Land Rover je predstavil Defender D7X-R, prototip dirkalnika za reli Dakar, ki temelji na serijskem modelu Defender. Z 4,4-litrskim twin-turbo V8 motorjem in vozniki, kot sta Stéphane Peterhansel in Rokas Baciuška, se britanska ikona pripravlja na najtežji reli na svetu.
Če bi morali izbrati en avto, s katerim bi se podali skozi pekel, bi bil Land Rover Defender verjetno na vrhu seznama. Zdaj pa si zamislite tega legendarnega terenca, kako pospešuje čez sipine Sahare pri 160 km/h, motor rjovi, pesek leti – dobrodošli v svetu Defenderja D7X-R, Land Roverjevega orožja za reli Dakar 2026.
Resnično serijski – resnično brutalen
Defender D7X-R ni eksotična zver z vesoljsko šasijo. Ta stroj se drži aluminijaste monokok strukture Defender D7X-R, ki jo najdete tudi v običajnem Defenderju. Zakaj? Ker želi Land Rover pokazati, da »voziš to, kar vidiš na štartu«. In iskreno, to je genijalen marketinški trik z realnimi posledicami – če zmagaš s serijskim avtom, zmagaš tudi pri kupcih.
Motor, ki se dere – tudi to je
Pod pokrovom Defender D7X-R brni 4,4-litrski twin-turbo V8 motor, poznan iz modela Defender OCTA. Čeprav uradne številke še niso potrjene, OCTA ponuja 626 konjev. In to ni številka, ki jo izrečeš nežno – to je konjenica, pripravljena na vojno.
Voznika z dvema življenjema
Za volanom? Nihče drug kot kralj Dakarja – Stéphane Peterhansel. S 14 zmagami v žepu je kot Yoda med reli vozniki. Ob njem pa je Rokas Baciuška, litovski mladenič z zmagovalno lakoto in že impresivno zbirko stopničk na Dakarju. Starost in modrost z eno nogo na sklopki, mladost in norost z drugo.
Testiranje: Sahara Edition
Ni šlo za glamurozne fotke – testiranja v Maroku so bila mučenje z razlogom. Pesek, vročina, razdalje. Land Roverjev šef motošporta James Barclay je povedal, da gre za “ogromen mejnik”. Mi bi rekli, da gre za začetek vojne proti naravi, z aluminijem in oktani kot orožjem.
Pravila igre se spreminjajo
In ravno pravi čas za vstop. Pravila kategorije ‘Stock’ bodo leta 2026 bolj prilagodljiva, kar pomeni več svobode, a z ohranjeno identiteto serijskega vozila. Defender D7X-R ne bo postavljen le ob bok, temveč bo udaril s pestjo po mizi. Če bo zmagal, bo to z avtentičnostjo, ne s karbonskimi krili.
Tehnični biseri:
Defender D7X-R
- Model: Defender Dakar D7X-R
- Motor: 4.4L twin-turbo V8
- Moč: TBD (OCTA: 626 KM)
- Šasija: Aluminijasta monokok struktura D7x
- Pogon: 4×4
- Debi: Dakar 2026
- Vozniki: Peterhansel in Baciuška
- Testiranje: Sahara, Maroko
Cena? Samo za sanje
Žal, Defender D7X-R ne boste mogli kupiti. A če si res želite košček te puščavske zveri, je Defender OCTA vaša vstopnica – za skromnih 200.000 evrov. V Sloveniji je cena približno 190.000 evrov, kar je za najmočnejši Defender v zgodovini presenetljivo logično.
Zaključek
Land Rover z modelom Defender D7X-R dokazuje, da serijski SUV ni le za mestne ulice, ampak je pripravljen tudi na najzahtevnejše terene sveta. S kombinacijo izkušenih voznikov, robustne konstrukcije in močnega motorja je Defender D7X-R pripravljen na izzive, ki jih prinaša reli Dakar 2026.