fbpx

Način, kako uporabljate mobilni telefon, razkriva, ali trpite za tesnobo!

Ali telefon spodbuja vašo tesnobo?

Foto: envato

Kolikokrat ste opazili, da vaš mobilni telefon postaja več kot le komunikacijsko sredstvo - obsedenost? Ali se zavedate, da vaše navade in vzorci uporabe telefona lahko odražajo notranjo anksioznost?

Kolikokrat ste opazili, da vaš mobilni telefon postaja vir stresa in tesnobe? Ali se zavedate, da nekatere navade, povezane z uporabo telefona, lahko dejansko odražajo vašo notranjo anksioznost? Vaš mobilni telefon razkriva več o vašem čustvenem stanju, kot si morda mislite.

V dobi digitalne povezanosti postaja mobilni telefon intimen del našega vsakdana. Poleg praktičnih funkcij lahko postane tudi ogledalo našega duševnega stanja. Nekatere navade, povezane z uporabo mobilnega telefona, niso le površinske, ampak lahko služijo kot manifestacija notranje tesnobe.

Mobilni telefon vam lahko pove veliko – vreme, načrte za vikend, najnovejše novice. Strokovnjaki pravijo, da vam lahko da tudi namige o tem, kako se počutite. Ko smo vznemirjeni, gre naše telo v tako imenovani ‘boj ali beg’, in namesto da bi bil ta odziv kratkotrajen, je daljši, ker smo tako navezani na svoje telefone.

Nenehno brskate po telefonu. Foto: Tofroscom / Pexels

Kaj lahko kaže obsedenost z mobilnimi telefoni?

Doomscrolling (in overscroll)

Je fraza za nenehno brskanje in klikanje na telefonu, da bi izvedeli več in več o motečih novicah ali zaskrbljujočih temah. In kar ni presenetljivo, je to lahko znak, da se počutite zaskrbljeni. Ko iščete in obsedeno raziskujete katastrofalne novice in teme, poskušate najti neko pomiritev, odgovore, a z vsem tem svojo tesnobo le še poslabšate.

Poleg brskanja po negativni vsebini znak tesnobe lahko tudi pretirano listanje po navidezno “dobri” vsebini, kot so lahkotne objave ali smešni posnetki. Mnogi ljudje to uporabljajo kot metodo za odvračanje pozornosti – preusmeritev pozornosti na telefon, kar jim omogoča, da se izognejo dogajanju v življenju, pa naj gre za stresno situacijo v službi ali prepir s prijateljem.

Foto: Pexels / Pixabay

Zgodovina iskanja na mobilni napravi

Iskanja v Googlu vam lahko pokažejo, kako zaskrbljeni ste in kakšne vsiljive misli imate. Pretirano iskanje simptomov bolezni ali iskanje odgovorov na stvari, ki vas skrbijo, je lahko znak povečane tesnobe.

Uporaba telefona kot način za izogibanje določenim situacijam

Tudi med delom, ne morete biti brez njega. Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

Uporaba telefona kot strategije odvračanja pozornosti ali izogibanja soočanju s stresorji v resničnem življenju.

Ne morete se odtrgati od telefona

Če bi bil naš telefon oseba, bi bili nanjo navezani ves dan. In ko so ljudje razburjeni, se lahko še bolj navežejo na svoje telefone. Težava, da se ne morete ločiti od telefona, lahko kaže na prisotnost tesnobe ali celo zasvojenosti. Nenehno preverjanje ob neprimernih časih lahko kaže na obsesivno željo po obvestilih.

Na vsa obvestila odgovorite v najkrajšem možnem času

Takojšnje odgovarjanje na sporočila lahko ustvari pritisk in tesnobo, saj vam preprečuje postavljanje zdravih meja glede uporabe telefona.

Izogibanje telefonskim klicem

Izogibanje telefonskim klicem lahko kaže na pomanjkanje socialnih veščin in strah pred komunikacijo v realnem življenju.

Ali ne bi bilo bolje, da bi se igrali z domačim ljubljenčkom, ne pa … Foto: Sam Lion / Pexels

Panika, ko vam telefon ne deluje

Če občutite nervozo ali paniko, ko nimate dostopa do interneta ali ko se vam izprazni baterija telefona, lahko to kaže na globoko povezano obsedenost z mobilnim telefonom. Morali bi biti nekaj časa sam brez pošiljanja sporočil ali klicev. Nenehna potreba po stiku z drugimi je lahko problematična.

Če menite, da vaš telefon spodbuja vašo tesnobo, lahko poskusite ustvariti fizično oviro med vami in telefonom. Preizkusite preprost trik z elastiko: nataknite jo na telefon in videli boste, kako otežuje uporabo telefona ta fizična ovira.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.