Stellantis je obudil legendarno Lancia HF oznako z novo električno Lancia Ypsilon HF. Ali lahko nova električna izkušnja obudi zaspano znamko z legendarnim spominom na preteklost.
Ko sta se FCA in PSA združila v Stellantis, so avtomobilski navdušenci zadržali dih – ali bo Lancia končno vstala iz pepela? Odgovor je: da, in to s slogom! Pripravite se na Lancia Ypsilon HF, vročo električno supermini, ki si upa sanjati o svoji rally preteklosti. Ja, Lancia se vrača z udarcem, in to električnim!
Električna prihodnost z močjo HF
Prvič v zgodovini je Lancia HF povsem električna, kar je verjetno nekaj, kar bi Enzo Ferrari imenoval “heretično”. A čas se spreminja in tako tudi Lancia. Ypsilon HF se ponaša s 237 konjskimi močmi (177 kW) iz spredaj nameščenega motorja, kar pomeni, da je popoln mali vrag za mestne ulice. Če vam to zveni kot Abarth 600e ali Alfa Romeo Junior Veloce, imate prav – vsi uporabljajo enako modularno platformo (CMF), kot Jeep Avenger.
Električni motor črpa energijo iz 54 kWh baterijskega sklopa, ki je podedoval od modelov Alfa Romeo in Abarth. Lancia se pohvali s pospeškom od 0 do 100 km/h (62 mph) v 5,8 sekunde, kar je skoraj tako hitro kot najstnik, ki beži pred gospodom Ravnateljem po šolskem hodniku. Poleg nadgrajenega električnega motorja ima Ypsilon HF širši kolotek in znižano vzmetenje za boljšo vodljivost – in da bo videti še bolj “cool” na parkirišču pred vašo najljubšo kavarno.
Današnji debi je tehnični predogled, saj vroči supermini ne bo na voljo v Evropi do maja 2025. Lancia obljublja, da bodo vsi prihodnji modeli deležni High-Fidelity obdelave, vključno z oživitvijo modelov Gamma in Delta, ki bodo prišli na trg še to desetletje. Zveni obetavno, kajne?
Mali slon: simbol dediščine
Lancia se ne vrača samo z avtomobilom, ampak tudi z zgodovino. Mali slonček, ki je bil prvič uporabljen leta 1960, ko so lastniki ustanovili klub, rezerviran samo za ljudi, ki so imeli vsaj šest avtomobilov. HF Lancia Racing Team je bil ustvarjen leta 1963, vendar je prvi avto z legendarnim logotipom – Fulvia Coupe HF – prišel na trg šele leta 1966.
Rally ikone, kot so Stratos HF in Delta HF Integrale Evolution, so nosile mali slonček v času Lanciine slave. Po legendi je bil dizajn logotipa izbran že leta 1953 kot srečni talisman Giannija, sina ustanovitelja Vincenza Lancie in direktorja avtomobilskega podjetja med leti 1949 in 1955. Gianni je verjetno vedel, kaj dela – slon je očitno imel srečo!
Povratek v rally svet
Ypsilon HF ni edini zvezdnik – skupaj z njim prihaja tudi Ypsilon Rally 4 HF. Za razliko od električnega cestnega avtomobila, motorsport različica uporablja turbo bencinski motor. To je trivaljni, 1,2-litrski motor s 209 konjskimi močmi (156 kW). Kot že ime dirkalnika namiguje, je bil razvit v skladu s FIA Group Rally4 predpisi.
Povratek Lancie na rally dirke po dolgem premoru je velika novica. Ypsilon Rally 4 HF ima petstopenjski menjalnik z mehansko zaporo diferenciala. Videti je precej podobno cestnemu avtomobilu, saj predpisi zahtevajo, da temelji na serijskem vozilu. Group Rally4 je bila ustvarjena leta 2019 in izhaja iz razreda R2 Group R avtomobilov. Torej, če si želite rally izkušnje, a brez vrtanja lukenj v denarnici, je to prava stvar!
Zaključek: Ponovbno rojstvo ikone
Lancia Ypsilon HF je več kot le nov model – je simbol ponovnega rojstva ikone, ki združuje dediščino z električno prihodnostjo. Električni motorji, visoke zmogljivosti in sodobna tehnologija združujejo najboljše iz obeh svetov. Povratek HF oznake in rally udeležba kažeta, da Lancia ni pozabila svojih korenin.
Čeprav se bo Ypsilon HF prodajal šele čez nekaj časa, bo zanimivo videti, kako bo trg sprejel to ponovno oživljeno legendo. Če bo Lancia nadaljevala v tej smeri, nas čakajo vznemirljivi časi za ljubitelje avtomobilov. Lahko le upamo, da bo mali slonček še dolgo hrumel po cestah in dirkališčih.
Naj bo Lancia Ypsilon HF simbol upanja, da se lahko tudi najstarejše avtomobilske znamke ponovno dvignejo in osvajajo ceste – tokrat na električen in ekološko prijazen način. Pripnite pasove, prihodnost je svetla in polna električne energije!