Živimo v svetu, kjer so avtomobilski proizvajalci prepričani, da si vsi želimo voziti visoke, debele in okorne škatle, imenovane SUV-ji. A medtem ko Evropejci spijo na lovorikah svoje preteklosti, je korejski Genesis pravkar vrgel rokavico v obraz celotni industriji. Predstavili so Genesis G90 Wingback Concept – avtomobil, ki dokazuje, da za prevoz družine in psa ne potrebujete traktorja, ampak slog.
Poglejmo resnci v oči. SUV-ji so kot tiste prevelike puhovke, ki jih nosite sredi mesta, čeprav ne boste nikoli plezali na Mount Everest. So nepotrebni, okorni in, roko na srce, estetsko vprašljivi. In ravno ko smo mislili, da je svetovni avtomobilski dizajn padel v komo konformizma, je Luc Donckerwolke, kreativni šef pri Genesisu (človek, ki je včasih risal Lamborghinije, mimogrede), na oder pripeljal nekaj, kar je ustavilo dihanje. To je – Genesis G90 Wingback.
Genesis G90 Wingback ni le avtomobil; je izjava. Je dokaz, da Korejci niso več le tisti, ki kopirajo domače naloge od Nemcev, ampak so tisti učenci, ki so pravkar presegli učitelja. Medtem ko Mercedes S-Razred in BMW Serije 7 nimata poguma, da bi postala karavana (ker se bojita, da bosta videti kot pogrebna vozila), je Genesis to storil s slogom, ki meji na erotiko.


Številke, ki niso za strahopetne
Avtomobil temelji na platformi njihove paradne limuzine G90, kar pomeni, da je to ogromna zverina. Govorimo o dolžini 5.080 mm (200 palcev) in medosni razdalji 3.180 mm (125,2 palca). To ni Golf karavan, v katerega boste basali cement iz lokalne trgovine. To je jahta na kolesih.
Pod pokrovom? Uradno so skrivnostni, a vsi vemo, kaj ta platforma zmore. Govorimo o 3,3-litrskem V6 z dvojnim turbopolnilnikom, ki proizvede zdravih 272 kW (365 hp), ali pa o veličastnem 5,0-litrskem V8, ki na zadnja kolesa pošlje 313 kW (420 hp). Če pa bodo sledili svoji novi liniji “Magma” – kar je njihova verzija AMG-ja, le da v oranžni (ali v tem primeru zeleni) barvi – lahko pričakujemo še več konjev in navora, ki bo trgal asfalt. Genesis, prosim, dajte noter V8, preden električni mlinčki prevzamejo svet.
Oblikovanje: Zelena je nova črna
Barva, ki jo vidite, se imenuje Deep Magma Green. Ni tista dolgočasna “lovsko zelena”, ki jo najdete na starih Jaguarjih, ki ne vžgejo. To je barva denarja, moči in zavisti vašega soseda.
Zunanjost krasijo razširjeni blatniki, v katerih se skrivajo po meri narejena 22-palčna platišča. Sprednja maska “Crest Grille” je še širša, z večjimi odprtinami za zrak, ker motor pač mora dihati. A prava magija se zgodi zadaj. Strešna linija se ne konča nenadoma kot pri kombiju za dostavo kruha; spušča se elegantno, z naklonskim zadnjim oknom in dvodelnim spojlerjem, ki kriči “Shooting Brake”.
“To je most med našo zmogljivo linijo Magma in programom ‘One of One’,” pravi Donckerwolke.
Prevod? To pomeni, da bo avtomobil verjetno narejen po naročilu, drag kot hudič in redek kot pošten politik.


Notranjost: Kjer se plastika umakne umetnosti
Pozabite na nemški klinični minimalizem, kjer potrebujete doktorat iz računalništva, da prižgete klimo. Genesis stavi na taktilni luksuz. Sedeži so oblečeni v prešito usnje Chamude, šivi pa so v ujemajoči se Magma zeleni barvi. Namesto značilne oranžne, ki jo običajno povezujemo z linijo Magma, so tu ubrali bolj sofisticirano pot. To je prostor, kjer želite preživeti ure, medtem ko drvite po avtocesti z hitrostjo, ki je v večini držav nelegalna.
Genesis: Zgodovina poguma
Za tiste, ki ste zadnjih deset let živeli pod skalo: Genesis je to, kar je Lexus za Toyoto, le da so Korejci proces učenja pospešili na svetlobno hitrost. Pred desetimi leti so bili le “boljši Hyundai”. Danes? Danes delajo avtomobile, ob katerih se Mercedes in BMW znojita.
Model G90 Wingback je dokaz samozavesti. V segmentu F (to so tiste res velike limuzine) nihče ne dela karavanov. Audi RS6 in BMW M5 Touring sta razred nižje. To tukaj je Rolls-Royce Cullinan, ki je šel na dieto in v fitnes, namesto da bi postal debel SUV.




Zaključek: Naredite ga, prekleti bodite!
Genesis G90 Wingback je trenutno uradno “koncept”. To je beseda, ki jo avtomobilski proizvajalci uporabljajo, da nas dražijo. A glede na odziv javnosti in dejstvo, da so ga predstavili v Le Castelletu ob boku proizvodnega GV60 Magma, obstaja upanje.
Cena? Če obstoječ G90 stane med 85.000 € in 100.000 € (cca. 94.000 $- 108.000$), bo ta lepotec, če bo prišel v omejeni seriji, verjetno stal krepko čez 135.000 € (150.000 $).
Ali je vreden tega denarja? Poglejte ga. Seveda je. V svetu, ki je poln enakih, dolgočasnih crossoverjev, je ta avtomobil kot hladen gin tonik na vroč dan. Genesis, ne bodite strahopetci. Naredite ga. In prosim, pošljite enega v Slovenijo, da ga preizkusim na poti do morja.
Kaj vi mislite? Bi raje imeli ta “noro hud” karavan ali še enega dolgočasnega SUV-ja? Zapišite mnenje v komentarje!





