Hyundai je na avtomobilskem salonu IAA Mobility 2025 razkril Ioniq 3 Concept – električnega hatchbacka, ki obljublja 80-odstotno zvestobo serijskemu modelu. Pod njegovo dinamično zunanjostjo pa se skriva preverjena tehnika iz Kia EV3, kar pomeni, da govorimo o avtomobilu, ki združuje futurističen dizajn in vsakodnevno uporabnost. Najboljša novica? To ni še en crossover, temveč pravi hatchback.
Hyundai Ioniq 3 Concept, razkrit na IAA Mobility 2025, ni le še en električni avto – je hatchback, ki si upa biti drugačen. Ni še en napihnjen SUV, temveč nizek, širok in nesramno samozavesten hatchback. Hyundai Ioniq 3 Concept, razkrit na bleščečem odru IAA Mobility 2025, je točno to: električni upornik, ki združuje futurističen dizajn z že preizkušeno tehniko. Če je Kia EV3 družinski racionalist, je Ioniq 3 tisti bratranec, ki prispe na zabavo v usnjeni jakni in ukrade vse poglede. Pripravite se na vožnjo, ki bo razburljiva – in električna.
Oblika, ki reže zrak in privlači poglede
Zunanjost: Parametrični piksli in športna drža
Hyundai Ioniq 3 Concept ni avto, ki bi se zlil z množico. Z dolžino 4,29 m, širino okoli 1,94–1,97 m in višino med 1,43–1,47 m je nižji in širši od povprečnega kompaktnega avtomobila, kot je VW ID.3. Njegova oblika je ostra kot britvica: ducktail spojler na zadku, aerodinamični difuzor in ikonične parametrične pikselne luči, ki kričijo “pogled me!” To je hatchback, ki se ne pretvarja, da je crossover – in prav to ga naredi tako osvežujočega.
- Dolžina: 4,29 m (približno enaka kot VW ID.3)
- Širina: 1,94–1,97 m
- Višina: 1,43–1,47 m
“Hyundai si upa tvegati z obliko, ki ni samo lepa, ampak tudi funkcionalna,” pravi Hyundaiev tiskovni predstavnik na IAA 2025
Notranjost: Futurizem z udobjem
Notranjost Ioniqa 3 je kot vesoljska kabina, ki pa še vedno diha toplino. Dvojni široki zasloni prevladujejo na armaturni plošči, podprti z najnovejšo različico Hyundaijevega sistema Pleos Connect. Pričakujete lahko:
- Brezžični Apple CarPlay in Android Auto,
- Ogrevane sedeže in volan,
- Panoramsko streho za zvezdnate noči,
- Ambientalno osvetlitev, ki se prilagaja vašemu razpoloženju,
- USB-C polnilne točke in brezžično polnjenje za telefone.
Prostornost? Čeprav točni podatki o prtljažniku še niso razkriti, lahko na podlagi dimenzij in sorodnosti s Kia EV3 pričakujemo okoli 400–450 litrov prtljažnega prostora, kar je dovolj za vikend izlet ali tedenske nakupe.
Tehnika: Srce Kia EV3 v novi preobleki
Platforma in pogon
Hyundai Ioniq 3 Concept sloni na preverjeni E-GMP 400 V platformi, ki jo poznamo iz Kia EV3 in EV4. To pomeni, da je Hyundai vzel že uveljavljeno tehnologijo in jo zapakiral v bolj seksi ovoj. Pogon je serijsko speljan na sprednja kolesa (FWD) z močjo med 150–160 kW (~200–215 hp). Govorice namigujejo tudi na možnost štirikolesnega pogona (AWD) za tiste, ki si želijo več oprijema in dinamike.
- Moč: 150–160 kW (~200–215 hp)
- Navor: Ni še potrjen, a pričakujemo okoli 300 Nm (~221 lb-ft)
- Pospešek 0–100 km/h: Približno 7 sekund (ocena na podlagi EV3)
- Najvišja hitrost: Elektronsko omejena na
180 km/h (112 mph)
Baterije in doseg
Ioniq 3 bo na voljo z dvema baterijskima paketoma, enakima kot pri Kia EV3:
- 58 kWh: Doseg do 430 km (WLTP, ~267 milj),
- 81 kWh: Doseg do 600 km (WLTP, ~373 milj).
Hitro polnjenje z močjo do 128 kW omogoča polnjenje od 10 do 80 % v približno 30 minutah. Za domače polnjenje bo na voljo 11 kW AC polnilnik, kar pomeni, da bo baterija polna čez noč.
“600 km dosega v realnem svetu? To je električni avto, ki lahko konkurira bencinskim veteranom,” navdušeno poroča TopElectricSUV.
Pametne funkcije
Poleg standardnih varnostnih sistemov, kot so samodejno zaviranje v sili in pomoč pri vožnji po avtocesti, Ioniq 3 prinaša tudi funkcije, kot so:
- V2L (Vehicle-to-Load): Napajanje zunanjih naprav, od prenosnika do električnega žara.
- Digitalni ključ: Odpiranje avta s pametnim telefonom.
- i-Pedal 3.0: Napredna regeneracija zavorne energije za vožnjo z enim pedalom.
Zaključek: Električni hatchback, ki premika meje
Hyundai Ioniq 3 Concept je dokaz, da električni avtomobili niso obsojeni na enoličnost SUV-jev. Z nizko, agresivno silhueto, futuristično notranjostjo in preverjeno tehnologijo Kia EV3 je to avto, ki združuje čustva in razum. Če bo serijska različica res ohranila 80 % koncepta, nas čaka eden najbolj vznemirljivih električnih hatchbackov na trgu.
Cena še ni potrjena, a glede na sorodnost s Kia EV3 pričakujemo razpon med 30.000 in 40.000 €. To je avto, ki bo privlačil tako tiste, ki iščejo alternativo bencinskim kompaktnim avtomobilom, kot tiste, ki želijo elektriko z značajem. Hyundai Ioniq 3 ni le avto – je izjava. In če me vprašate, je to izjava, ki jo je vredno slišati.