Hai anche tu la sensazione di finire sempre nella fila sbagliata e poi guardare impotente mentre le persone davanti alla biglietteria successiva si muovono più velocemente? È un problema che affrontiamo ogni volta che il negozio è affollato, e allora facciamo sempre finta che tutto cospiri contro di noi. Questo fenomeno è stato recentemente affrontato anche dagli scienziati che, sulla base della ricerca, hanno scoperto quale registratore di cassa scegliere affinché il proprio turno sia il più veloce.
Katero blagajno izbrati, da boste najhitreje na vrsti? Se tudi vi pred blagajnami vedno postavite v napačno vrsto? Nihče ne čaka rad v vrsti, ki se nikamor ne premakne. A kot zakleto vedno izberemo tisto, ki se premika po polžje. Na srečo so nam na pomoč priskočili strokovnjaki z univerze v Washingtonu in univerze Purdue, ki so raziskali ta fenomen in prišli do naslednjih zaključkov, ki nam bodo v prihodnosti pomagali, da bomo izbrali najhitrejšo in ne več najpočasnejšo vrsto in tako prišli kar najhitreje na vrsto.
Do izidov so prišli na podlagi statistike, opazovanja vedenja ljudi v trgovini in mnenj izkušenih kupcev. Prvo pravilo je, da analiziramo sestavo vrste, torej tip kupcev in vsebino njihovih nakupovalnih vozičkov/košar. Če vrsto sestavljajo starejši ljudje ali starši z majhnimi otroki, je to namig, da to ni najboljša izbira. Raziskava je prav tako pokazala, da moški na blagajni plačujejo dlje časa kot ženske, saj manj redno hodijo v trgovino kot ženske, zato se odločite za bolj ‘žensko’ vrsto.
Ravno tako ne smemo zanemariti vsebine nakupa posameznih kupcev. Če imajo slednji en kup različnega blaga, je to nov znak, da se bo vrsta topila počasneje. Tisti s petimi pločevinkami piva bo na blagajni namreč hitreje opravil kot tisti z dvema pivoma, tremi hrenovkami, majonezo, toaletnim papirjem in čokolado. Naslednja ugotovitev je psihološke narave. Slab pregled nad dolžino čakalne vrste upočasnjuje delo blagajničarke, zato izberemo tisto, katere konec blagajničarka vidi. Zadnji nasvet je, da se postavimo za nekom, ki ima poln nakupovalni voziček, in ne za strankami, ki imajo vsaka po nekaj izdelkov. Ni namreč skeniranje izdelkov tisto, ki požre največ časa, pač pa so to ogovarjanje, plačevanje, štetje drobiža ipd., ki naj bi v povprečju pokurili 41 sekund, skeniranje proizvoda pa vsega tri.
PER SAPERNE DI PIÙ: L'occupazione più desiderabile al momento: tenere un posto in fila davanti all'Apple Store
Če imate kaj hazarderja v sebi, se v primeru, da se je pred blagajno nabrala že zares dolga vrsta, postavite pred zaprto blagajno, kajti obstaja velika verjetnost, da bo kolegici na pomoč priskočila še kakšna blagajničarka. Sicer pa vztrajajte v isti vrsti in ne skačite iz ene v drugo, sicer se vam zna zgoditi to, kar se je zgodilo liku v zgornji animaciji.
Maggiori informazioni sulla ricerca:
whitman.syr.edu