Kitajska blagovna znamka z britanskim poreklom MG je predstavila električni avtomobil - MG4, ki je najbolj ljudski električni avto. In po vsej verjetnosti tisti, ki bi se moral znajti v vaši garaži. Tak z nekoliko boljšo opremo in zelo solidnim dosegom bo stal le nekaj čez 30.000 evrov. Tudi pri nas?
Zgodba blagovne znamke MG je legendarna in od leta 2005 Kitajska lastnina. Proizvajalec je torej mlad in željan uspehov na evropskem trgu. Povratka v velikem slogu. Tako smo v Sloveniji deležni že nekaj modelov. Na primer cenovno ugodnega družinskega SUV z oznako MG SZ, ki za nekaj tisočakov poseka primerljivo konkurenco. Od muh pa ni ni ti električni karavan MG5, ki se že prodaja v sosednji Avstriji.
A MG je tudi pri nas znan predvsem po električnih avtomobilih. Prve so namreč pripeljali prav te. Tu Kitajci v zadnjih treh letih delajo zares konkretne korake. In pridno polnijo segmente. Tako je naprimer MG5 edini karavan med avtomobili in izven Slovenije prava uspešnica. A je MG4 pravzaprav tisti novi pravi paradni konj. Najbolj ljudski med vsemi, ki želi Volkswagnov evropski del pogače v tem segmentu. Tudi zaradi cene bo postal najbolj ljudski avto.
MG4 Electric bo tako vstopil v pomemben segment C v Evropi z izbiro treh različic. Vstopni model je MG4 Electric Standard s kapaciteto baterije 51 kWh, ter dosegom do 350 km po ciklu WLTP – torej realnih 250 kilometrov in zadnjim električnim motorjem, ki zagotavlja 125 kW (170 KM). Cene te različice se začnejo pri 28.990 € z razlikami glede na trg in davke. MG4 Electric Comfort in MG4 Electric Luxury se ponašata z baterijo s 64 kWh in elektromotorjem s 150 kW (204 KM). To omogoča modelu Comfort doseg do 450 km – v realnem življenju okoli 320 realnih kilometrov z enim polnjenjem. Prva vozila bodo kupcem iz programa prednaročil dostavljena leta 2022.
Zgoraj navedeni podatki so izjemno podobni podatkom vodilne evropske EV platforme MEB, ki jo razvija skupina Volkswagen in jo uporabljajo prav vsi EV avtomobili skupine (ID.3, ID.4, ID.5, ID.Buzz, Škoda Enyaq, Cupra Born, Audi Q4 etron). A so Kitajci razvili svojo, ki iz sebe iztisne nekaj malega več – torej natanko en konj več in 2 kWh več.
Dinamična zasnova MG4 Electric je rezultat globalnega razvoja, ki vključuje SAIC Motor Design Center v Šanghaju, Advanced Design Studio v Londonu in Royal College of Art, ki se prav tako nahaja v britanski prestolnici. S 4.287 mm dolžine, 1.836 mm širine in samo 1.504 mm višine se petvratna kombilimuzina popolnoma prilega konkurenci. Njegova dolga medosna razdalja 2705 mm zagotavlja privlačna razmerja in veliko notranjega prostora – tudi za petčlansko družino. Prostornina prtljažnika je med 350 in 1.165 prostorninskih litrov. Gre za izjemno primerljivo velikost in zunanje gabarite kot jih postreže ID.3 in Cupra Born.
Torej primerljivo dolg, širok in prostoren avtomobil. S primerljivimi lastnostmi pogona in baterije. Za ceno, ki je nekje dobrih 10.000 evrov nižja od Evropske konkurence.
Odvisno od različice modela je koeficient zračnega upora med cW 0,27 in 0,287, zahvaljujoč aktivni konfiguraciji dovoda hladilnega zraka v sprednji prag. Ko je potrebno manj zraka za hlajenje, zapre dovod zraka, izboljša aerodinamično zmogljivost za do 30 odstotkov in optimizira doseg za do 10 odstotkov. Dizajn Tomahawk 17-palčnih platišč iz lahke zlitine – na voljo v dvobarvni shemi za modele Comfort in Luxury – je tudi aerodinamično optimiziran, kar zmanjšuje porabo energije v povezavi s pnevmatikami 215/55 R17 iz Continentala z nizkim uporom.
MG4 Electric je na voljo v 9 barvah karoserije; Pebble Black, Dover White, Medal Silver, Andes Grey, Diamond Red, Brighton Blue in Fizzy Orange.
Notranjost MG4 Electric je bila namerno zasnovana minimalistično, s poudarkom na osnovnih načelih preprostosti, tehnologije in kakovosti. Kokpit poveča razpoložljivi prostor z lahkimi, vitkimi instrumentalnimi ploščami in krmilnimi elementi, z uporabo visoko kakovostnih materialov in skrbno namestitvijo. Lebdeča zasnova sredinske konzole ustvarja več prostora in vključuje uporabne funkcije, kot sta shramba za pametni telefon in brezžično polnjenje v različici Luxury. Dvokraki volan je nastavljiv po višini in položaju. Volan je na voljo v usnjeni izvedbi od različice Comfort in je ogrevan v različici Luxury. Sprejema tudi pomanjšano obliko funkcijske tipke MG Motor. Luxury ponuja tudi ogrevana prednja sedeža, medtem ko ima voznikov sedež šest možnosti električne konfiguracije.
Inovativna baterija »ONE PACK« je osnova za dinamičen vizualni videz MG4 Electric. Zaradi vodoravne razporeditve baterijskih celic je višina le 110 mm, zaradi česar je najtanjša baterija v svojem razredu – celo nižja od na primer pločevinke Coca-Cole – in omogoča večji notranji prostor za glavo pri nižji višini vozila. Po domače povedano. Baterija je res tanka in zato je v vozilu več prostora.
Osnovni model pospeši od 0 do 100 km/h v 7,7 sekunde, doseže najvišjo hitrost 160 km/h in ponuja doseg do 350 km v ciklu WLTP. Zmogljivost polnjenja z izmeničnim tokom (AC) na javnem polnilnem mestu je 11 kW, medtem ko je baterijo mogoče hitro polniti z enosmernim tokom (DC) s hitrostjo do 117 kW. V slednjem primeru se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 40 minutah. Modela Comfort in Luxury imata baterijo s 64 kWh in motor s 150 kW, ki poganja zadnja kolesa. Standardno pospeševanje opravita v 7.9 sekundah in prav tako dosežemo največjo hitrost 160 km/h. Doseg WLTP je izmerjen na 450 km, a gre v realnosti pričakovati nekaj nad 320 kilometri. Vgrajeni polnilnik (AC) z močjo 11 kW je standard za oba modela. Medtem je mogoče baterijo hitro napolniti (DC) od 10 do 80 odstotkov v 35 minutah s hitrostjo do 135 kW – dovolj moči za približno 300 km v 32 minutah. Poleg tega se vse tri različice ponašajo z največjim navorom motorja, ki znaša 250 Nm.
Kitajci trkajo na vrata Evrope. In tako kot so trg preplavili s pametnimi telefoni in pečicami na vroč zrak, tako bodo naredili tudi z avtomobili. Sprva bodo cene zares ugodne, a s časom je logično, da odlične stvari postanejo drage. Podobno zgodbo je obral Huawei s pametnimi telefoni in tu se kanejo Kitajci obanšati podobno. Trenutno je napovedana cena zares zanimiva. V Veliki Britaniji, kjer je prodaja že stekla se avtomobili s polno opremo prodajajo malo pod 30.000 evri. Kar je res ugodno za električni avtomobil z navedenimi lastnostmi.