y la extremadamente animada Plaza de San Marcos, que Napoleón una vez llamó el Salón de Europa. Pero las góndolas, de las que la mayoría de nosotros no sabemos mucho, son un símbolo de la ciudad sobre el agua. ¿Conoces su historia?

Elegantne črne čolne upravljajo gondoljerji v belo-modrih majicah, ki nam včasih postrežejo tudi s kakšnim italijanskim napevom, medtem ko mi udobno sedimo v oblazinjenih klopeh in lovimo sapo ob pogledu na beneške palače. Je bilo vedno tako?

Zgodovinarji niso enotni glede datuma nastanka gondol, a prvi zapisi o njih segajo v leto 1094. Takrat so bili ti čolni precej večji, imeli so višji premec, nižjo krmo in običajno dva veslača. Slabega pol stoletja pozneje so gondole dobile pokrite kabine, v katerih so se prevažali bogati Benečani, ki so med seboj tekmovali, kdo bo svojo gondolo okitil in okrasil z več zlata in barv. A nedolgo zatem je beneški senat sprejel dekret, da morajo vse gondole biti črne barve, saj se jim je ponašanje z bogastvom zdelo neprimerno. No, tisti najbogatejši so seveda raje plačevali kazni, kot pa sledili zakonu.

Gondole so skozi leta, desetletja in stoletja še naprej spreminjale obliko in velikost. ‘Bananasto’ obliko so dobile v 19. stoletju, sto let pozneje pa so mestne oblasti dokončno prepovedale kakršnokoli spreminjanje. Danes se gondole z izjemo raznovrstnih kovinskih okrasij na krmi in premcu ter različnih vrsti blaga med seboj ne razlikujejo. Tehtajo 700 kilogramos, v dolžino merijo slabih 11 metros, de ancho 1,40 metra in imajo eno stran za 24 centimetrov daljšo od druge. Asimetrija pomaga gondoljerju bistveno lažje manevriranje po beneških kanalih.

Gondol  Benečani seveda ne uporabljajo več za trgovanje, tako da njihov simbol živi le še od edinstvene izkušnje željnih turistov.

Más información

Más información:
gondolaromantica.com

contigo desde 2004

Del año 2004 investigamos tendencias urbanas e informamos a nuestra comunidad de seguidores diariamente sobre lo último en estilo de vida, viajes, estilo y productos que inspiran con pasión. A partir de 2023, ofrecemos contenido en los principales idiomas del mundo.