Poplava kamer v segmentu do 1.000 € povprečno zahtevnemu hobi fotografu ali videografu navrže množico opcij. A le redko so v tem segmentu izdelki, ki s svojimi lastnostmi posegajo dosti višje in se obnašajo kot profesionalna oprema, ki celo brez težav nadomesti nekajkrat dražje naprave za zajem videa in fotografije. Fujifilm X-T30 sem preizkušal zadnjih pet mesecev in ugotovil, da je pravzaprav vse kar potrebujem. Pravi mali švicarski nož. Hkrati pa ena od kamer, ki je s svojim oblikovanjem videti tako neznansko seksi, da jo je užitek nositi s seboj.
Morda na začetku k samim osnovam. Fujifilm X-T30 je “derivat” ene najbolj priljubljenih kamer ta hip, Fujifilm X-T3. To pomeni, da za precej nižjo ceno ponuja praktično identično drobovje, torej enak senzor s 26 MP in enako procesorsko obdelavo. Recept je zares preprost – naloga inženirjev je bila zmanjšati večjo kamero X-T3 in v priročnem paketu, po precej nižji ceni, ponuditi praktično vse lastnosti. V mojih očeh je odločujoč faktor prav velikost, saj si osebno vselej želim čim sposobnejšo opremo v kar se da majhnem in priročnem formatu! Strategija Fujifilma je pri tem modelu preprosto genialna in to so prepoznali tudi kupci, saj je bil že predhodnik X-T30, torej X-T20, najbolj prodajana kamera tega podjetja. Pravih receptur res ne gre spreminjati, ampak jih je fino brusiti. In to pri Fujifilmu počnejo z odliko, saj v zadnjih letih prisluhnejo uporabnikom in iz generacije v generacijo delajo boljše izdelke.
S ceno za ohišje, ki znaša 849,00 € je torej X-T30 v tem trenutku kar *650,00 € cenejši od X-T3 (*odvisno od trgovca) in še mnogo več od novega X-T4, s katerim si prav tako deli kar nekaj skupnih lastnosti. Glede na to, da so mnogi ocenili kamero X-T3 kot najboljšo kamero Fujifilma doslej, je to zelo dobro izhodišče. Zato res na hitro poglejmo v drobovje. X-T30 ima senzor APS-C s 26,1 milijona slikovnih pik ter procesorsko zmogljivost obdelave fotografije, hitro fotografiranje in celoten nabor simulacij filmov, ki zahtevajo malo retuširanja. Po tem je Fujifilm znan že iz časov klasičnega filma, s takoimenovanimi značilnimi barvnimi efekti Provia, Eterna in drugimi. X-T30 brez težav zajema izjemno dober video v 4K, pri tem pa mu pomaga izjemen AF-sistem samodejnega ostrenja s kar 425 točkami, ki zajema celoten spekter oziroma okvir. Pravzaprav X-T30 na nek način dejansko zagotavlja boljšo natančnost samodejnega ostrenja, torej avtofokusa v primerjavi z X-T3, kar me je osebno izjemno presenetilo. Tako bolje zaznava obraze kot X-T3 in lepše sledi objektom. Je pa Fujifilm znan po tem, da velikokrat posodablja programsko opremo svojih kamer in s tem svoje kamere stalno nadgrajuje in izboljšuje. Velikokrat sem bil zelo presenečen, kako posodobitev vpliva na kakovost delovanja, ki se z novo verzijo hipoma izboljša.
Pri svojem delu uporabljam obe kameri, tako X-T30 kot X-T3 in prav smešno je, da se velikokrat zalotim in avtomatično posežem po manjši in priročnejši, ki izjemno dobro ali v določenih situacijah celo bolje reagira. Navdušuje me sistem popolne avtomatike, s katerim kamera zelo malokrat greši in “amaterjem” omogoča dobro fotografijo tudi v svetlobno slabih pogojih. Oziroma takrat, ko nimaš časa za nastavitve in moraš le “škljocnit”. V osnovi imam kamero vedno pripravljeno prav na avtomatiko. Kar je sicer za mnoge “bogoskrunstvo”, a je v hitrem svetu, v katerem živimo, tako imenovana varnostna mreža res priročna. Je pa res, da kamere Fujifilm nihče ne kupi zaradi avtomatike, temveč ravno zaradi tega, ker je tako fenomenalno dobra v ročnem načinu.
Seveda Fujifilm ni mogel ponuditi identične kamere za dosti manjšo ceno, zato se boste morali odpovedati določenim malenkostim, kot je naprimer boljše vremensko tesnenje, ki ga premore X-T3. Nekoliko slabše je tudi elektronsko iskalo, manjka pa tudi nekaj tehničnih malenkosti pri snemanju. A nič kar bi vas pretirano oviralo ali zmanjšalo funkcionalnost kamere. X-T30 premore tudi kakšen gumb manj, ki ga nadomeščajo funkcijske tipke in kombinacije priročnih drsnikov. Še vedno pa je to kamera za vse tiste, ki ste ljubitelji ročnih nastavitev, saj sta tako čas, kot “blenda” (zaslonka), tako kot v dobrih starih časih, vedno pri roki.
Japonski dizajn – odličen od nekdaj
Kot oblikovalec se moram zadržati tudi pri oblikovanju kamere, ki je za mene vsekakor izjemno pomemben segment. Tu Fujifilm s svojim retro pristopom blesti in uspešno združuje klasično eleganco s sodobno tehnologijo. Ta kamera bo enostavno ostala lep in dober industrijski izdelek. Samo poglejte jo. Lahko bi jo izdelali leta 1940 ali leta 2020. In prav to mi je izjemno všeč. Fujifilm je namreč tisti proizvajalec, ki se je zavezal najbolj klasičnemu upravljanju z osnovnimi funkcijami kamer in pri tem obdržal klasični retro dizajn, ki ga decentno in previdno izboljšuje s sodobnimi dodatki. Izdelki, kjer je vse funkcije mogoče upravljati le z gumbi in vzvodi, so redki. Vse preveč je takih, ki vedno znova poizkusijo izumiti stvari na novo, a pri tem pozabijo, da je tisto klasično, za fotografe tudi najbolj uporabno. To je enostavno neprecenljivo za vse, ki še pomnimo dobo nedigitalne fotografije. Fujifilm tu enostavno blesti. Osebno se, kot sem že prej poudaril, nagibam izdelkom, ki so manjših velikosti. Deloma zaradi tega, ker kamero večino časa prenašam s sabo in si tako želim “majhen paket”, ki me čim manj ovira. Moj X-T30 tako tehta le 382 gramov, kar je v primerjavi z 540 grami modela X-T3 precejšnja razlika. Ta se opazi predvsem v scenarijih, ko se odpravite v visokogorje ali na popoldanski sprehod po Ljubljani. Takrat je pomembno, da je kamera del vašega outfita, a hkrati orožje za lovljenje motivov. Na nek način šteje vsak gram!
X-T30 je dimenzijsko zares majhen in bo v velikih moških rokah mogoče celo nekoliko premajhen. A je tu kup dodatkov, torej ročajev, podaljškov, s katerimi lahko aparat takoj naredite primernejši ali bolj personaliziran vašim rokam. Nekaj teh dodatkov bom navedel v povezavah pod tem zapisom, kot idejo za priročno ali modno nadgradnjo pri vašem nakupu.
Video je njegova močna stran
Kar se tiče fotografije s Fujifilmom zares ne boste zgrešili. A je dobro vedeti, da ima X-T30 tudi izjemne video sposobnosti, ki so primerljive z X-T3. Slednji je prav na video področju pozitivno presenetil mnoge strokovnjake. Kot že omenjeno lahko snemate video v 4K, a je tu časovna omejitev snemanja na 10 minut. Predvidevam, da se v tako majhnem “telesu” aparata zna zgoditi pregrevanje, čeprav sam nikoli nisem imel občutka, da bi X-T30 postal vroč ob snemanju v načinu 4K. Načinov snemanja je ogromno. Osebno se nagibam klasičnemu formatu FHD 16:9, kjer izberem nekoliko večji bitrate zajema videa za več informacij (200 Mbps), filmsko simulacijo Provia ter t.i. dynamic range DR200. Nastavitev je zares ogromno in potrebovali boste kar nekaj časa, da boste za svoj slog pogruntali tisto, ki bo najbolje delovalo. A ko boste našli prave nastavitve, boste iz videa 1080p dobili izjemno dobre video izdelke, ki vas bodo vedno znova presenetili s kakovostjo slike. Zato je snemanje v 4K praktično nesmisel, saj je postprodukcija še vedno prezahteven zalogaj. Video format 1080p pa je pri X-T30 enostavno med najboljšimi. Pri tem pa naj poudarim, da so pri Fujifilmu zares velik poudarek namenili tudi “slow motion” posnetkom, ki vam bodo pričarali zares cinematičen ambient in ga boste lahko zajemali do 120 fps pri 1080p. Ker je kamera Fujifilm X-T30 lahka in majhna, pa je tudi moja prva izbira za počasne posnetke b-roll, ki jih ravno zaradi navedenih lastnosti največkrat delam kar iz roke. Izbir za slow motion je kar nekaj – takšnemu načinu snemanja je namenjen prav poseben meni.
Pri video ustvarjanju je pomemben tudi avtofokus, ki je dober do te mere, da me ob snemanju vlogerskih selfijev ne skrbi, da nisem v fokusu. Kamera namreč nima tako imenovanega “flip” zaslona, kar ima svoje minuse v tovrstnih scenarijih. Pa tudi pluse. Namreč, navadil sem se gledati v lečo in ne v zaslon poleg leče, kar na nek način močno izboljšuje mojo komunikacijo s kamero in občinstvom. Tu mi kakopak pomaga odlično prepoznavanje obraza, ki dela dobro. Hvalim pa lahko tudi zvok kamere, ki ga iz zunanjih virov odlično zajema preko sicer nekoliko specifičnega vhoda 2.5 mm, za katerega je obvezen adaptor na klasični 3.5 mm. Sicer pa senzor X-T30 ni stabiliziran, zato boste za posnetke iz roke morali obvezno poseči po stabilizirani leči. Teh ima Fujifilm zares veliko, tako da s tem ne bo nikakršnih težav. Sam uporabljam štiri objektive srednjega ranga in sem z rezultati zelo zadovoljen. Svetujem oziroma močno priporočam nakup Fujinon 15-55mm 1:2.8-4 OIS, ki ga lahko z X-T30 kupite tudi v kompletu oziroma kitu, in je absolutno odlična kit leča.
Moje potovanje s kamerami Fujifilm se šele začenja. Sam se imam za amaterja, ki pa zaradi svoje strasti velikokrat “pade not”. Tudi zato bom Fujifilm kakovostno pokrival in vam poskušal približati njegovo filozofijo skozi svoje oči. Seveda skozi dnevno “zlorabo” in uporabo. Tu ste se že mnogi oglasili in tudi opazili, da je kakovost slike mojih vlogov v zadnjem času na precej visokem nivoju. Skrivnost je precej enostavna – Fujifilm.
Več informacij:
Fujifilm Slovenija