Arbeidsplassen - for et søtt, flott og vakkert, men samtidig et så GIFTIG sted.
Da, strupen. In ne, ne govorimo o šefu – ko potegnemo črto, vas ta človek plačuje za opravljeno delo in poveljuje, zato morate pogosto požreti marsikaj zavoljo korektnih odnosov in neoviranih delovnih procesov. Govorimo namreč o ljudeh, ki lahko naredijo, da je delovno mesto vaš drugi dom, kamor se z veseljem vračate, ali sedmi krog pekla – govorimo o sodelavcih.
Delovna politika podjetja, v katerem delate, vas lahko motivira, da opravljate svoje delo boljše in učinkovitejše. A včasih lahko ta predstavlja PEKEL – dejstvo je, da v sodobnih družbah delavci preživljajo veliko časa ne delovnem mestu, kar ima uničujoče posledice za zasebno življenje. Če pa so še medosebni odnosi na delu slabi, je tukaj en oppskrift på katastrofe.
Zaposleni so pogosto ujeti v strupenih odnosih, ki negativno vplivajo na mentalno zdravje in njihovo učinkovitost na delu. Lahko jih demotivirajo do te mere, da pustijo delo, saj se počutijo nemočne. In najhuje je, da nihče ne more izbirati, s kom bo delal, in vedno bo nekdo nadrejen, nekdo pa podrejen. Edina stvar, ki jo lahko naredite, če se soočate s strupenimi sodelavci je, da čimbolj zmanjšate njihov vpliv, ki jih tiimajo na vas in vaše delo.
Tako se soočiš s 5 najhujšimi tipi osebnosti na delu:
Sodelavec/-ka, ki …
… OBREKUJE
Verjetno veste, za kakšne osebe gre – širijo govorice v podjetju in edina stvar, v čemer so dobri je, da znajo odlično obrekovati za vašim hrbtom. Obračajo dejstva in izkrivljajo resnico o stvareh, ki so včasih celo nepomembne. Na tak način namreč skušajo skriti svoje pomanjkljivosti in njihova dejanja izhajajo iz lastne negotovosti. Najhuje je, da to vpliva na vašo delovno uspešnost, ker vas začnejo obremenjevati stvari, ki sploh niso resnične ali nimajo vrednosti.
NASVET 1: Vedno imejte v mislih, da se je nemogoče pogovarjati logično in razumno s takšnimi osebami. Najlažji način, na katerega se boste zoperstavili obrekljivcu je, da mu neposredno poveste, da vam ni všeč, ker širi laži ali pretirava. Ampak! Bodite pozorni, na kakšen način mu boste to sporočili, saj se lahko zgodili, da tudi iz tega naredi novo govorico.
NASVET 2: Poskrbite, da nikoli ne sodelujete v obrekovanju. Ne delite informacij o svojem zasebnem življenju.
NASVET 3: Tako se vedejo zato, ker imajo nešteto kompleksov, zato si ne smete dovoliti, da se vas njihove besede dotaknejo. Nadzorujte raje svoja dejanja, namesto da skušate spremeniti njihova.
… KRIVI DRUGE ZA NAPAKE
V vsakem podjetju je zagotovo vsaj ena takšna oseba, ki nenehno prestavlja krivdo na druge, ker delo ni bilo narejeno, ali je bilo opravljeno slabo. Zdi se, da komaj čakajo, da se zgodi kaj slabega, da lahko s prstom pokažejo na krivca. Odlično lažejo, zato bodo prepričali druge, da imajo prav, četudi nimajo.
NASVET 1: Priznajte, katere napake ste storili vi, ker se boste le tako zavarovali pred obtoževanjem za stvari, ki jih niste storili. Tako boste pokazali, da ste zreli in sprejemate odgovornost.
NASVET 2: Namesto da sodelujete v njihovi igri iskanja krivca, preusmerite pozornost na resnična dejstva.
NASVET 3: Ne dovolite, da vas oseba pritisne v kot. Postavite meje. Osredotočite se na lastno varnost in ji pokažite, da obstajajo omejitve, ki jih nihče ne sme prestopiti.
… JE ČUSTVENA RAZVALINA
Z drugo besedo jim lahko rečete kralji in kraljice drame. Vedno se vedejo čustveno in se odzovejo na stvari izjemno neprofesionalno. Nenehno iščejo pozornost, ker mislijo, da bodo na takšen način zadovoljili svoje čustvene potrebe. Sicer so zabavni, energični in imajo posebno energijo. Vendar je z njimi bolje biti na distanci. Nanje se namreč težko zanesete, ker se hitro izgubijo.
NASVET 1: Ne kritizirajte jih, četudi počnejo neumnosti. Izpostavite raje njihove pozitivne lastnosti, ki vas osrečujejo.
NASVET 2: Če je potrebno, jim povejte, kako njihovo naglo spreminjanje razpoloženja vpliva na vas. Ostanite mirni, ker bo verjetno sledil še en čustveni izbruh.
NASVET 3: Zavedajte se, da ni vaša naloga, da skrbite za njihove težave. Osredotočite se na delo in zmanjšajte vpliv, ki ga imajo na vas.
…. SE LE PRITOŽUJE
Obnašajo se, kot da so žrtve, in se v vsaki situaciji pritožujejo, le da bi dobili pozornost. In njihovo tarnanje lahko resnično vpliva na vašo delovno uspešnost. Pogosto poskušajo prepričati druge, da je v podjetju vse narobe, da ni prihodnosti, da bo propadlo …
NASVET 1: Bodite potrpžljivi. Razumite, da se resnično počutijo, kot da so žrtve, zato se verjetno ne vedejo namerno na takšen način.
NASVET 2: Osredotočite se na stvari, ki so pozitivne. Predstavite jim dobre lastnosti delovnega mesta. Ko se znova začnejo pritoževati, jih z argumentom pokopajte, da se začnejo zavedati, da svet ni le črn.
NASVET 3: Bodite empatični, a ne nasedajte na njihove neumnosti. Ustvarite meje, medtem ko se pogovarjate z njimi. Izogibajte se jim, če le lahko.
… NARCIS
To je verjetno najbolj nevaren tip osebnosti, s katerimi se lahko soočite na delu. So egomaniaki, ki kažejo znake osebnostne motnje. Nimajo empatije: zahtevajo, da se jih občuduje, in se vedejo, kot da so za vse zaslužni le oni. So arogantni in jih večina ljudi v podjetju težko prenaša. Prepričani so, da izjemni delavci, četudi to niso.
NASVET 1: Čeprav je laskanje odličen način za povečanje njihovega ega, jih raje le spoštujete. Tako boste stvari olajšali, še posebej če so na višjem položaju kot vi.
NASVET 2: Če se jim zoperstavite, lahko pričakujete, da vas bodo napadli in začeli kritizirati.
NASVET 3: Imejte v mislih, da si nikoli ne smete dovoliti, da pridete v situacijo, ko vas lahko začnejo kritizirati.