fbpx

Kolumna: 1 liter na 100 km in postelja na strehi – VW California Hibird je najpametnejši “overland” luksuz ta hip

Kombi, ki te prepriča, da je spontanež v tebi še živ

VW California
Foto: VW

Vsak, ki ima rad malo prahu pod kolesi in občasno sanja o vožnji v sončni zahod, se je že znašel pred dilemo: ali izbrati surovo overland legendo za ekspedicije na konec sveta, ali raje udoben mini avtodom za male, a spontane eskapade? Po eni strani nas mikajo strogo resni stroji, kot sta Land Rover Defender in Toyota Land Cruiser – pravi terenski gladijatorji z vitli, šotori in stasom. Po drugi strani pa je tu Volkswagen California eHybrid – križanec med zen-kombijem in inženirsko švicarsko uro, ki vam zna zjutraj speči kavo in vas zvečer greti, ko zaspite pod zvezdami. Na pol overlander, na pol Van ... uporaben prav vsak dan.

Oba pristopa imata svoj čar – eden kriči “po divjini!”, drugi šepeta “po kavico na obalo?”. V nadaljevanju zato seciram ključne vidike: ceno, uporabnost, porabo, vrednost skozi čas in predvsem – vpliv na življenjski slog. Teza? VW California je draga, a v resnici noro poceni – ker je to hibrid med avtom, avtodomom in zen učiteljem.

Foto: VW
Foto: VW

P.S. – osebno z roba sipine (in strehe)

Naj ob tej priložnosti še nekaj priznam: sam sem zadnjih pet let resen overlander. Lastnik (avto je na prodaj) ekspedicijsko predelanega Ford Rangerja s strešnim šotorom (povezava do oglasa na tej povezavi), dodatnimi rezervoarji, kuhalnikom, kompresorjem v opremi in še čem, kar zahteva vsaka prava avantura, in z več kot 200 nočmi prespanimi na strehi avtomobila. Vem, kako diši gozd zjutraj, ko zlezeš iz šotora, in kako je, ko kuhaš večerjo sredi makadama v Albaniji.

A iskreno – občutek imam, da svet “overlandinga” postaja vse bolj problematičen. Divje kampiranje je v vse več državah prepovedano ali strogo regulirano, rangerji nas vedno pogosteje obiskujejo z opozorili in kaznimi, narava pa si zasluži več spoštovanja kot le »Instagram avanturo«. Čeprav moram zase priznati, da sem kot overlander resnično velikorat izvajal čistilne akcije in bil največji varuh okolja. A vse večkrat se zalotim, da me vleče v bolj subtilno smer: nekaj z 4×4 pogonom – takššnm za silo, a manj agresivnim videzom, bolj “sleeper” dušo. Kjer lahko parkiram sredi mesta, pa me nihče ne opazi. Ali pa kar v garažni hiši.

Vozilo, ki izgleda kot družinski enoprostorec, a v sebi skriva posteljo, kuhalnik in tiho moč, da spelje s travnika v dežju – ter se brez težav spravi v garažo v Barceloni, ne da bi strašil varnostnika. In točno to je v resnici VW California – neopazna ikona svobode. Po pravici povedano – že nekaj časa gledam – Volkswagen California Beach Tourer eHybrid. In naj v nadaljevanju kolumne pojasnim zakaj.

Foto: VW

Začetna cena in oprema: Ni vse, kar blešči, samo blešči – včasih ima vgrajeno kuhinjo

Na papirju je Volkswagen California eHybrid res videti kot stvar za nekoga, ki ima “drugo rezidenco” v Davosu – cena se začne pri 71.772 €. A za to dobite tovarniško opremljen mini dom z dvižno streho, spalnim nadstropjem in camping opremo, ki ne zahteva večernega zlaganja origamija iz tende in šotora.  Seveda ne gre brez vsaj 12 tisoč evrov dodatne opreme.   A to je še vedno manj kot vstopna Toyota Land Cruiser.

Land Rover Defender 110 z osnovno overland predelavo hitro doseže vsoto – okoli 110.000 € in več, ko mu nadgradite še terensko opremo, kot se spodobi. Toyota Land Cruiser? Tudi ne zaostaja. Z nekaj terenskega make-upa hitro skoči že v osnovi stane preko 72.000, ko zložiš nekaj opreme, soliden šotor pa je cena krepko čez 100.000 € evrov.

Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW

Ampak razlika je v tem, da ima California to že vgrajeno, medtem ko Land Cruiser in Defender hodita k overland frizerju še dodatno. Zato ni napačno reči, da je California sicer draga na računu, a v resnici poceni v kontekstu – ker ne plačujete samo železja, temveč tudi dom, eventuelno kuhinjo in mobilni oddih. Hkrati pa “vsaj v California Beach Turerju” vozite pravzaprav čisto “običajen” kombi v katerega s parimi potezami spravite tudi sedežno garnituro. Brez heca in vstopen je še cenejši in pravzaprav moja izbira.

Foto: VW

Uporabnost za vsakdanjo vožnjo: Zen kombi, ki zna parkirati v garažo

California je avto, ki zna biti ponedeljek. In zna biti tudi petek. To je v bistvu njen trik. Ima višino pod 2 metra, kar pomeni, da z dvižno mansardo vred elegantno zleze tudi v mestne garaže – nekaj, kar Defender s strešnim šotorom lahko samo sanja, medtem ko obstane pred zapornico kot medvedek pred avtomatom za med.

S petimi udobnimi sedeži, drsnimi vrati in dovolj prostora za kolo, voziček ali dvosed, zna California biti vsakodnevni borec, ki zjutraj prevaža otroke, popoldne Ikeine omare in zvečer – vas.

Defender? Uglajen, ja. V načinu »gentleman v šoferskem suknjiču« prepriča. A če ima na strehi še prtljago, šotor in pol Aljaske, postane nekoliko – hm – konkurenčen avtobusu v kroženju. Podobno Land Cruiser. Soliden in udoben, a njegovi kilogrami in gabariti so narejeni za stepe, ne za ozke mestne ulice.  Hkrati pa avtomobila izstopata. Ko odpreš šotor pa silita iz povprečja avtomobilske krajine.

Foto: VW
Volkswagen Californio
Foto: VW

In potem pride California. Tiha, elektrificirana, hibridna – sposobna tihe vožnje z do 91 kilometri električnega dosega. Za opravke po mestu? Popolna. Za prikradeno jutranjo kavo na parkirišču, medtem ko drugi praskajo šipe? Neprecenljivo.

Poraba goriva in ekonomičnost: Ko liter goriva stane manj kot cappuccino

Uradno porabi VW California Hibrid okoli 1 liter na 100 km, kar se sliši kot slaba šala – dokler ne ugotovite, da je v mestni vožnji praktično električna. Če jo polnite redno, lahko bencin skoraj pozabite. In upate, da bo klasični motor še delal, ko se bo enkrat na mesec aktiviral “hibridni” način.

Medtem pa Defender in Land Cruiser že v prostem teku rahlo pokadita iz rezervoarja. 10–12 litrov na 100 km je realnost, sploh ko so naloženi kot ekspedicijska ladja Jamesa Cooka. Če naredite 15.000 km na leto, to pomeni razliko več kot 1.500 € pri stroških goriva. In to vsako leto. Pri tem sem bil celo skromen. Je pa to znesek zavarovanja vozila, ali pa letnega dopusta za eno osebo.

Stroški vzdrževanja? California ni brez stroškov, a uporablja preverjeno VW tehnologijo. Land Rover? Zna biti muha – čudovit, a kdaj tudi nekoliko temperamenten v mehaniki. Toyota? Skoraj neuničljiva, a redni servisi velikega dizla niso ravno za malico. Volkswagnov hibird pa obeta, da bo zgolj na “klasični” motor narejenih realtivno malo kilometrov.

Foto: VW
Foto: VW

Dolgoročna vrednost: Trik ni v ceni – ampak koliko vam ostane, ko ga prodate

California je vozilo, ki vrednost izgublja počasi – skoraj tako počasi, kot lastniki izpustijo svoj prvi »ahhh« ob kavici na razgledni točki. Po treh letih lahko obdrži preko 75 % vrednosti, kar je v avtomobilskem svetu skoraj čudež. Pri 5 letih je še vedno vreden vsaj 60%. Tudi 10 let stare Californije se prodajajo za “bizarne” zneske.

Defender in Land Cruiser nista daleč zadaj – oba sta avtomobilska aristokrata, ki jih trg ceni. A California ima dodatni trik: pogosto nadomesti dva avtomobila v enem – osebnega in počitniškega. Torej: ena registracija, en servis, ena zavarovalnica – in nič več »kam pa damo še prikolico?«

Vsestranskost za izlete in potovanja: Sahara ali Soča? Oba imata svoj čar

Če vas mika Saharska sipina ali mongolska stepa, potem da – Land Cruiser in Defender sta prava izbira. Lahko vlečeta barko, prečkajo reke, zmorejo »kjer ni poti«. So kot terenski Bear Grylls z mehkim vzmetenjem.

VW California? Ona ne sili v prepad. Ampak zna elegantno parkirati ob jezeru in se v minuti preleviti v dnevno sobo z razgledom. Dvig strehe? Šotor v zraku. Vgrajena kuhinja? Večerja brez komarjev in brez ognja. Ko se stemni, ni treba v šotor z lestvijo – samo obrnete sedež in zaspite.

Je primerna za Islandijo? Mogoče ne vsepovsod. Ampak za hribe, obale, podeželje in kampaške izlete – je popoln dom na kolesih. In za tiste, ki radi kampirajo, a vseeno cenijo malo civilizacije, je to zlata sredina. Tudi zato je tako zelo legendarna, draga – a za tiste, ki razumejo pravzaprav poceni.

Vpliv na življenjski slog: Eno vozilo, sto scenarijev

Z Volkswagen Californio v bistvu ne kupite avtomobila – kupite nov življenjski stil. Postane vaš spremljevalec, sobni prijatelj, vikend mentor in občasni terapevt. Pripelje vas v službo, a zlahka odpelje tudi na nepričakovano sobotno avanturo. Ni treba planirati, ni treba pakirati – ker je vse že tam. Lahko je potujoča pisarna, ali pa čisto normalni družinski avto.

Overland legende? So kot stari prijatelj, ki živi v drugi državi – srečate se redko, a takrat je nepozabno. A če živite tempo, kjer si lahko privoščite le nekaj ekspedicij letno, potem je morda bolje imeti nekaj, kar vas osrečuje tudi med tednom, ne le na dopustu.

Zaključek: Drago? Mogoče. A še bolj – genialno.

VW California ni poceni – vsaj na papirju ne. A če pomislimo, da je to avto, avtodom in terapevtski kotiček v enem, se računica hitro obrne. Združuje funkcionalnost in udobje, z dovolj elegance, da jo lahko parkirate pred gledališčem, in dovolj praktičnosti, da zaspite kjerkoli – legalno.

Land Cruiser in Defender ostajata brezčasni klasiki. Če vam srce zaigra ob pogledu na blatne poti in škripanje podvozja, potem ne dvomimo: eden od teh dveh je vaša ikona. A če želite vsak dan živeti svobodno in udobno – brez da bi vsak izlet zahteval ekspedicijski načrt – potem California zmaguje. Ne le racionalno, ampak tudi čustveno.

V življenju včasih ne kupimo stvari – kupimo možnosti. In Volkswagen California je ena redkih, ki ponuja vse: od šolskih voženj do spontanega sončnega vzhoda sredi Dolomitov. In to, dragi bralci, ni drago. To je investicija v življenje.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.