fbpx

Korotettu liukubussi on täällä ja on jo kuljettanut ensimmäiset matkustajat

Dvignjeni mega avtobus TEB.

Vielä toukokuussa se vaikutti tieteiskirjallisuudesta (se oli vain malli 19. kansainvälisessä korkean teknologian näyttelyssä Pekingissä), mutta nykyään Transit Elevated Bus -yhtiön kohotettu liukuva megabussi on todellisuutta ja on jo "ajoinut" tai Kiinan Qinhuangdaon kaduilla, missä se läpäisi onnistuneesti ensimmäisen koeajon. Muistutetaan, se on valtava kohotettu bussi, joka pystyy kuljettamaan 1200 ihmistä, se liukuu kaksikaistaisen tien yläpuolella kiskoilla ja autot voivat ajaa sen alla turvallisesti!

Kitajska slovi kot dežela prometnih infarktov. Prometni kolapsi so postali del kitajske folklore, na katero pa niso ponosni, zato iščejo načine, kako omogočiti večjo pretočnost gore pločevine in zmanjšati onesnaženost zraka.

Dvignjeni avtobus je že uspešno opravil svojo prvo testno vožnjo.
Dvignjeni avtobus je že uspešno opravil svojo prvo testno vožnjo.

Maja 2016 je podjetje TEB predstavilo maketo, ki je kot ideja tlela že od leta 2010, dvignjeni gigaavtobus, ki je videti kot predor, pod katerim bodo vozili avtomobili, sam pa se bo premikal po tirih ob straneh dvopasovne ceste.


Če se je tedaj to zdela samo divja ideja in prelepo, da bi bilo res, je bilo nedavno na kitajskih cestah ali bolje nad njimi že moč opazovati prototyyppi na delu. Resda je opravil samo 300 metriä poti, a da so od makete do delujočega vozila prišli tako hitro, to je v vsega treh mesecih, je naravnost fascinantno.

LUE LISÄÄ: Tesla Gigafactory - maailman suurin tehdas avasi ovensa


Konstruktorju avtobusa, ki ima zmogljivost 40 vlakov, Song Južou se je kot poskusni zajček ponudila peterica kitajskih mest, in sicer Činhuangdao, Nanjang, Šenjang, Tiandžin in Žukou, ki jih zaradi naglega povečanja prometa tare čezmerna onesnaženost zraka in nepopisna gneča na cestah. Izdelava vozila stane 4,5 milijona ameriških dolarjev, kar je vsega šestnajstina cene vlaka podzemne železnice, poleg tega pa ne zahteva velikih posegov v prometno infrastrukturo, saj ga poganjata elektrika in sončna energija. Avtobus, ki ne moti prometa, bo v popolnosti, vsaj tako obljubljajo kitajski inženirji, zaživel že v letu dni. Če smo se jim še maja smejali, se jim zdaj ne bomo!

Dvignjeni drseči megaavtobus:

Še včeraj maketa …

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.