Kolegi pri britanskem What Car? so se lotili zanimive teme, in sicer zanesljivosti luksuznih športnih terencev. Rezultat ʺakcijeʺ pa je izpostavil tiste najbolj in tiste najmanj zanesljive.
S pomočjo britanskih kolegov smo vam pripravili lestvico in izpostavili tri najzanesljivejše in tri najmanj zanesljive luksuzne športne terence, oziroma SUV-je. Nakup luksuznega športnega terenca je mamljiv predvsem zaradi nizke cene, ko so le ti rabljeni in nekoliko starejši. A ravno tu se skriva največja past, saj je lahko popravilo in vzdrževanje določenih modelov izredno drago. Gre vendarle za avtomobile, ki so bili kot novi vredni veliko denarja.
Začeli bomo pri avtomobilih, ki se smatrajo kot dober nakup. Tretje mesto je za las zgrešil Volkswagen Touareg, saj ga je prehitel skandinavski Volvo XC90, ki je zanesljiv v kar 75%. Gre za modele, ki jih je Volvo proizvajal med leti 2002 in 2015. Okvare so bile zabeležene na 23% vozil in so bile najpogosteje vezane na klimatski sistem, zavore, servo volan in elektroniko motorja. Povprečna cena servisa omenjenih napak vas bo lahko stala manj kot 100 evrov, v nekaterih primerih pa se bo povzpela tudi preko 1.000 evrov.
Na drugem mestu se je znašel Range Rover Sport, od letnika 2013 dalje. Čeprav je Range Rover poznan kot robustno vozilo, ki je imelo v preteklosti nemalo težav, je omenjeni model dosegel 75,6% zanesljivost. Zaznanih okvar je bilo 13%, le te pa so se navezovale na praktično vsa področja, od menjalnika, posameznih spojev in elektronike motorja. Kar 2/3 servisnih storitev zahteva servisiranje, ki je daljši od tedna dni, cena posameznih servisnih storitev pa se lahko povzpne tudi nad 1.500 evrov.
Na prvem mestu se je znašel BMW X5, ki so ga izdelovali med leti 2013 in 2018. Pokvarilo se je 29% avtomobilov, zajetih v raziskavo, 2/3 odkritih okvar pa je bilo odpravljenih v manj kot tednu dni. Najpogosteje napake so se pojavljale na izpušnem sistemu, klimatskem sistemu in elektroniki motorja. 20% servisnih storitev se je opravilo pod tovarniško garancijo, preostali servisi pa so zahteval med 100 in 1.500 evri plačila.
Sledijo tista manj prijetna, zadnja mesta po kriteriju zanesljivosti. Tretje mesto je zasedel Land Rover Discovery, ki so ga izdelovali med leti 2004 in 2017. Zanesljivih je bilo le 45,7% vozil, ki so bila zajeta v raziskavo. Pokvarila se je več kot polovica vozil, 1/3 popravil pa je stala preko 1.000 evrov. 27% okvar se je nanašalo na podvozje, sledil pa je akumulator in motor. Dobra novica je, da je mogoče 1/4 okvar odpraviti prej kot v tednu dni.
Predzadnje mesto na lestvici zanesljivosti je dosegel BMW X5, ki so ga izdelovali med leti 2007 in 2013. Stopnja zanesljivosti znaša 42,6%, pokvarilo pa se je 53% primerkov druge generacije luksuznega SUV-ja. Največ pozornosti potrebujejo zavore, motor in podvozje, povprečni servisi pa stanejo med 300 in 500 evri. V 9% okvar stane servis tudi preko 1.500 evrov. Tudi v primeru BMW X5 se večina okvar odpravi prej kot v tednu dni.
Neslavno mesto, kot najmanj zanesljiv luksuzni terenec je zasedel Porsche Macan, ki je zanesljiv v zgolj 40.4%. Tukaj ni težava v okvarah, ki jih je okoli 36%, težava nastane pri stroških servisa. V 31% bo le ta znašal več kot 1.500 evrov, polovica okvar pa vas bo stala med 200 in 750 evri. Le 15% popravil terja servisiranje, ki bi bilo daljše od enega tedna.