fbpx

Anamorfoze Jontya Hurwitza i Istvána Orosza: iskrivljena umjetnička djela koja nisu

Kako že gre... v življenju je vse odvisno od percepcije, od zornega kota, kako gledamo na stvari oz. kaj verjamemo. To je do skrajnosti izkoristil londonski umetnik Jonty Hurowitz, ki nam s svojimi stvaritvami kravžlja možgančke. Na prvi pogled se zdi, da gre za abstraktno umetnost, kjer je interpretacija prepuščena domišljiji, a če gledamo pod pravim kotom, se popačenka spremeni v skulpturo, ki ustreza klasičnim merilom.

Jonty Hurowitz se je za izdelavo svojih umetnin poslužil anamorfoze (preoblikovanja), tehnike, ki skozi prizmo optičnih zakonov izkazuje izmaličeno oz. varljivo sliko, ki pa pod določenimi pogoji dobi klasičen videz. Čeprav se sliši to kot nekaj, kar niste še nikjer videli, pa anamorfne slike (sicer ne umetnine) srečujemo vsak dan. Ena so označbe na cestišču, ki so iz avtomobila videti okrogle, čeprav so v resnici ovali.

Od "Dalijeve" roke do roke, kot jo poznamo.
Od “Dalijeve” roke do roke, kot jo poznamo.

Za občudovanje Hurowitza ne potrebujete jeklenega konjička. On to percepcijo doseže s pomočjo valjastega ogledala in skulptura šele v odsevu in pod pravim kotom zares oživi in razkrije svoj pravi obraz. Umetnost ki je ni, pa je. Res noro.

ČITAJ VIŠE: Likovna umjetnost doživjela težak udarac! Ovdje je boksač koji koristi boksačke rukavice umjesto četke.

Hurowitz pa ni edini, ki se poslužuje tovrstne tehnike. V klubu anamorfistov je tudi Madžar István Orosz, ki prav tako uporablja valjasto ogledalo, le da na njem vidimo projekcije risb i br skulptur.

A veš tisti občutek, ko imaš občutek, da te nekdo opazuje? No, to.
A veš tisti občutek, ko imaš občutek, da te nekdo opazuje? No, to.

Više informacija

Više informacija:
Jonty Hurowitz  István Orosz

Sa vama od 2004

Od godine 2004 istražujemo urbane trendove i svakodnevno informiramo našu zajednicu sljedbenika o novostima u životnom stilu, putovanjima, stilu i proizvodima koji nadahnjuju sa strašću. Od 2023. nudimo sadržaj na glavnim svjetskim jezicima.