Kaj se zgodi, ko AMG ekipo spustiš v delavnico z navodili "samo naredi nekaj noro posebnega"? Nastane Mercedes-AMG CLE Manufaktur Edition – avtomobil, ki kriči “poglej me”, a hkrati šepeta “ampak me ne dotikaj”.
Mercedes-AMG CLE 53 Manufaktur Edition temelji na že sicer dih jemajočem modelu CLE 53 4MATIC+, a gre pri tej “limited edition” različici za še bolj izpiljen izraz zmogljivosti, dizajna in prestiža. Omejena serija je na voljo v dveh izvedenkah – kupe in kabriolet – in ponuja izkušnjo, ki ni zgolj vožnja, ampak osebna izjava.
Pod pokrovom se skriva temeljito dodelan 3,0-litrski vrstni šestvaljnik z dvojno prisilno polnitvijo – kombinacijo turbo polnilnika in električnega kompresorja. Rezultat? Čistih 330 kW (449 KM) in 560 Nm navora (600 Nm z Overboost funkcijo), ki jih na vsa štiri kolesa pošilja 9-stopenjski AMG SPEEDSHIFT TCT 9G menjalnik v kombinaciji z naprednim sistemom štirikolesnega pogona AMG Performance 4MATIC+.
Tehnični “carporn” na štirih kolesih – Mercedes-AMG CLE Manufaktur Edition
Naj vas številke očarajo:
- Moč: 330 kW / 449 KM (443 hp)
- Navor: 560 Nm (600 Nm s funkcijo Overboost)
- 0–100 km/h: okoli 4,0 sekunde (neuradno)
- Najvišja hitrost: elektronsko omejena na 250 km/h (155 mph)
- Poraba (kombinirana WLTP): 9,3–9,8 l/100 km
- Emisije CO₂: 212–223 g/km
CLE 53 Manufaktur ne skriva svoje narave – vsak element, od šasije z aktivnimi motorji do precizno umerjenega podvozja, je zasnovan za optimalno kombinacijo udobja in agresivne dinamike. AMG DYNAMIC PLUS paket dodatno nadgradi občutke, saj omogoča aktivno prilagajanje motorno-šasijskega sklopa, športnejši volan in dirkalni način vožnje.
Ekskluziva po meri – Mercedes-AMG CLE Manufaktur Edition
Tu ne govorimo samo o zmogljivostih. Zunanjost kupeja krasijo mat barva Manufaktur Graphite Grey Magno z rumenimi detajli, medtem ko se kabriolet bohoti v Manufaktur Spectral Blue Magno z nežnimi črnimi in modrimi poudarki. 20-palčna kovana platišča s posebnimi rumenimi robovi (za kupe) oziroma polirana lahka platišča (za kabriolet) so ekskluzivna za to serijo.
In potem pride notranjost. AMG Performance sedeži v napa usnju – v kupeju črni z rumenimi šivi, v kabrioletu pa beli z elegantnimi kontrasti. Obloge iz ogljikovih vlaken, posebne preproge z logotipom AMG, osvetljeni pragovi in edinstven AMG volan v mikrovlaknu MICROCUT z detajli iz karbona – to je več kot avto. To je atelje na štirih kolesih.
Paketna norišnica – ampak tista dobra / Mercedes-AMG CLE Manufaktur Edition
Mercedes-AMG je v to različico vključil skoraj vso možno dodatno opremo:
- AMG Night Package I in II (izključno za kupe): sijajna črnina in temni krom poudarki.
- AMG Styling Package (kupe): aerodinamični dodatki in agresiven nastop.
- AMG Exterior Carbon-Fibre Package I & II (kabriolet): karbonski spojlerji, ogledala in obrobe.
- AMG DYNAMIC PLUS Package (oba modela): dirkalna dinamika v vsakdanji preobleki.
In ker je to Mercedes-AMG CLE Manufaktur Edition, vsak primerek prejme tudi ekskluzivno notranjo zaščitno prevleko, da v garaži ne bo po nesreči “napačno pobožan”.
Omejena ekskluziva z neomejenim stilom
Mercedes-AMG CLE 53 Manufaktur Edition ni avto, ki ga vidiš vsak dan – in to je point. Na voljo bo le do maja 2026, z uradnim lansiranjem v juliju 2025, kar pomeni, da bo ta avtomobilski kos umetnosti kmalu postal zbirateljski dragulj.
In cena? Mercedes še ni uradno razkril zneska, a glede na to, da osnovni CLE 53 že v osnovi stane okoli 90.000 evrov, lahko upravičeno pričakujemo, da bo Manufaktur Edition zlezel čez mejo 110.000 evrov – zlahka.
Ampak… če že kupuješ umetnino na štirih kolesih, se ne boš pogajal o ceni, kajne?
Zaključek: za zbiratelje, estete in voznike z občutkom
Mercedes-AMG CLE 53 Manufaktur Edition ni le še ena posebna serija. Je poklon natančnemu inženiringu, oblikovalski drznosti in tistim, ki vedo, kaj hočejo – in si to lahko tudi privoščijo. Je avtomobil, ki ga ne kupiš zato, ker ga potrebuješ, ampak zato, ker ga želiš. Ker v svetu, kjer je vse vedno bolj generično, Manufaktur Edition ponuja tisto, kar je najbolj redko: karakter.
Če si med srečneži, ki bodo sedeli za njegovim volanom, potem čestitamo – postal si lastnik avtomobila, ki že ob rojstvu piše zgodovino.