Ko so se nekoč šteli cilindri kot kraljevski nazivi, je imel Ferrari krono. Dvanajst valjev – to je bil zlat standard. Če si imel Ferrarija z V12, si imel nekaj več. Več moči, več prestiža, več... vsega. Ampak časi se spreminjajo. In danes Ferrari dokazuje, da je manj lahko še bolj kraljevsko. Torej - Ferrari 296 Speciale!
Ferrari 296 Speciale je najnovejši izraz te filozofije. Posebna izdaja že sicer neverjetnega 296 GTB, ki z manj valji in več inženirske čarovnije poseže po rezultatih, ki so bili še pred nekaj leti rezervirani za hiperavtomobile.
Simfonija šestih valjev – Ferrari 296 Speciale
Pod pokrovom bije srce, ki ga ne gre podcenjevati: 3,0-litrski twin-turbo V6, nastavljen do popolnosti. Namesto dodatnih valjev so Ferrari inženirji posegli po titanu, zmanjšali maso ročične gredi, odstranili vsak odvečni gram iz bloka motorja – dobesedno izklesali stroj iz Le Mans DNK.
Skupna moč sistema zdaj znaša 868 konjskih moči (691 KM iz V6, 177 KM iz elektromotorja). To je največ moči, kar jo je imel Ferrari z zadnjim pogonom. Pika.
Aerodinamična poezija
Če bi lahko aerodinamiko opisali kot umetnost, bi bil 296 Speciale mojstrovina. 20 odstotkov več potisne sile kot standardni GTB – to ni naključje, to je posledica znanja iz dirkaškega sveta. “Aero damper” na pokrovu motorja? Rešitev, ki skrbi za stabilnost pri vseh višinah podvozja, iz dirkalnega 296 Challenge.
Na zadku novi “Gamma” elementi in izboljšan difuzor ustvarijo skupaj kar 435 kilogramov pritiska pri 250 km/h. To niso številke za ljubitelje udobne vožnje – to so številke za tiste, ki iščejo mejo oprijema.
Ferrari 296 Speciale: Številke, ki jih čutiš v hrbtenici
- 0 do 100 km/h: 2,8 sekunde
- 0 do 200 km/h: 7,0 sekund
- Največja hitrost: 330 km/h
- Čas na Fioranu: 1 minuta in 19 sekund – enako kot SF90 Stradale
Ni naključje, da Speciale nosi to ime. To je Ferrari, ki ni narejen za Instagram, ampak za tisti ovinek na prelazu, kjer doživiš, kaj pomeni popolna lega.
Notranjost brez nepotrebnih besed
Notranjost je brutalno iskrena. Vratne obloge iz ogljikovih vlaken, zvočniki brez mrežic – samo luknje v karbonski plošči. Manj je več. Vsak gram šteje, vsak detajl ima namen. Tudi materiali, ki jih sicer najdemo v F1 in na Le Mansu, tukaj niso luksuz – so del DNK.
Specifikacije, ki govorijo zase
- Motor: 3.0 V6 twin-turbo + elektromotor
- Moč: 868 KM (640 kW)
- Navor: 755 Nm
- Menjalnik: 8-stopenjski dvosklopčni
- Teža: 60 kg manj kot standardni GTB
- Posebna barva: Verde Nürburgring
- Sila pritiska: 435 kg pri 250 km/h
Cena in ekskluziva za Ferrari 296 Speciale
Prvi primerki prihajajo v začetku leta 2026. Cena? Blizu pol milijona dolarjev / evrov. Ampak, iskreno, ta podatek ni relevanten – vsi so že razprodani. Le redki lastniki Ferrarijev so lahko podali naročilo. Če si moral vprašati za ceno, nisi bil v igri.
Zaključek – ko se inženiring dvigne nad nostalgijo
Ferrari 296 Speciale ni le še ena posebna izdaja; je dokaz, da znamka iz Maranella ne počiva na lovorikah. Da zna preseči lastno tradicijo in iz šestih valjev ustvariti nekaj, kar po občutku prekaša dvanajst. Ne gre le za moč – gre za izkušnjo, za srce, za to, kar čutiš v sedežu in v prsih, ko pritisneš na plin.
In morda je ravno to največji kompliment za ta avto: da je ne glede na vse tehnične presežke še vedno – Ferrari. Tisti pravi.