Avatr 07 er den nye helten i det kinesiske markedet for elektriske SUV-er, og kommer fra stjernetrioen Changan, CATL og Huawei. Ja, du leste riktig – denne bilen har mer til felles med smarttelefonen din enn med onkelens diesel-Passat. Den er tilgjengelig i ren elektrisk (BEV) og hybrid med utvidet rekkevidde (EREV) versjoner, og den har en svært selvsikker pris – fra 219 900 CNY (omtrent 29 000 €), noe som er nesten smakløst rimelig i klassen «premium SUV med massasjeseter». Og den sikter høyt: Konkurransen inkluderer navn som Tesla Model Y, Nio ES6 og BYD Tang. Føler du deg truet? Kanskje du burde gjøre det.
Historien om Avatru se začne z Nio-m, ki je na začetku flirtal s Changanom, a se nato potiho umaknil (verjetno klasičen “ni še pravi čas za resno zvezo”). Danes je Avatr samostojen igralec, s podporo Changana (40 %), CATL (17 %) in celim kupom kapitala z Wall Streeta – Huawei ni lastnik, je pa “tehnični stric iz ozadja”, ki mu je dal pametne možgane in sposobnost, da zna govoriti v HarmonyOS jeziku. Avatr 07 a nekaj kar danes stane enako kot vstopna Tesla Y na kitajskem tru.
Avatr 07 ni njihov prvi rodeo – prej smo že spoznali modela 11 in 12, a sedmica je prva, ki se spogleduje z idejo, da morda le ni treba vsakič iskati polnilnice v paniki. Hibridna različica (EREV) pride na plan z razširjenim dosegom in reče: “Brez skrbi, imam jaz to.” Pridružuje se trendu, ki pravi: elektrika ja, panika ne. Mimogrede – podjetje ima načrt, ki diši po megalomaniji: 17 novih modelov v treh letih, 50 trgov do 2025, IPO v 2026. Elon, nekdo ti diha za vrat.
Elektrotehnika z okusom po dirki
BEV: Polniš, voziš, zineš “vau”
Električna različica Avatra 07 temelji na visokonapetostni 800V arhitekturi, ki zveni kot nekaj, kar bi Iron Man uporabil za zagon oklepa. V resnici pomeni: ekstremno hitro polnjenje in visoka učinkovitost. Baterija (82,16 kWh) podpira polnjenje do 420 kW, kar pomeni, da v 10 minutah pridobiš 350 km dosega. Toliko ne narediš niti z večino kavarn s “free Wi-Fi”.
Na voljo sta dva pogona – zadnji (252 kW, 6,3 s do 100 km/h) in štirikolesni (440 kW, 3,9 s). Najhitrejša različica je tako hitra, da vas bo sedež dobesedno objel. In ne skrbi – vse to je podprto s hladnokrvnim sistemom, ki ostane miren tudi, ko ti srčni utrip preseže 120 bpm.
EREV: Elektrika s kančkom bencinskega cinizma
Če ti še vedno ni povsem udobno brez “kančka rezervne varnosti”, potem je EREV tvoja izbira. Električni doseg znaša 230 km, skupaj z generatorjem pa skoči do 1100 km (realno malo manj, a še vedno epsko). Avto uporablja 1.5-litrski motor, ki ne poganja koles, ampak generira elektriko. Kot bi vozil z majhnim električnim agregatom v prtljažniku – samo da je to najverjetneje tišji od tvoje pomivalne naprave. Hrup v kabini med delovanjem? 35,7 dB. Torej… manj kot tvoja tašča med kosilom (odvisno, seveda, od tašče).
Podvozje in baterija: ni samo za ravne ceste
Podvozje je večplastna mojstrovina iz aluminija, z dvojnimi vodili spredaj in večvodilno zadnjo osjo. Na voljo je tudi zračno vzmetenje – ker tudi vozila z dušo potrebujejo možnost, da se “dvignejo nad situacijo”.
Aerodinamika? Količnik zračnega upora 0,259 je zelo spodoben – skoraj kot tvoja nova jakna iz Gore-Texa. In naj vas teža (2,2–2,4 tone) ne prestraši – učinkovit rekuperacijski sistem zna pobrati energijo kot dobra mama drobtine po tleh.
Oblikovanje: ko UFO sreča minimalistični luksuz
Zunanjost Avatra 07 je, roko na srce, nekaj med vesoljskim plovilom in zenovskim kipcem. Spredaj te pričaka HALO – LED zaslon z 10.500 diodami, ki zna prikazati vse od nasmeška do opozorila “ne parkiraj mi preblizu”. Na strehi? Seveda LiDAR. Kljuke? Skrite. Ogledala? Kamere. Če imaš rad retro estetiko, to ni avto zate. Če pa želiš, da tvoj avto izgleda, kot da je pobegnil iz prihodnosti – bingo.
Dimenzije: 4825 x 1980 x 1620 mm z medosjem skoraj 3 metre – kar pomeni, da je večji od Model Y in še malo bolj samozavesten. Na voljo v vijolični “Damson”, sivi “Andes”, zeleni “Jade”, črni ali beli – vsaka barva bi bila lahko ime koktajla v hotelu v Šanghaju.
Notranjost: digitalni wellness center na štirih kolesih
Pozabite na klasične merilnike. Avatr 07 v notranjosti ponuja štiri zaslone – centralni 15,6″, zadnji 35,4″ (da, prav ste prebrali), dva za ogledala in HALO na armaturni plošči. Če se vam zdi to preveč zaslonov – to ni avto za vas, ampak za tiste, ki se zjutraj zbujajo ob svetlobi RGB LED trakov.
Sedeži? “Zero Gravity”, kar pomeni, da se lahko nagneta do 120° in vas popeljeta v stanje popolne sproščenosti. Masaža, gretje, hlajenje – Avatr 07 vas razvaja bolj kot povprečen butični hotel. Meridian ozvočenje z 25 zvočniki in 3D zvokom pa je samo še češnja na torti.
Huawei HarmonyOS 4.0 poskrbi, da je tvoj telefon z avtom v boljšem odnosu, kot si ga ti imel z bivšo. NFC prisloniš, klik, že imaš navigacijo in muziko v avtomobilu. Super Desktop, Pet Mode, Parenting Mode… manjka samo še “Ex Mode”, ki blokira vse klice bivših.
Varnost in asistenca: ko avto vozi pametneje kot voznik
Avatr 07 ponuja Huawei ADS 3.0, sistem za polavtonomno vožnjo, ki resno ogroža še kakšnega poklicnega šoferja. S pomočjo 192-kanalnega LiDAR-ja, radarjev, kamer in algoritmov ima avto pregled nad dogajanjem okoli sebe kot kak agent tajne službe. Varnostni sistemi so tam, še preden ti pomisliš na nevarnost – od samodejnega zaviranja do opozoril, ki te ne pustijo zadremati.
Karoserija je utrjena kot bunker, baterija zaščitena pred vdorom, kamenjem in celo vašimi dvomi. Rezultat? 5 zvezdic na C-NCAP, in če pride v Evropo – najverjetneje enako.
Cene in različice: od “že razvajen” do “tako razvajen, da te kliče gospa”
Na voljo je 6 različic – od Pro do Ultra, vsaka z možnostjo BEV ali EREV. Cene se začnejo pri 219.900 CNY (29.000 €) in segajo do 289.900 CNY (38.000 €). Osnovna oprema? Že vsebuje več kot pri večini konkurenčnih “premium” modelov v višjih razredih. Če hočeš digitalna ogledala, ADS 3.0, HALO, štirisedežno različico in barvne kombinacije, si “Ultra”.
Kje ga kupiti (in zakaj že iščete let v Šanghaj?)
Na Kitajskem ga že vozijo, in to množično – prodaja Avatra 07 je dvignila številke podjetja v nebo. V Evropi? Pride. Leta 2025/26, s prvo postajo v Nemčiji in Norveški. Če je bila Tesla nekakšen iPhone med avti, je Avatr 07 najbrž tisti elegantni Huawei P60 – zmogljiv, čudovit in pripravljen na globalno ekspanzijo.
In konkurenca?
Tesla, Nio, BYD, Xpeng, Li Auto… vsi imajo adute. A Avatr 07 igra pametno igro: boljše razmerje med ceno in tehnologijo, bolj drzen dizajn, več digitalnega blišča. Če vas vozilo zna prepričati že s svetlobnim trakom, ki vam zaželi “lep dan”, potem je to pravi kandidat.
Zaključek: pamet, moč, šarm in malce vesoljske čarovnije
Avatr 07 ni samo električni SUV. Je napoved smeri, v katero gredo kitajski proizvajalci: ne več le dohitevajo – prehitevajo. Z Avatrom 07 se zdi prihodnost bližje, in če bo globalna razširitev uspešna, bo to model, ki ne bo samo konkuriral – ampak postavljal standarde. Vprašanje ni več, hvis bomo vozili avte s HarmonyOS in HALO zasloni – ampak når.