Dekk får vanligvis ikke mye oppmerksomhet, spesielt på bilutstillinger der bilene regjerer, men dette året var annerledes. Goodyear sjokkerte publikum med sin dristige visjon om dekk. Goodyear Eagle-360-dekket er rundt! Det amerikanske dekkmerket gjenoppfinner dekket med det sfæriske dekket. Den er basert på 117 års erfaring med dekkproduksjon og imitasjon av naturen. Og hvordan holder den seg til bilen? Goodyear forberedte seg også på dette spørsmålet.
Pnevmatika Goodyear Eagle-360 je, kot že ime izdaja, pnevmatika v obliki krogle. Gre za študijo, koncept, vizijo, kakor pač želite, ki je hitro odprla številna tehnična vprašanja. A Goodyear na Geneve Motor Show ni prišel nepripravljen, saj je naredil domačo nalogo. Njihova sferična pnevmatika je okrogla kot košarkarska žoga, namenjena avtonomnim vozilom, katerih prihodnost ni več pod vprašajem, ampak le še vprašanje časa (po raziskavi podjetja Navigant Research bo do leta 2035 na svetu letno prodanih 85 milijonov avtonomnih vozil).
Njena tkalna površina se ponaša z vzorcem možganske korale (zato je ne boste zamenjali z medicinko), inovativna tekstura pa ob asistenci centrifugalne sile učinkovito odvaja vodo in skrbi za varen stik s podlago ter minimalno možnost akvaplaninga. Ko gre za dno kanalov, so pri Goodyearu prav tako sledili načelu biomimikrije in poškilili k spužvi, ki je v suhih razmerah čvrstejša, v mokrih pa bolj mehka. Za razliko od pnevmatik kot jih poznamo, sferična pnevmatika Goodyear Eagle-360 omogoča bolj enostavno manevriranje in je za razliko od današnjih ni treba usmerjati za vodenje avtomobila. Težave z bočnim parkiranjem bi s tem postala preteklost, kajti avtomobil bi se z njimi lahko obračal na mestu, vozil vstran, … saj pnevmatika omogoča 360-stopinjski obrat.
LES MER: BH03 – Goodyear s pnevmatiko, ki proizvaja električno energijo
Zdaj pa odgovorimo še na najbolj pereče vprašanje. Kako bo sferična pnevmatika povezana s karoserijo? Fizično na avto sploh ne bo pritrjena, ampak bo z njim povezana preko magnetnega polja oz. s pomočjo magnetne levitacije v slogu vlakov na magnetni blazini (maglev). To prinaša udobnejšo vožnjo, manj hrupa in večji nadzor nad vzmetenjem.
Innebygd sensorer so zadolženi za razbiranje razmer na cestah (vremensko stanje in stanje vozne površine) in deljenje informacij z drugimi vozili, pa tudi za spremljanje obrabe tekalne plasti in tlaka. V kombinaciji s tehnologijo uravnavajo obrabo pnevmatik in omogočajo večje število prevoženih kilometrov.
Mer informasjon:
corporate.goodyear.com, goodyear.eu