Kitajski avtomobilski proizvajalci so prešli iz "še ena kitajska kopija" v "prekleto, to je že kar dobro!" Geely StarRay je tukaj in evropski tekmeci se lahko začnejo tresti. Zakaj? Ker je videti kot Cadillac, vozi se kot Volvo in stane kot ... rabljena Škoda Kodiaq. In ja, kmalu bomo vedeli, ali se bo evropski prestol SUV-jev stresel do temeljev.
Najprej razjasnimo eno stvar: Geely StarRay ni nekakšna eksotična kitajska avantura. Ne, to je resen SUV, ki črpa navdih iz najboljšega, kar ponuja avtomobilski svet. Oblikovne linije? Takoj boste pomislili na zadnje modele Cadillaca. Ampak hej, nič narobe s tem! StarRay je prvi kitajski SUV, ki je vizualno res, ampak res, všečen.
Zakaj je Geely tako napredoval v dizajnu? Ker ne igrajo po starih pravilih. V zadnjih letih so pod svoje okrilje zvabili cel kup evropskih znamk. Volvo, Lotus, Polestar, Smart – vse to so zdaj del velike kitajske avtomobilske hobotnice. In niso kupili samo znamk, ampak tudi možgane. Najeli so vrhunske oblikovalce iz Evrope in jim dali proste roke. Rezultat? StarRay izgleda, kot da je pravkar pripeljal iz Stockholma, ne “Šanghaja”.
Dimenzije: med Škodo Kodiaq in Fordom Kugo
Z dolžino 4670 mm je StarRay točno na sredi SUV igre. Škoda Kodiaq (4697 mm) in Ford Kuga (4629 mm) sta njegova neposredna rivala. Prostora je več kot dovolj, saj Kitajci tukaj ne skoparijo. Prtljažni prostor? Gromozanskih 650 litrov. Zadnja klop? Verjetno lahko tam priredite manjši koncert. Ja, prostora je toliko, da se boste vprašali, ali Kitajci načrtujejo družinsko širitev na šest otrok.
Motor: 1,5-litrski turbo za zdaj, 2,0-litrski že na obzorju
Trenutno StarRay poganja 1,5-litrski bencinski motor s 128 kW (174 KM), povezan s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom DCT. To pomeni pospešek do 100 km/h v 7,9 sekunde in največjo hitrost okoli 180 km/h. Če ste navajeni bolj mišičastih SUV-jev, boste morda želeli počakati na prihod različice z 2,0-litrskim motorjem in 218 KM ter štirikolesnim pogonom, ki naj bi prišla prihodnje leto.
@janmacarol Kitajski SUV, ki je videti kot Cadillac, vozi se kot Volvo in stane kot rabljena Škoda! 😱 Cena? Samo 32.990 €! ✅ 1.5 turbo, 174 KM ✅ 0-100 km/h v 7,9 sekunde ⚡ ✅ 650 litrov prtljažnika 📦 Geely je pokupil Volvo, Lotus in Polestar, Smart ter zaposluje najboljše evropske oblikovalce! 🎨 Evropski SUV-ji, tresite se! 🔥 #GeelyStarRay #SUV #AvtoNovosti #KitajskiSUV #CarTok #geely #starray #suv ♬ original sound – jan.macarol.vrabec
Notranjost: moderna, z nekaj klasičnimi pomanjkljivostmi
Notranjost je prava mešanica drznosti in funkcionalnosti. Testni model je imel zunanjo barvo v zanimivi modri, notranjost pa je bila v komplementarnih tonih. StarRay je eden redkih SUV-jev, kjer zunanjost in notranjost delujeta kot usklajeni par. Težava? Preveč piano plastike, ki privlači prstne odtise kot magnet.
Tehnološko je StarRay presenetljivo napreden. Brezžični Apple CarPlay deluje brez težav. Toda pozor: pozabite na RDS ali DAB-radio. Le običajn FM s frekvenciami. Očitno Kitajci prisegajo na internetne radijske postaje in podcaste, medtem ko mi Evropejci še vedno vrtimo lokalne radijske frekvence. Všeč mi je tudi dizajn vmesnika, ki je izjemno lepo oblikovan.
Varnost in tehnologija: Volvo DNK v kitajskem paketu
Geely StarRay uporablja globalno luksuzno arhitekturo CMA, ki jo uporablja tudi Volvo. To pomeni vrhunsko stabilnost, varnost in mehansko natančnost. Na področju varnostnih sistemov boste našli vse od prilagodljivega tempomata do sistema za samodejno zaviranje v sili. Da, če želite voziti varno in udobno, vam bo StarRay to omogočil brez težav.
Cena: evropski tekmeci, držite se za denarnice
In zdaj najbolj sladek del: cena. Geely StarRay je na voljo za okoli 32.990 evrov. To je cena, ki vas bo spravila v dilemo – zakaj bi plačali več za evropski SUV, ki ponuja skoraj enako? Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan in Ford Kuga so že na bojni črti. A si primerljivimi konji in operemo lahko tudi 5.000 evrov dražji.
Zaključek: kitajci so neusmiljeni – in to ni slabo
Geely StarRay ima svoje pomanjkljivosti, ampak bodimo realni – kateri SUV jih nima? Tisto, kar me res skrbi, je hitrost, s katero se Kitajci učijo. Oblikovanje? Odlično. Tehnologija? Brez večjih pomanjkljivosti. Cena? Bolj ugodna od vikenda na Hrvaškem.
Če je StarRay napoved prihodnosti, potem se evropski SUV-ji lahko začnejo pripravljati na resen boj. Konkurenca ni več zgolj v sosednji tovarni, ampak prihaja iz drugega kontinenta. In če evropski proizvajalci hitro ne najdejo odgovora, se lahko zgodi, da bomo čez nekaj let vsi vozili kitajske SUV-je.
In veste kaj? Morda to sploh ni slabo.