fbpx

La tecnologia risusciterà (potrebbe) resuscitare i morti

Smrt je že od rojstva sestavni del naših življenj, a še vedno se težko privajamo na misel nanjo. V naši kulturi se je bojimo, jo včasih tabuiziramo, v drugih nanjo gledajo povsem drugače. Že leta se človek trudi podaljšati svoje življenje, si omogočiti kakovostnejša pozna leta, včasih poskuša celo prelisičiti naravo, a za zdaj imamo vsi, brez izjeme, rok trajanja. Kako pa bi bilo, če bi s sodobno tehnologijo mrtve lahko priklicali iz večnega spanja?

Muhammad Ahmad, profesor na računalniškem oddelku univerze v Washingtonu (Tacoma/ZDA), je leta 2013 izgubil očeta. Pravi, da njegovo življenje po tem nikoli več ni bilo isto. Kmalu po očetovi smrti je začel projekt The Mushtaq Ahmad Mirza, ki ga je poimenoval po očetu in sloni na odkrivanju in razvijanju tehnologije, ki bo mrtve s pomočjo simulacije pripeljala nazaj v naša življenja. Z vso podatkovno bazo in pametnimi napravami, pravi Ahmad, lahko o človeku zberemo in preberemo več kot dovolj podatkov in ga lahko tako dobro preučimo, da bi zlahka vedeli, kako bi se ta človek v prostoru vedel, kako bi hodil, kam bi šel v določenem trenutku in tako naprej. Vse, kar potrebujemo, je njegovo oziroma njeno telo. Toda telo je mrtvo, kajne?

Bo tehnologija kmalu res obudila mrtve?
Bo tehnologija kmalu res obudila mrtve?

S tehnologijami in orodji, kot so strojno učenje, procesiranje naravnega jezika, interakcija človek-računalnik, Turingov test ter nazadnje realta virtuale, so dobre možnosti, da pridemo do simulirane različice naših ljubljenih, ki jih ni več med nami.

V pomoč nam bo tudi navidezna resničnost.
V pomoč nam bo tudi navidezna resničnost.

Seveda se pri tem poraja mnogo vprašanj o posledicah. Kako bi to spremenilo naša življenja in odnose? Bi nam bilo enako mar za žive ljudi ali bi vse skupaj doživljali bolj samoumevno? Je morda bolje pustiti žalosti, da je del naših življenj, in dovoliti naravi svojo pot?

Maggiori informazioni

Maggiori informazioni:
mushtaqahmadmirza.com

Con te dal 2004

Dall'anno 2004 ricerchiamo le tendenze urbane e informiamo quotidianamente la nostra comunità di follower sulle ultime novità in fatto di stile di vita, viaggi, stile e prodotti che ispirano con passione. Dal 2023, offriamo contenuti nelle principali lingue globali.