Lamborghini har presentert fruktene av ingeniørenes harde arbeid i form av merkets første hybrid-superbil, som gir et mer elegant eksteriør i stil med den legendariske Miura. Under bakdekselet snurrer den velkjente 5,2-liters V10, som sammen med hele tre elektriske motorer produserer 669 kilowatt kraft og kan kjøre opptil 50 km på strøm alene.
Oblikovno so poznavalci Lamborghini asteriona že proglasili za naslednika miure, saj z oblikovnega vidika vnaša bolj elegantne in manj športno agresivne linije, ki zaznamujejo recimo aventadorja. Tudi v notranjosti bodo ljubitelji znamke našli kakšno vzporednico z legendarno miuro in sicer v obliki retro oblikovanega trikrakega volana, odetega v enako količino barvnih odtenkov, ki pa je modernim časom spodaj prisekan.
Če malenkost seciramo drugače vedno značilno končnico imena, nam ta veliko pove o samem pogonu. LP (‘longitudinale posteriore) pomeni vzdolžno zadnjo postavitev motorja (značilna za vse lambotove V12 motorje) I (ibrido) označuje, da gre za hibridno različico, 910 pomeni največjo moč, ki jo asterion doseže, končnica štiri pa za znamko Lamborghini značilni firehjulsdrift.
Pod zadnjim prozornim steklom se tako vrti iz huracana znani 5,2-litrski V10, som utvikler seg 449 kW ali 610 KM, ki pa preko sedem stopenjske dvosklopčne flyttbar avtomatike poganja bare zadnji par koles, samtidig som to elektriske motorer nameščena na prednjo os, poganjata prednji hjul par. Tretji elektromotor pa je umeščen v ohišje menjalnika.
Prednji, zadnji ter tudi štirikolesni pogon
Trije elektromotorji skupaj proizvedejo 221 kW ali 300 KM in jih poganja sklop litij-ionskih baterij nameščenih v sredinski tunel, ki je normalno rezerviran za ohišje menjalnika. Pri Lamborghiniju so povedali da celoten električni sklop (motorjev in baterij) tehta vsega 250 kilo. Skupaj pogonski sklop kot že omenjeno proizvede 669 kW ali 910 KM, kar zadošča, voznik asteriona požene do končnih 320 km/h, pospešek od 0 – 100 km/h pa traja 3,0 sekunde.
Ob tem je zmožen til hastighet 125 km/h voziti zgolj na električni pogon, v tem primeru pa je pogon izključno prednji. Superšportnik se ponaša tudi za segment izjemno ekonomično 4,2-litrsko porabo in 98 grami emisij CO2, z enim polnjenjem baterij pa lahko kun på strøm premaga razdalje do 50 km.
LES MER: Lamborghini huracan, kot naslednik legendarnega gallarda
Serijska proizvodnja za zdaj še ni dokončna, najverjetneje zato, ker Lamborghini z asterionom stopa v neznano in želi pred odločitvijo dobiti nekaj povratnih informacij s strani potencialnih kupcev. Ampak kot je bilo v primeru Porscheja 918 spyder og McLarna P1, se je klientela na implementacijo električnega pogona v ta vozila odzvala zelo pozitivno.
Mer informasjon:
www.lamborghini.com/asterion