Predstavljajte si, da bi Google in Ford združila moči in ustvarila električni avto. Tako nekako je nastal JIDU ROBOCAR 01, plod sodelovanja med kitajskim tehnološkim velikanom Baidu in avtomobilskim gigantom Geely. Ta futuristični SUV ni zgolj vozilo, temveč vaš osebni asistent na kolesih, obogaten z umetno inteligenco in avtonomno vožnjo. Ali je ta inteligentni SUV prihodnost avtomobilizma? Berite naprej in odkrijte! Kajti šokirala vas bo tudi njegova cena.
JIDU ROBOCAR 01, nikakor ni grd avtomobil. Za zunanjost je prejel IF design award. Slednja sicer morda ne kriči “robotika”, vendar ima svoje skrite adute. Prednji del avtomobila je eleganten in minimalističen, s kratkimi previsi, kar povečuje prostornost v notranjosti. Njegova dolžina je 4,8 metra, medosna razdalja pa kar 3 metre, kar je značilno za vozila, ki so običajno daljša od 5 metrov.
Oblikovne podrobnosti vključujejo integrirane LED žaromete in matrične LED luči, ki zagotavljajo optimalno vidljivost in dodatno estetsko vrednost. Kljub futurističnemu dizajnu je zunanjost zasnovana s funkcionalnostjo v mislih. Kratki previsi in dolg medosni razmik omogočajo več notranjega prostora, kar je ključna prednost pri družinskih SUV-jih.
Vendar pa nekatere oblikovne odločitve niso tako navdušujoče. Zadnji del avtomobila ima zelo nagnjeno zadnje steklo, kar omejuje uporabnost prtljažnega prostora, kljub temu da JIDU navaja 710 litrov prostornine, kar je vsekakor ogromno, ki se poveča na kar 2.161 litrov z zloženimi zadnjimi sedeži. Čeprav je to impresivno, je oblika prtljažnika nekoliko plitka zaradi strmega naklona zadnjega stekla.
JIDU ROBOCAR 01 vključuje tudi inovativne rešitve, kot so zložljivi senzorji in radarji, ki se skrijejo, ko niso v uporabi, kar zmanjšuje možnost poškodb in izboljšuje aerodinamiko vozila. Ta funkcionalnost prispeva k čisti in gladki zunanjosti, kar daje avtomobilu sodoben in eleganten videz.
Notrajnost: je kot vaša osebna vesoljska ladija
Vstopite v kabino ROBOCAR 01 in znajdete se v prihodnosti. Notranjost je zasnovana po navdihu znanstveno-fantastičnih vesoljskih ladij, s 35,6-palčnim zaslonom, ki dominira armaturno ploščo. Poganja ga zmogljiv Snapdragon 8295, ki zagotavlja brezhibno delovanje vseh funkcij. Zaslon je razdeljen na tri segmente, vključno z instrumentno ploščo pred voznikom, ki je občutljiva na dotik.
Posebnost notranjosti je tudi “yoke” volan, ki spominja na tiste v vesoljskih ladjah in omogoča boljši pregled nad instrumentno ploščo. Čeprav yoke volan prispeva k futurističnemu občutku, se lahko izkaže za manj praktičnega pri vsakodnevni vožnji, saj zahteva prilagajanje voznikovih navad in načina upravljanja.
Ena izmed ključnih lastnosti notranjosti je pomanjkanje fizičnih tipk. Skoraj vse funkcije avtomobila se upravljajo preko velikega zaslona na dotik ali preko glasovnih ukazov, kar je omogočeno z naprednim glasovnim asistentom SIMO, ki lahko obravnava ukaze znotraj in zunaj vozila. To daje notranjosti čist in minimalističen videz, vendar lahko zahteva nekaj prilagajanja za tiste, ki so navajeni na tradicionalne fizične kontrole.
Sedeži so oblazinjeni v tanko napa usnje, kar prispeva k futurističnemu videzu, vendar bi lahko bilo izboljšano glede na konkurenco v tem cenovnem razredu. Panoramska streha pa zagotavlja obilo naravne svetlobe in povečuje občutek prostornosti. Sedeži so zasnovani za udobje in imajo funkcijo “ničelne gravitacije”, kar pomeni, da zmanjšujejo pritisk na telo med dolgimi vožnjami.
Dodatno razkošje notranjosti prispevajo številni tehnološki dodatki, kot so 3D zemljevidi za sočasno vožnjo človeka in stroja, ter popolnoma interaktivno okolje, ki omogoča prilagojeno izkušnjo za vsakega uporabnika. Vse te funkcije skupaj ustvarjajo kabino, ki se počuti kot del prihodnosti, kjer tehnologija in udobje sobivata v popolni harmoniji.
Robot: ta avtomobil je narejen zato, da bo vozil sam
Najbolj impresivna lastnost Jidu ROBOCAR 01 je njegova sposobnost avtonomne vožnje. Vozilo uporablja napredno P2P L4 avtonomno vožnjo, kar pomeni, da lahko deluje popolnoma samostojno v določenih pogojih. Sistem Robodrive Max, ki ga razvija Baidu, omogoča vožnjo brez Lidar tehnologije, kar je v kitajskem avtomobilskem svetu redkost. Namesto Lidarja se zanaša na kombinacijo kamer, radarjev in ultrazvočnih senzorjev, kar zagotavlja izjemno natančnost in varnost med vožnjo. Vozilo je opremljeno z 31 zunanjimi senzorji, vključno z dvema LiDAR senzorjema, petimi milimetrskimi valovnimi radarji, dvanajstimi ultrazvočnimi radarji in dvanajstimi kamerami, kar omogoča popolno zaznavanje okolice.
Sistem Robodrive Max ponuja širok spekter avtonomnih funkcij, kot so samodejna menjava pasov, prepoznavanje semaforjev, izogibanje oviram in upravljanje z vožnjo po avtocestnih uvozih in izvozih. Poleg tega omogoča napredno navigacijo od točke do točke (P2P), kar vključuje prečkanje nepokritih križišč, zaznavanje prehodov za pešce in dajanje prednosti pešcem.
Ena izmed posebnosti tega modela je tudi glasovni asistent SIMO, ki lahko sprejema ukaze tako znotraj kot zunaj vozila. Ta napredni asistent omogoča štiričlanske pogovore in nadaljevanje konverzacij, kar uporabnikom zagotavlja naravno in tekočo interakcijo. Sistem SIMO temelji na Baidujevem integriranem AI sistemu Ernie Bot, ki omogoča logično sklepanje in strateško načrtovanje (Electrek). Če imate roke polne nakupovalnih vrečk, enostavno rečete asistentu, naj odpre prtljažnik, in voila, vrata se odprejo sama.
Poleg tega je ROBOCAR 01 opremljen z najnovejšo generacijo čipov NVIDIA DRIVE Orin, ki zagotavljajo visoko zmogljivost avtonomne vožnje. Ta arhitektura omogoča hitro obdelavo podatkov in zagotavlja visoko stopnjo varnosti in stabilnosti sistema, kar je bilo preverjeno s testi na JIDU SIMUCar, simulacijskem vozilu, ki je dokazalo varnost in stabilnost sistema avtonomne vožnje za množično proizvodnjo (Red Dot).
Glasovni asistent ni omejen le na notranjost vozila; lahko se uporablja tudi zunaj vozila za funkcije, kot je samodejno parkiranje. Na primer, uporabnik lahko z glasovnim ukazom aktivira funkcijo avtonomnega parkiranja (AVP), ki omogoča vozilu, da se samodejno parkira ali pride po uporabnika v zaprtih ali odprtih parkiriščih do 2 km stran .
Zmogljivost na nivoju Tesla Y, kot eden njenih glavnih konkurentov
ROBOCAR 01 je na voljo v treh različicah, ki ponujajo različne zmogljivosti glede na potrebe uporabnikov. Osnovni model je opremljen z enim motorjem na zadnji osi in 71,4 kWh baterijo, kar omogoča domet do 550 km (342 milj) po CLTC merjenju. Ta različica je idealna za tiste, ki iščejo uravnoteženo kombinacijo zmogljivosti in dosega.
Za uporabnike, ki potrebujejo več moči, je na voljo različica z dvema motorjema in 100 kWh baterijo. Ta konfiguracija povečuje skupno moč na 400 kW in omogoča dosego 660 km (410 milj) z enim polnjenjem. Z dvema motorjema je ta različica tudi precej hitrejša, saj pospeši od 0 do 100 km/h v impresivnih 3,8 sekundah.
Najbolj impresivna različica pa je super dolg doseg z enim motorjem in 100 kWh baterijo, ki omogoča vožnjo do kar 720 km (447 milj) z enim polnjenjem. Ta različica je namenjena tistim, ki potrebujejo maksimalen doseg in zanesljivost na dolgih poteh.
Polnjenje je hitro in učinkovito, saj se baterija napolni od 10 do 80 % v samo 30 minutah preko DC hitrega polnjenja. Ta hitrost polnjenja zagotavlja minimalen čas mirovanja in maksimalno uporabo vozila v vsakodnevnem življenju. Poleg tega ima ROBOCAR 01 tudi napredno funkcijo upravljanja baterije, ki optimizira učinkovitost polnjenja in podaljšuje življenjsko dobo baterije.
Posebna funkcija, ki izstopa, so LED luči v pragovih vozila, ki prikazujejo stanje napolnjenosti baterije. Vsaka luč predstavlja 25 % napolnjenosti, kar omogoča hiter vizualni pregled nad stanjem baterije. Ta funkcija je sicer zanimiva in inovativna, vendar morda nekoliko nepotrebna, saj lahko uporabniki preverijo natančen odstotek napolnjenosti baterije preko aplikacije ali zaslona na dotik v vozilu.
Dodatno pa ROBOCAR 01 ponuja tudi možnost naprednega upravljanja energije, kar vključuje regenerativno zaviranje in optimizacijo porabe energije glede na vozne razmere. S temi funkcijami vozilo zagotavlja kar najboljšo izkušnjo vožnje in maksimalno učinkovitost.
Vožnja z JIDU ROBOCAR 01 je mirna in udobna, zahvaljujoč dvojni vzmetni nogi na sprednjem delu in večsistemski neodvisni zadnji osi. Različica z enim motorjem pospeši od 0 do 100 km/h v 6,9 sekundah, medtem ko najhitrejša različica z dvema motorjema to stori v le 3,8 sekundah.
Koliko bo stal JIDU ROBOCAR 01 v Evropi?!
Cene Jidu ROBOCAR 01 se gibljejo od 200.000 do 300.000 RMB (27.000 – 41.500 USD), kar ga postavlja v zelo konkurenčen segment na kitajskem trgu. Na voljo so tri različice: osnovna z enim motorjem, ki stane približno 30.500 USD (približno 28.500 EUR), različica s super dolgim dosegom za 35.000 USD (približno 32.700 EUR) in zmogljiva različica z dvema motorjema za 43.000 USD (približno 40.200 EUR).
Če bi te cene projicirali na evropski trg, kjer so cene vozil običajno 50 % višje kot na Kitajskem zaradi višjih davkov, carin in stroškov distribucije, bi bile cene naslednje:
Osnovna različica: približno 42.750 EUR
Različica s super dolgim dosegom: približno 49.050 EUR
Zmogljiva različica z dvema motorjema: približno 60.300 EUR
Te cene postavljajo JIDU ROBOCAR 01 v neposredno konkurenco z drugimi prestižnimi električnimi vozili, kot so Tesla Model Y, Audi Q4 e-tron in BMW iX3. Ti modeli ponujajo podobno zmogljivost in tehnologijo, vendar se ROBOCAR 01 razlikuje po svoji napredni avtonomni vožnji in integraciji umetne inteligence, kar mu daje prednost v segmentu vozil prihodnosti.
Prihodnost je tu … vprašanje je ali ima pravo poreklo?!
Jidu ROBOCAR 01 je zagotovo zanimiv dodatek na trgu električnih vozil. Njegova napredna tehnologija avtonomne vožnje in futuristična zasnova sta impresivni, vendar se sooča z močno konkurenco. V hitro razvijajočem se svetu električnih vozil je hitrost prilagoditve ključna, in čeprav je ROBOCAR 01 poln inovacij, bo zanimivo videti, kako se bo obnesel v primerjavi z drugimi.
Njegova integracija naprednih funkcij, kot so glasovni asistent SIMO, ki omogoča upravljanje vozila z glasovnimi ukazi tako znotraj kot zunaj avtomobila, ter sistem Robodrive Max, ki omogoča avtonomno vožnjo brez Lidar tehnologije, mu zagotavljata posebno mesto med električnimi vozili (Electric Cars Report) (Red Dot).
Za vse ljubitelje tehnologije in prihodnosti avtonomnih vozil je JIDU ROBOCAR 01 vsekakor model, ki si zasluži pozornost. S svojo kombinacijo zmogljivosti, udobja in napredne tehnologije predstavlja korak naprej v svetu avtomobilizma. Z zanimanjem bomo spremljali, kako se bo ta model obnesel na trgu in kako bodo uporabniki sprejeli njegove inovacije.