Kaj ti pomeni moda? Te kdaj zanese v to pravljico? Nimam nekega posebnega odnosa do mode, vsaj mode v pomenu trendov, ki se hitro spreminjajo, saj ne enačim oblikovanja in trendov. ...
Kaj ti pomeni moda? Te kdaj zanese v to pravljico?
Nimam nekega posebnega odnosa do mode, vsaj mode v pomenu trendov, ki se hitro spreminjajo, saj ne enačim oblikovanja in trendov. Povsem nekaj drugega je visoka moda. Modni kreatorji, ki so ustvarili določene presežke in to počnejo še vedno, na primer McQueen, Yamamoto in nekateri drugi, pač vzbujajo spoštovanje. Njihove rešitve sprožajo nove ideje pri drugih, tudi pri meni. Večina teh oblikovalcev se pri oblikovanju izdelka ne obremenjuje s trendi, ampak s svojimi idejami. Kos obleke oblikujejo na podlagi neke zgodbe, emocionalnega trenutka, lastnih izkušenj in vizije. Seveda se zgodi, da povzamem v lastno kolekcijo kakšne elemente, ki so tisti trenutek v modi, ampak je to spontano in neobremenjeno, pač stvar mojega stila oblikovanja.
Piste, modne revije, mestna središča; so to mesta, kjer nastaja moda?
Na modo in modne trende vpliva veliko elementov, kar pomeni, da ne nastaja na točno določenem kraju, se pa le-ta še vedno izlušči v svet preko velikih imen modne industrije. Od tu se prenese v svet. Zanimiv je fenomen trgovin, kot so Zara, Topshop, H & M in podobne znamke, ki ustvarjajo kolekcije tako, da v določenih mestnih središčih opazujejo, kaj se je iz visoke mode preneslo na ulice. Preko tega ustvarijo oblačila, ki najverjetneje postanejo trend.
Za marsikateri kos obleke, ki si ga oblikovala, si težko predstavljamo, da bi ga lahko nosili v vsakodnevnem življenju, na modni pisti pa se odlično obnese. Je nenosljivost poanta modnih revij?
Ko oblikujem oblačila brez omejitev naročnika, si predstavljam obleko kot neko skulpturo na ženskem telesu. Razmišljam podobno kot kipar. Posledično se ne ukvarjam z mislijo, za kakšno priložnost je primerna. Tu se moda približa umetnosti in poanta revij je ravno v tem: v kreativnosti in izražanju. Če pa razmišljam bolj tržno, kako bi določen kos prodala, moram svojo kreativnost uskladiti s praktičnostjo, a to ne pomeni, da se v tem izgubi moj izraz.
Modne revije ne sestavljajo samo oblačila. Podobo manekenk in manekenov, ki predstavljajo kolekcijo, sestavljajo še vsaj izbira obutve, frizure in make upa. Koliko na lastni reviji posegaš na tuj zelnik?
Na načelni ravni “nadzira” celotno podobo tista oseba, ki predstavlja svoje delo. Če je to frizerska revija, se obleka prilagodi frizuram, če je modna, je v ospredju obleka. Gre za stvar komunikacije. Ko smo trije kreatorji in dve oblikovalki nakita pripravljali revijo s KUD Trajna, smo si določili osnovno idejo, znotraj katere je vsak poskušal pokazati lastno kreativnost. Temu sta se prilagodili tudi frizerki Urša Kolbe in Kristina Kralj, ter Tinka vizažistka Pobalinka.
Od letošnje sezone dalje nas hostese Lutkovnega gledališča Ljubljana pričakajo v jaknah, ki sta jih oblikovala z Damirjem Rakovićem. Koliko mode vstopa v teater in koliko teatra v modo?
Oba svetova se prepletata do določene mere. Marsikateri modni oblikovalec se v svoji karieri spopade s kostumografijo, modnim revijam pa na drugi strani teatralnost ni tuja. Odvisno je tudi, katero modno ime stoji za določeno revijo in koliko teatralnosti prenaša okoli sebe. Oblikovanje uniform za hostese lutkovnega gledališča je nekaj drugega, saj ti naročnik z določenimi zahtevami zoži manevrski prostor. Z Damirjem sva morala upoštevati predvsem barve, ki se pojavljajo v gledališču, ter dejstvo, da predstave večinoma obiskujejo otroci in mladostniki. Nastal je preplet klasične uniforme in otroške igrivosti.
Na zaključni modni reviji NTF so tvoje kreacije poudarjale žensko eleganco in ekstravaganco. Si ravnala podobno, ko si kreirala kostum za travestitski oz. transvestitski show?
Vsekakor. Ker kostumi za transvestitske performance izhajajo iz ženskih krojev, a jih nosijo moški, je treba pri izdelovanju le-teh še toliko bolj paziti na določene detajle. Najbolj pomembno je, da iz moškega telesa izvlečeš to, kar je večini žensk že naravno dano. Zanimivo je opazovati trans performance, saj so nekateri transvestiti v svoji preobleki na odru veliko bolj graciozni od večine žensk.
So tvoje želje za prihodnost podobne željam ostalih mladih oblikovalcev?
Verjetno. Na prvem mestu je seveda čim boljša predstavitev mojih del slovenski javnosti in upam, da čim prej tudi prodor z lastno blagovno znamko.