Harley-Davidson je za 35-letnico legendarnega modela Fat Boy ustvaril Fat Boy Gray Ghost – omejeno serijo z ogledalnim kromiranim finišem, ki združuje dediščino in sodobno moč. Le 1.990 primerkov za vso zemljo!
Harley-Davidson Fat Boy je za mnoge utelešenje ameriškega cruiserja – ikona, ki se je zasidrala v kolektivni zavesti s pomočjo zvoka V-twina, mišičaste silhuete in, seveda, z Arnoldom Schwarzeneggerjem v “Terminatorju 2”. Leto 2025 prinaša posebno poglavje te sage z ekskluzivnim modelom Fat Boy Gray Ghost, ki je vse prej kot duhovit – če vas ne oslepi s kromiranim leskom, vas bo očaral s spoštovanjem do zgodovine in sodobnim tehnološkim arzenalom.
Bleščeče srebro prihodnosti
Ime Gray Ghost ni naključje. To je vizualni poklon izvirniku iz leta 1990, a tokrat je oblečen v nekaj, kar bi lahko imenovali “tekoče ogledalo”. Harley-Davidson je za izdelavo tega efekta uporabil postopek Physical Vapor Deposition (PVD), kjer se aluminijeva zlitina v vakuumski komori spremeni v paro in s pomočjo elektromagnetnega naboja spoji s površino rezervoarja in blatnikov. Rezultat? Površine tako sijoče, da se lahko ob njih obrijete.
Dediščina, ki se jo vidi in čuti – Gray Ghost
Fat Boy Gray Ghost ni le kromirana preobleka. Na motorju najdemo številne poklone izvirnemu modelu iz 90-ih: tridimenzionalna tank medalja s klasičnimi ravnimi krili, rumeni poudarki na pokrovih ventilov in časovnem pokrovu ter usnjen pas čez rezervoar – vse to so elementi, ki jih bodo veterani Harley skupnosti takoj prepoznali. Moderna reinterpretacija platišč “Lakester” in mastne pnevmatike (160 mm spredaj, 240 mm zadaj) pa poskrbijo, da zadeva izgleda tako, kot se spodobi za motorno zver.
Mišičast srčni utrip
Pod bleščečo zunanjostjo se skriva srce sodobnega cruiserja – Milwaukee-Eight 117 V-twin motor, ki razvije 101 KM (75 kW) in 165 Nm (122 lb-ft) navora pri 3.000 vrt./min. V primerjavi z originalnim Fat Boyem, ki je imel Evolution motor, gre za skok v drugo galaksijo moči in zmogljivosti. S tem agregatom Gray Ghost doseže vrhunski pospešek, ki ni naveden, a verjemite – ne boste ostali zadaj.
Poleg moči pa Gray Ghost prinaša tudi sodobne bonbončke: trije vozni načini (Road, Rain, Sport), ABS občutljiv na nagib, nadzor zdrsa in sistem proti blokadi zadnjega kolesa pri nenadnem zmanjšanju plina. Vzmetenje? Spredaj 49 mm vilice z dvojno ukrivljenimi ventili, zadaj monoshock z nastavljivo hidravliko. Udobje in stabilnost sta zagotovljena.
Klasična duša na dolgih poteh
Sedež visok le 675 mm (26,6 palca) in ergonomija, ki spodbuja sproščeno držo, jasno pokažeta: Gray Ghost je križar po avtocestah, ne pa športnik za ovinke. Široko krmilo, naprej pomaknjene stopalke in sedež v obliki prestola vas vabijo, da pogoltnete kilometre, medtem ko V-twin poje svojo globoko pesem. In s porabo 4,8 l/100 km (49 mpg) boste na 19-litrskem (5 galon) rezervoarju lahko vozili dlje, kot vam bo zdržala zadnjica.
Samo za izbrance – Omejena serija
Gray Ghost je del Harleyjeve prestižne Icons Collection in je omejen na 1.990 primerkov po vsem svetu – številka, ki spominja na leto prvega modela. Vsak primerek ima unikatno serijsko številko na konzoli rezervoarja, kar bo zbiratelje spravilo v ekstazo.
Zaključek: kromirana nostalgična zver za sodobne bojevnike
Gray Ghost je več kot le motor – je gibajoči se muzej, časovni stroj in sodobna umetnina na dveh kolesih. V njem se prepletata duh devetdesetih in tehnologija 21. stoletja. Vendar pa vse to pride z ustrezno ceno: v ZDA znaša osnovna cena 25.399 USD, kar pomeni, da bo v Evropi verjetno presegel 30.000 evrov, z vsemi dajatvami vred.
Je ta motor za vsakogar? Nikakor. A za tiste, ki razumejo Harleyjevo zgodbo, ki cenijo bleščečo ekstravaganco in si želijo nekaj res posebnega – je Gray Ghost kot ustvarjen. Če si ga privoščite, boste lastnik pravega kosa zgodovine na dveh kolesih.