Een bedrijf starten en iets helemaal opnieuw opbouwen is een sterke persoonlijke test. Voor de meeste ondernemers bestaat er eigenlijk geen scheiding tussen het zakelijke en privéleven. Werk is leven en leven is werk. We presenteren de reis van bedrijfsoprichter naar directeur in drie stappen.
Naziv “direktor” ni nekaj, kar bi si lahko enostavno nadeli. Nasprotno, gre za način, kako oseba z nazivom komunicira s svojo ekipo in investitorji. Tu je pot od ustanovitelja podjetja do direktorja v treh korakih.
Prepustite se in zaupajte svojemu timu
Na neki točki organizacija postane prevelika stvar za eno osebo. Upravljanje morajo prevzeti, poleg direktorja, tudi nekateri drugi člani tima. To je, jasno, za ustanovitelje vedno velika dilema. Torej, kako prepustiti vajeti nekomu drugemu? Uspešni direktorji se predvsem osredotočajo na investiranje v zaposlene, in ne toliko na opravljanje dela namesto njih.
Sprejmite odgovornost
Pomanjkanje odgovornosti je tako zapeljivo kot “zasvojljivo”. Kot vodja vendarle sprejmite odgovornost in si dokažite, da ste sposobni uresničiti svoje zamisli. Tako boste pri doseganju ciljev jasen zgled tudi sodelavcem.
Postanite “vodja”, ne samo “šef”
Vse preveč ustanoviteljev podjetij gleda na poslovanje zgolj iz ekonomskega vidika. Še posebej če so vanj vložili velik del svojega osebnega kapitala. Ob tem se niti ne zavedajo, da sta vodenje in investicija dve popolnoma različni stvari. Slednje vodi do težkih in diktatorskih stilov vodenja, katerih primarni cilj je le obogatitev. Dobri vodje usmerjajo svojo pozornost v srečo in zadovoljstvo svojih zaposlenih. Samo srečni in zadovoljni zaposleni lahko prinesejo dobre rezultate in želene cilje.
LEES VERDER: 44 manieren om productiever te zijn
“Ko mojster vodi, se ljudje komaj zavedajo, da obstaja. […] Če ljudem ne zaupaš, jih narediš nezaupljive. Mojster ne govori, on deluje. Ko je njegovo delo opravljeno, ljudje rečejo: Neverjetno, vse to smo sami naredili!” Tako je pravil Lao Tzu. Pa še kako drži!