fbpx

Nissan X-trail: il ritorno fuoristrada verso infiniti fuoristrada

Uno dei SUV più robusti di Nissan, il modello X-trail, si è spostato in acque più moderne con la terza generazione, come evidenziato da un'immagine più accattivante e da un design meno robusto, ed è ora il più vicino al qashqai in termini di del design e della tecnologia. Per ora è disponibile un solo motore, abbinato a due trasmissioni e cambio, e i prezzi vanno dai 26 ai 40mila euro.

Nissan X-trail je za nissanovo terensko divizijo eden najpomebnejših modelov, saj je bil poleg pathfinderja in navare v trenutni modelni paleti tudi cenovno najbolj dostopen. V 13-letih je tako v njihove salone po svojega vstopilo 1,7-milijona kupcev, ki so želeli terensko zmogljivo, a vseeno vsakdanje uporabno vozilo. No zgodba je pri tretji generaciji nekoliko drugačna, saj je ta prvo in predvsem doma na asfaltu, le sčasoma in po potrebi pa lahko zavije tudi na brezpotja. Veliko bolj ambiciozni pa so s tem tudi prodajni načrti , saj je naprodaj v 190 državah po vsem svetu, na leto pa načrtujejo prodajo pol milijona primerkov.

Že pri podobi svetil je mogoče iskati vzporednice z aktualnim qashqaijem, z njim pa si deli tudi značilni V izrez, motorne maske. Nos je izrazito crossoverski, bolj kot se pomikamo proti zadku pa dobiva videz tipičnega SUV vozila.
Že pri podobi svetil je mogoče iskati vzporednice z aktualnim qashqaijem, z njim pa si deli tudi značilni V izrez, motorne maske. Nos je izrazito crossoverski, bolj kot se pomikamo proti zadku pa dobiva videz tipičnega SUV vozila.

Najboljše obeh svetov pravijo

Pri razvoju modela, so se opirali na najboljše kar je imel ponuditi predhodni model in le tega nadgradili z bolj modno in všečno zunanjo podobo, saj naj bi v tem segmentu o nakupu vse bolj pogosto odločala ravno ta. S tem se je oblikovno približal modelu qashqai, ki je velik tržna zgodba o uspehu, ki jo želijo ponoviti tudi pri številko večjem modelu, ki je tudi zamenjava za model qashqai+2. V osnovi bo namreč na voljo s petimi sedeži, proti doplačilu 820 evrov, pa bodo kupcem v prtljažnik namestili še dva dodatna poklopljiva.

PER SAPERNE DI PIÙ: Nissan pulsar – dostojni konkurent “velikemu” VW golfu

Narejen je na povsem novi platformi in je kljub temu, da je v dolžino zrasel za osem milimetrov, 90 kilogramov lažji od predhodnika. Maso so med drugim znižali na račun kompozitnih materialov ter manjšega in lažjega turbomotorja.V primerjavi s predhodnikom je konkretno daljša medosna razdalja (+ 76 milimetrov), kar prinaša več centimetrskega udobja. Največjo razliko v primerjavi s predhodnikom gre opaziti v drugi vrsti, kjer je za konkretnih 10 centimetrov več prostora za kolena, sedeži pa so postavljeni v slogu postavitve v kino dvoranah in gledališčih, kjer je vsaka sedežna vrsta postavljena malenkost višje, kar občutno izboljša pogled naprej.

Potniška kabina je oblikovno podobna, a večja kot tista pri qashqaiju. Poleg prednjih sedežev, ki naj bi nudila optimalno udobja, pa so se ponudili tudi pri podrobnostih, kakršno je oblazinjenje naslona za roko in obloge vrat, ki je osemkrat debelejše, kot pri konkurentih.
Potniška kabina je oblikovno podobna, a večja kot tista pri qashqaiju. Poleg prednjih sedežev, ki naj bi nudila optimalno udobja, pa so se ponudili tudi pri podrobnostih, kakršno je oblazinjenje naslona za roko in obloge vrat, ki je osemkrat debelejše, kot pri konkurentih.

Prednja sedeža je razvila Ameriška vesoljska agencija Noi in pripomoreta k bolj udobni in manj utrujajoči vožnji. Zadnja sedeža se pospravita v ravno dno prtljažnika, ki omogoča nove diverso konfiguracij prevoza tovora, ki ga s pomočjo pregradne vodoodporne police lahko nalagamo v treh nivojih. Druga vrsta sedežev je vzdolžno pomična v razmerju 1/3 in 2/3. Zadnja bočna vrata se odpirajo pod kotom 80 stopinj. V primeru, da zložimo sedeže v drugi in tretji vrsti, ter sopotnikov sedeži spredaj, lahko v X-trailu prevažamo predmete do dolžine 2,6 metra.

Občutno več tehničnih bonbončkov

Tudi v potniški kabini je možno številne vzporednice iskati in najti z qashqaijem. Na velikem ekranu na dotik voznik s pomočjo 360 stopinjskega pogleda, ki ga zagotavljajo kamere, spremlja dogajanje okoli vozila, ali pa razbira podatke iz navigacije, ki so mu na voljo tudi na 5-palčnem ekranu med merilniki. Slednji vozniku omogoča še nadzor nad tlakom v pnevmatikah, nadzorom podvozja, trdoto volana, pregled nad varnostnim ščitom. Novost v X-trailu v primerjavi s predhodnikom je električno strešno okno, povezljivost zagotavlja druga generacija sistema nissan connect, v novinca so vgradili že znani varnosti ščit s una serie di sistemi di assistenza, ki vožnjo naredijo udobnejšo in varnejšo.

Na sredinski konzoli je druga generacija sistema nissan connect, ki nudi tovarniško navigacijo in 360 stopinski pregled dogajanja okoli vozila, s pomočjo štirih kamer. Dobil pa je tudi čislani varnostni sistem varnostni ščit, ki združuje večino danes znanih asistenčnih sistemov.
Na sredinski konzoli je druga generacija sistema nissan connect, ki nudi tovarniško navigacijo in 360 stopinski pregled dogajanja okoli vozila, s pomočjo štirih kamer. Dobil pa je tudi čislani varnostni sistem varnostni ščit, ki združuje večino danes znanih asistenčnih sistemov.

En motor, dva menjalnika in pogona

Kupci lahko izbirajo med tremi paketi opreme, v začetku pa je na prodaj le en pogonski agregat, ki zamenjuje dvolitrski dizelski agregat v prejšnji generaciji X-traila, izpuste in porabo pa izboljšuje za skoraj petino. Gre za Turbodiesel da 1,6 litri, ki je plod sodelovanja Renaulta in Nissana ter razvije 96 kilovatov moči (130 KM). Odlikuje ga visok navor (320 Nm), ki je na voljo že v nizkih vrtljajih. Moč na cesto se prenaša z ročnim šeststopenjskim menjalnikom ali novo X-tronic prestavno avtomatiko. Na izbiro je pogon na dve kolesi (2WD), ali štiri kolesa (4WD). Drugo leto sta arrivando 1,6-litrski turbobencinski agregat z ročnim menjalnikom in 163 konjskimi močmi.

Slovenski uvoznik načrtuje, da bo prihodnje leto novi X-trail dobil 250 slovenskih lastnikov. Za primerjavo, X-trail v prvih dveh generacijah je prepričal 771 slovenskih kupcev. Večino prodaje naj bi predstavljal srednji nivo opreme (Acenta) v kombinaciji s sistemom nissan connect. Sedemsedežna različica naj bi predstavljala desetino prodaje.

V kombinaciji z dvokolesnim pogonom in ročnim menjalnikom stane najmanj 26 tisoč evrov, samodejni menjalnik je na voljo od drugega paketa opreme dalje in z 2WD pogonom stane vsaj 29.270 evrov, najcenejša različica s štirikolesnim pogonom Costa 30.080 evrov.

Maggiori informazioni

Maggiori informazioni:
www.nissan.si/x-trail

Con te dal 2004

Dall'anno 2004 ricerchiamo le tendenze urbane e informiamo quotidianamente la nostra comunità di follower sulle ultime novità in fatto di stile di vita, viaggi, stile e prodotti che ispirano con passione. Dal 2023, offriamo contenuti nelle principali lingue globali.