Ik denk dat de bovenstaande verklaring voor u een beetje een "schok" zal zijn en ik moet toegeven dat deze niet in elk scenario van toepassing is. Ik zal echter proberen de bovenstaande bewering op een uiterst eenvoudige en tegelijkertijd wiskundige manier te bewijzen. Elektrische auto’s zijn dus al ½ goedkoper dan vergelijkbare klassieke auto’s met een verbrandingsmotor. Laten we eens kijken!
De meerderheid svetovnih proizvajalcev avtomobilov bo do konca in 2020 na trg poslala vsaj eno electrisch voertuig z namenom množične proizvodnje. Elektrische auto's tako postajajo realnost in del vsakdana. Njihov doseg pa velikokrat že presega magično in hkrati psihološko mejo povprečnega uporabnika – 500 kilometrov dosega po WLTP standardu.
Polnimo jih lahko thuis in v okviru omrežja javnih polnilnic. Vsekakor javno omrežje potrebuje mnogo verbeteringen za prihodnost, tudi zato ker je tistih hitrih polnilnic res malo, standardi za polnjenje pa izjemno različni. A to so te “porodne” težave pri vsaki tehnološki noviteti, ki se bodo vsekakor rešile. Pomirja me dejstvo, da električna vozila lahko vsak polni sam, v svoji garaži. To “počasno” polnjenje v praksi velikokrat zadostuje za vmesna polnjenja, ko avto miruje čez noč ali več dni, vi pa se od doma vedno odpeljete s polnim tankom “energije”.
Elektrische auto's na nek način prinašajo ogromno prednosti in res malo negativnih lastnosti. In tudi zato so gotova prihodnost. Pri tem pa trdim, da so električni avtomobili kljub začetnemu višjemu strošku nabave, v “specifičnem” scenariju pravzaprav cenejši od klasičnih avtomobilov z motorjem na notranje izgorevanje. In to že danes! V osnovi nam je vsem jasno, da je njihova nabavna vrednost višja v primerjavi s klasičnimi avtomobili za nekje od 25 do 35 odstotkov, a to nadomestijo na mnogih področjih – od nižjih stroškov vzdrževanja, do nižjih stroškov registracije in goriva ter številnih davčnih ugodnosti, kot so nižja boniteta (0,3 odstotka namesto 1,5 odstotka) ter na koncu možnost koriščenja investicijske olajšave v višini 40 procent nabavne vrednosti vozila, ki jo lahko uveljavljajo podjetja in si s tem zmanjšajo dobiček. Hkrati pa so kot rabljena vozila električni avtomobili izjemno zaželeni. Nedavni raziskavi nemškega mobile.de sta pokazali, da sta modela Teslamodel 3 En Tesla Model S najhitreje “prodajljivi” rabljeni vozili. Zato ohranjata svojo prodajno vrednost več kot odlično oziroma dosti bolje v primerjavi s konkurenti.
Elektrische voertuigen zijn dit moment tot ½ goedkoper alleen op voorwaarde, om ze te kopen als rechtspersoon in ostanete njihov lastnik prvih 5 jaar. Podjetja so namreč upravičena do različnih davčnih spodbud, ki, v kolikor jih analiziramo celovito, pomenijo konkreten “belasting" En subvencijski prihranek. Zato je nakup vozila na električni pogon dandanes za podjetja izjemno priporočljiv oziroma lahko tudi do ½ goedkoper dan het kopen van een klassiek voertuig. Laten we eens kijken!
Voorwaarden waaronder de aanschaf van een elektrische auto ½ goedkoper is dan een klassieke auto:
- Koop het voertuig rechtspersoon.
- Het voertuig is over de hele linie onderworpen aan een ecosubsidie 6.000 euro. Popravek:(4.500 eur – zmanjšanja subvencija – 12-2020)
- Voor het voertuig wordt een investeringsaftrek in het bedrag geclaimd 40 procent van de aankoopprijs van het voertuig.
- Voor elektrische voertuigen wordt een verlaagd krediettarief in rekening gebracht 0,3 procent in plaats van 1,5 procent voor het gebruik van het voertuig van een werknemer die het voertuig privé gebruikt.
- Het kan worden verkregen renteloos ecokrediet.
- Besparingen bij brandstofkosten bij de eersten 5 jaar eigendom.
- Lagere onderhoudskosten in het eerste 5 jaar.
- Grotere restwaarde voertuigen bij verkoop na de vervaldatum 5 jaar.
Različne ugodnosti in davčne vzpodbude pri nakupu električnega vozila.
Poglejmo si podrobneje različne ugodnosti in davčne vzpodbude pri lastništvu in nakupu električnega vozila.
1. Osnovna eko subvencija v višini 6.000 evrov za nakup električnega vozila
Neverjetno, ampak resnično je dejstvo, da smo v Sloveniji do 13. marca 2020 lahko pridobili 7.500 euro eko subvencije za nakup električnega vozila. To subvencijo je država zmanjšala za 1.500 euro. A vseeno subvencija ostaja in ni zanemarljiva. Nakupnemu znesku novega vozila torej lahko odštejemo 6.000 euro. Za primerjavo – v Nemčiji ta znesek znaša kar 9.000 evrov.
2. Investicijska olajšava v višini 40 odstotkov
Če vaše podjetje kupuje vozilo v vrednosti 50.000 evrov, lahko sklepamo, da ima dobiček. Drugače o vozilu te vrednosti kot podjetnik niti ne razmišljate. Električna vozila imajo davčno gledano enak status oziroma primerljiv status kot tovorna vozila. To pomeni, da lahko podjetje za njih uveljavlja investicijsko olajšavo. Povedano drugače, to pomeni, da lahko 40 odstotkov nabavne vrednosti vozila odštejete od davčne osnove voor obračun davka od dobička in tako slednjega zmanjšate za občuten znesek. Pri vrednosti vozila za 50.000 evrov znesek “davčnega prihranka” znaša indirektnih 4.500 evrov. Če upoštevamo še eko subvencijo v višini 6.000 euro, znaša skupni znesek državnih spodbud nekje 10.000 euro.
Realni prihranek pri nakupu električnega vozila – investicijska olajšava
Pri vozilu za 50.000 evrov torej “davčni prihranek” znaša nekje 4.500 evrov. Ta znesek predstavlja “zmanjšano” plačilo davka od dobička pravnih oseb v letu nakupa vozila, ali razporejeno na daljše obdobje – na primer prva tri leta. Vse seveda pod pogojem, da ima podjetje dobiček.
3. Znižana polna boniteta za službena električna vozila
Prav vsa podjetja, katerih zaposleni vozilo uporabljajo tudi v zasebne namene, obračunavajo boniteto zaposlenim. Slednja je veliko davčno breme, saj pri avtomobilih višjih zneskov izdatno povečuje bruto plačo zaposlenega. Boniteta se namreč obračunava na bruto plačo in slednjo zvišuje. Pri običajnem službenem vozilu, katerega nabavna vrednost znaša 50.000 evrov, to pomeni povišanje bruto plače za 1,5 odstotka nabavne vrednosti mesečno, kar ob nabavi avtomobila znaša kar 750 euro pribitka bruto plači in s tem povečanje vseh prispevnih stopenj. To pomeni približno plačilo davka v višini 350 euro na mesečni ravni (gre za pavšalno oceno). Seveda se znesek čez leta “amortizira”, vendar vseeno predstavlja izdatno večji zalogaj kot pri električnih vozilih. Pri električnih vozilih je namreč odstotek obračuna bonitete le 0,3-odstoten in tako avtomobil zaposlenemu “poveča” bruto plačo le za 150 euro. Kar pomeni zanemarljivo povečanje, ki se ne odraža v pretirano povišani davčni obveznosti. Davčna obveznost se v tem primeru poveča za nekje 75 euro (vsi zneski so okvirni in služijo zgolj kot primer).
4. Za nakup električnega vozila so na voljo subvencionirani “eko” krediti – tudi takšni popolnoma brezobrestni
Veliko proizvajalcev ponuja tudi brezobrestno financiranje. To v avtomobilski industriji ni nikakršna novost. A vseeno so tu električni avtomobili v rahli prednosti in imajo več možnosti bolj ugodnega “eko” financiranja. Seveda bo potrebnega nekaj birokratskega znanja in tudi sreče, da ujamete kakšen razpis, a verjamem, da boste za svoje eco električno vozilo našli brezobrestni kredit, saj je trenutno na razpolago ogromno razvojnih kreditov s subvencionirano obrestno mero.
Realni prihranek pri nakupu električnega vozila – financiranje
Znesek financiranja avtomobil 50.000 evrov za obdobje 5 let ni majhen in znaša med 6.000 in 8.000 evrov pri 20-odstotnem pologu ob začetku financiranja. Seveda odvisno od obrestne mere in drugih faktorjev. V kolikor podjetje ujame možnost brezobrestnega financiranja iz različnih “eko” skladov, prihranek ni zanemarljiv, temveč je občuten. Pri končnem izračunu smo upoštevali le manjšo razliko pri tej točki.
5. Velikokrat se ponuja brezplačna možnost polnjenja na javnem omrežju in “cenejše gorivo”
Tesla novim kupcem omogoča 400 kWh ur brezplačnega polnjenja, kar zadostuje za prvih 1.500 km. Potem polnjenje računa nekje 0,26 evra za 1 kWh. Kar pomeni, da za poln tank Tesle 3 odštejete nekje od 15 do 25 evrov (odvisno od velikosti baterije in modela). Vendar še vedno obstaja kar nekaj polnilnic, kjer lahko vozilo polnite brezplačno. Teh je vedno manj, a se še vedno najdejo. Vozniki električnih vozil – zelo splošno primerjalno – porabijo nekje 30 odstotkov zneska, ki bi ga porabili za klasično vozilo (ob trenutni ceni goriva). Če vas gorivo za 25.000 kilometrov letno stane nekje 1.500 euro, boste za “elektriko” porabili približno ⅓ tega zneska. Torej nekaj čez 500 evrov letno.
6. Cenejše servisiranje
Verjamem, da bo servisiranje električnega avtomobila v prvih 5 letih krepko cenejše od servisiranja klasičnega avtomobila. Proizvajalci se namreč zavedajo, da mora to postati eden od nakupnih argumentov, zato verjamem, da bodo garancije za baterijske sklope in nekatere dražje komponente celo boljše ob obstoječih pri klasičnih avtomobilih. To dokazuje Tesla, ki za svoje baterije nudi 8-letno garancijo oziroma do 192.000 prevoženih kilometrov. Pri tem kapaciteta baterije ne sme pasti pod 70 procent. Sklepam, da je prvih 5 let servisiranje električnih vozil povsem neproblematičnih. Težave se bodo začele po 8 letih, ko bo na vrsti generalni servis ali menjava baterije oziroma elementov baterije, ki odpovedujejo.
Realni prihranek pri nakupu električnega vozila – servisiranje
Prihranek pri servisiranju je trenutno enigma. Vendar v prvih 5 letih pri eletričnih vozilih ne bi smel predstavljati večjega stroška kot pri klasičnih avtomobilih. Stroška servisiranja nisem vključeval v naš končni primerjalni izračun. A vseeno verjamem, da so stroški servisiranja nižji pri električnih avtomobilih. Če klasična vozila v prvih 5 jaar zahtevajo nekje 250 euro vzdrževanja letno, bo ta znesek pri električnih vozilih polovičen!
Tafel: Okvirna primerjava lastništva električnega vozila in klasičnega vozila za pravne osebe*
Tesla3 | Klasični avtomobil | |
Kosten | 52.000 evrov | 45.000 euro |
Eko subvencija | – 6.000 euro | 0 euro |
Investeringsaftrek 40 % | – 5.612 euro | 0 euro |
Strošek financiranja (5 let) | 5.000 euro | 7.000 euro |
Strošek goriva (5 let) | 2.500 euro | 9.000 euro |
Strošek bonitete (5 let) | 4.680 euro | 20.250 euro |
Strošek prvih 5 let (seštevek) | 52.568 evrov | 81.250 evrov |
Vrednost vozila po 5 letih | 25.000 euro | 18.000 euro |
Reële kosten na 5 jaar | 27.568 evrov | 63.250 evrov |
* Vrednosti so okvirne in uporabljene zgolj za potrebe dokazovanja smotrnosti nakupa električnega vozila.
Kljub temu, da je v zgornjem izračunu Tesla3 v samem začetku za 7.000 euro duurder dan een vergelijkbare klassieker, maar de eigendoms- en fiscale voordelen zijn zodanig dat de onderneming over een periode van 5 jaar betaalt voor dit type voertuig 1/2 van het bedrag. Met andere woorden, de besparing kan nog groter zijn. De maandelijkse kosten voor een elektrische auto zijn dus laag 459 euro, terwijl het klassieke voertuigbedrijf elke maand aftrekt 1.054 euro.
Izračun je zgolj informativne narave, a jasno pokaže, da se premalo zavedamo davčnih vzpodbud, ki jih prinaša nakup električnega vozila. Tega lahko kot podjetje leta 2020 kupimo po zares ugodnih pogojih.
Vas zanima nakup electrisch voertuig?! Potem se pridružite skupini LEAS – Eigenaren van elektrische auto's in Slovenië in člane povprašajte po nasvetih!
Izračuni v tem zapisu so informativne narave in služijo zgolj za okvirno predstavo.