Toyota kehitti Euroopan pienimmän autonsa kaksi ensimmäistä sukupolvea Peugeotin ja Citroënin (nyt osa Stellantista) avulla, mutta tämä ei enää koske uutta Aygoa, koska se on täysin Toyota-auto. Kaksi aiempaa PSA-brändiä ovat päättäneet poistua segmentistä ilman suunniteltuja vaihtoja 108:aan ja C1:een, joten Aygo joutuu kohtaamaan vähemmän kilpailijoita. Mikä on hyvä!
Poleg tega, da se izogiba svojim francoskim povezavam, povsem novi mali model Toyote celo spreminja svojo osebnost s sprejetjem pripone »X«, ki odraža prehod s kombilimuzine na mini križanca. Čeprav se še vedno ujema z definicijo modela A-segmenta stare celine, je Aygo X precej večji od svojega predhodnika. In tudi izgleda precej resno!
Z dolžino 3.700 milimetrov je mestni avtomobil, ki ni več tako majhen, 235 mm daljši od modela, ki ga nadomešča, z 90 mm raztezanja medosne razdalje za več prostora za noge ter za potnike, ki lažje sedijo zadaj. Čeprav je med osema daljši, ljudje, ki sedijo zadaj, še vedno ne morejo spustiti stekel, saj ima Aygo X še vedno nekoliko nerodna izstopna zadnja stekla.
Prav tako je 125 mm širši, 1.740 mm in 65 mm višji, pri višini 1.525 mm od modela, ki ga nadomešča, zaradi česar je v skladu s podobnimi Hyundai i10, Kia Picanto in Fiat Panda. Po kalitvi rasti se je prtljažna prostornina povečala za več kot 60 litrov na celih 231 litrov, merjeno do roba sedišča in na 269 litrov do strehe. Zložite zadnjo klop in prostornina do strehe poskoči na na 829 litrov. Zadosti za kamping dopust v dvoje.
Zdaj je že tako velik, da se Toyoti zdi popolnoma primerno naj namestiti kar 18-palčna platišča, zaključena v mat črni barvi s kontrastnimi oranžnimi (mandarinskimi) poudarki. Aygo X se vozi na platformi GA-B in še naprej ponuja zložljivo streho iz tkanine za ohranjanje vzdušja na prostem. Kljub občutnemu povečanju velikosti ima obračalni krog le 4,7 metra, zato je idealen za natrpano mestno džunglo s svojimi ozkimi in prometnimi ulicami.
Da bi poudaril svoje novo pridobljene lastnosti križancev, ima Aygo X debel črno plastično letvico na kolesnih lokih in ponuja dodatnih 11 mm odmika od tal v primerjavi s prejšnjim modelom. Sedite tudi 55 mm višje kot prej v avtomobilu.
Kabina je skoraj tako šik kot zunanjost, z živo barvnimi poudarki in čudaško armaturno ploščo z 9-palčnim zaslonom na dotik. Čeprav gre za Toyotino vstopno ponudbo v Evropi, Aygo X še vedno dobi ambientalno osvetlitev in brezžično polnjenje, da ne omenjam žarometov s polno LED tehnologijo in celo podpore za posodobitve po internetu. Na voljo je tudi širok nabor varnostnih tehnologij, vključno s prilagodljivim tempomatom, nočnim zaznavanjem pešcev, pomočnikom pri sledenju voznega pasu in dnevnim zaznavanjem kolesarjev, če naštejemo le nekatere.
Toyota ohranja stvari izjemno preproste v smislu motorjev, saj obstaja samo en. Aygo X poganja atmosferski 1,0-litrski bencinski mlin z močjo 72 KM (53 kW) pri 6000 vrt/min in 93 Nm pri 4400 vrt/min. Trivaljni agregat deluje bodisi s pet stopenjskim ročnim menjalnikom bodisi z brezstopenjskim menjalnikom.
Vse to omogoča, da mali križanec / kombilimuzina z mesta doseže hitrost 100 km/h z mesta v mučno počasnih 15,6 sekunde, medtem ko CVT zmanjša za desetinko sekunde. Najvišja hitrost je 158 km/h pri ročnem in nekoliko nižja 151 km/h pri modelu, opremljenem s CVT.
Ker je peresno lahek, porabi le 4,7 litra / 100 km in ima emisije CO2 le 107 g/km.
Toyota je v celoti prevzela lastništvo tovarne na Češkem, kjer sta se nekoč izdelovala modela Peugeot in Citroën kot del zdaj propadlega skupnega podjetja 50:50. Tam že izdeluje najnovejšo generacijo superminija Yarisa, v kratkem pa bo sledil Aygo X, ki bo tekmoval v redkem segmentu A. Prodaja je predvidena za začetek leta 2022.