fbpx

VW e-UP! – de første utslippsfrie kilometerne rundt hovedstaden med en elektrisk Volkswagen

Volkswagen forbereder en skikkelig elektrisk offensiv for denne høsten og neste vår, og i løpet av denne tiden vil de tilby kundene så mange som fem elektriske eller plug-in hybrid-modeller. Historien begynner med den elektriske up!, som har en rekkevidde på 150 km og en pris på rundt 30.000 euro, og som snart blir fulgt av den elektriske Golfen.

Električnega upa! na zunaj prepoznamo po zelo všečno oblikovanih LED dnevnih lučeh, ki so jih oblikovalci izredno umetelno (skoraj bi lahko rekli umetniško) umestili v prednji odbijač, ki je s tem seveda drugačen, razliko pa pomenijo tudi skoraj polna 15-palčna lita platišča. drugače pa razlik, razen nekaj maloštevilnih napisov različice skoraj ni.

Najbolj očitna med električno in ostalimi različicami Up!a je prednji odbijač s simpatično vgrajenimi LED dnevnimi lučmi, ki malčku tudi znatno dvignejo ugled.
Najbolj očitna med električno in ostalimi različicami Up!a je prednji odbijač s simpatično vgrajenimi LED dnevnimi lučmi, ki malčku tudi znatno dvignejo ugled.

Realnih nekje 130 km dosega

Glavna razlika pa se seveda “skriva” pod prednjim pokrovom, kjer najdemo 40 kW elektromotor, som utvikler seg 210 Nm, kratko trajno pa zmore proizvesti še dodatnih 20 kW moči, kar pride vozniku prav pri pospeševanjih po počitku pred semaforji ali na avtocesti. Čeprav v mestih, kjer je njegov primarni dom, ne boste mogli preveriti najvišje hitrosti, ki jo doseže (ta namreč znaša avtocestno uporabnih 135 km/t), boste pa tudi v vsakdanji vožnji lahko priča zglednemu pospešku, ki do stotice traja nekje 12 sekund.

Notranjost je z izjemo enostopenjskega menjalnika in nekoliko drugačnih merilnikov praktično enaka tisti pri klasičnih upih!, gre pa za opremsko najbolj založeno različico, ki prinaša praktično popolno opremo.
Notranjost je z izjemo enostopenjskega menjalnika in nekoliko drugačnih merilnikov praktično enaka tisti pri klasičnih upih!, gre pa za opremsko najbolj založeno različico, ki prinaša praktično popolno opremo.

Sklop litij-ionskih baterij je nevidno spravljen pod prtljažnik in zadnja sedeža, najpomembneje pri tem pa je, da baterije niti malo niso zmanjšale prostornine prtljažnika, ki s tem ponuja enako uporabnost, kot pri ostalih “civilnih” različicah tega malčka.

LES MER: VW e-golf – Na ceste evropskih prestolnic prihaja kralj ljudskih src

Z enim polnjenjem pa zmore premagati razdalje do 150 km. V resnici je doseg kot je to že v navadi nekoliko manjši, je pa okoli 130 km doseg sodeč po prvih prevoženih kilometrih po naši prestolnici povsem realnih.

Za 300 evrov, ga bodo slišali prihajati tudi pešci

Tudi znotraj boste sprva razlike med električnim in ostalimi različicami upa! lahko našteli na prste ene roke in sicer na voznika čakata nekoliko drugačni merilniki og ročica enostopenjskega girkasse, ki mu voznik s premiki ročice levo in desno narekuje delovanje. Drugače pa so razlike z izjemo tipk eco in eco+ na podaljšku sredinske konzole, res komaj zaznavne, vse različice e-Upa! pa tudi praktično prekipevajo od opreme, saj gre za najbolj opremljeno različico s še kakšnim priboljškom.

Polnjenje je močno tako preko klasične domače vtičnice, kot tudi hitre polnilnice, za katero pa uporablja sistem CCS (celotni priključek). Posebnost predstavlja tudi sistem, ki ob zaklenitvi vozila preprečuje neznancem da bi odklopili napajalni kabel od priključka.
Polnjenje je močno tako preko klasične domače vtičnice, kot tudi hitre polnilnice, za katero pa uporablja sistem CCS (celotni priključek). Posebnost predstavlja tudi sistem, ki ob zaklenitvi vozila preprečuje neznancem da bi odklopili napajalni kabel od priključka.

Med opremo tako najdemo: satelitsko navigacijo, samodejno klimo, ogrevano vetrobransko steklo in prednja sedeža, zatemnjena zadnja stekla in večpredstavnostni sistem car-net. Slednjega sestavlja osrednji zaslon občutljiv na dotik, prek katerega voznik dobiva številne za čim bolj ekonomično vožnjo uporabne informacije, na seznamu doplačil (za okoli 300 evrov) pa najdemo tudi system, ki v vožnji imitira zvok motorja, s čimer tudi mimoidoči slišijo, da prihaja vozilo.

Pri polnjenju tako kot konkurenca ponuja različne načine polnjenja; od tistega prek domače vtičnice, za katerega bo dovolj nekje 7 ur, do hitrega polnjenja, kjer v 30-minutah baterije napolnete do 80 odstotkov. Slednje pri nas zaradi pomanjkljive infrastrukture in tudi posebnega priključka še ni možno. Priser e-Upa! naj bi se pri nas pričele pri okoli 30 evrskih tisočakih, na ceste pa uradno zapelje allerede čez kakšen mesec dni.

Mer informasjon

Mer informasjon:
www.volkswagen.si/e-up 

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.