fbpx

Mercedesov električni G-Wagen: Umetnost luksuza s pridihom blata, ki ne želi, da ga kličete EQG

Ko se bencinske zverine umikajo tihi električni moči.

EQG
Foto: Mercedes-Benz

Če ste si kdaj mislili, da je elektrifikacija sinonim za mestne malčke in tihe limuzine, potem še niste srečali Mercedesovega novega terenskega junaka - G 580 z EQ tehnologijo, ali kar EQG. Ta stroj ni zgolj SUV, je kot švicarski nož za milijarderje, ki želijo svoje veganske čevlje obdržati čiste, medtem ko brezskrbno drsijo čez apokaliptične pokrajine.

EQG je naelektren z 116 kWh baterijo, ki pri 432 kW (580 KM) zagotavlja, da boste imeli dovolj moči za prebijanje skozi pragozd ali mestni promet (če že res morate). Navor 1.164 Nm je dovolj, da iz korenin izruvate drevesa (ne, da bi to kdaj počeli, seveda). In za tiste, ki vas skrbi hitrost, ta električni poskočnež pospeši od 0 do 100 km/h v le 4,7 sekund, njegova končna hitrost pa je omejena na 180 km/h (112 mph). Če upoštevamo, da je ta škatla oblikovana kot omarica za orodje, so to precej impresivne številke.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

EQG sicer podpira hitro polnjenje DC do moči 200 kW, kar omogoča, da se njegova mogočna 116 kWh baterija napolni od 10% do 80% v približno 32 minutah. To pomeni, da medtem ko si privoščite kratek postanek za kavo, se vaš EQG že pripravlja na naslednjo avanturo. To sicer ni najhitrejše polnjenje v industriji, a vseeno zadosti, da ne boste zadnji napolnili na hitri polnilnici.

Terenske sposobnosti, ki bi jih odobraval celo Bear Grylls

EQG je oblikovan tako, da lahko še naprej skrbi za svoj status simbola tudi v divjini. Zmožen je premagati vodne ovire globine do 850 mm (33 palcev) in vztrajati na strminah do 35 stopinj kot kakšen vztrajni planinski kozorog. Da ne omenjamo Mercedesove inovacije “G-Turn”, ki omogoča vozilu, da izvede popoln obrat na mestu – ker zakaj bi se morali obrniti, ko lahko enostavno zavrtite cel avto?

Vstopni in izstopni koti so ključni elementi, ki določajo terensko sposobnost vozila, saj omogočajo, da se vozilo varno in učinkovito spopade s strmimi vzpetinami in spusti, ne da bi pri tem prišlo do poškodb na spodnjem delu karoserije ali druge škode. Mercedesov električni G-Wagen EQG se ponaša z impresivnimi koti: vstopni kot znaša 32,0 stopinj, izstopni kot je 30,7 stopinj, kar skupaj s kotom preloma 20,3 stopinje zagotavlja, da se EQG lahko brez težav spopade z razgibanim in zahtevnim terenom.


Njegova robustna zasnova z neodvisnim vzmetenjem spredaj in togim zadnjim mostom ni samo za okras. Podvozje je obloženo s karbonsko zaščitno ploščo, ki varuje dragoceno baterijo pred terenskimi napadi kamnov, kot so Napoleon svoje vojake.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Notranjost, kjer se divjina sreča z dizajnom

V notranjosti EQG še vedno kraljuje klasični Mercedesov luksuz. Vozniku je na voljo 12,3-palčni digitalni zaslon z MBUX sistemom, sopotnik pa se lahko oklepa legendarnega ročaja ob morebitnem srečanju z nepričakovanimi terenskimi izzivi. Prava zvezda pa so zasloni na zadnjih sedežih, ki omogočajo potnikom, da si ogledajo svojo najljubšo serijo ali dve, medtem ko se EQG spopada z naravnimi ovirami.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

A cena? Pripravite svoje bančne račune

Začnemo pri 142.621,50 EUR ($152.184,27), kar ni malo, a glede na to, da gre za električni terenec, ki združuje razkošje in zmogljivosti, je cena morda celo upravičena. Prva edicija ali “Edition One” bo šla za 192.524,15 EUR ($205.432,89). Ker veste, prve stvari so vedno malo dražje.

Mercedesov EQG je vozilo za tiste, ki želijo svoj kaviar pojesti tudi na vrhu neobljudene gore. Vprašanje pa ostaja, ali bo večina teh vozil sploh kdaj zapustila asfaltirane ceste. Ne glede na to, Mercedes dokazuje, da je električna prihodnost lahko prav tako robustna in prestižna kot njena bencinska preteklost. Morda še malo bolj.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.