fbpx

Nova Honda 0 SUV: Japonci končno v pravi električni ofenzivi – tokrat menda mislijo resno!

Ko se Honda zbudi iz zimskega električnega spanca in ugotovi, da je tekma že v polnem teku.

Honda 0 SUV
Foto: Hodna

Ah, Honda. Njena električna zgodba je do sedaj bolj spominjala na popoldansko mehiško telenovelo kot pa na strateško jasno začrtano pot do trajnostne mobilnosti. Spomnimo se samo Hondinega modela E – majhen električni avtek, ki je bil videti kot ljubka retro igračka iz osemdesetih, vozil se je kot gokart, a je imel domet primerljiv s povprečno igračo na baterije iz otroške trgovine. In povrh vsega cenovno tako drag, da je marsikdo preveril, če cena ni morda v japonskih jenih. Tokrat mislijo resno: Honda 0 SUV

Nato smo dobili skrivnostno in eksotično poimenovano Hondo ENY1. Na papirju privlačnejša za širše množice, a v praksi ni ponujala nič posebnega v primerjavi s številnimi vrhunskimi tekmeci, ki trenutno kraljujejo v razredu električnih SUV-jev. Tokrat hodna stavi na prvo v seriji električnih modelov – Honda 0 SUV.

No, sedaj pa Japonci, očitno pod pritiskom električne realnosti, končno stopajo v akcijo. Honda najavlja kar sedem povsem novih električnih vozil, med njimi pa je najpomembnejši gotovo ta, ki ga predstavljamo danes: Honda 0 SUV. Ja, pravilno ste sklepali – še en električni SUV v razredu, kjer že vladajo Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 in Tesla Model Y.

A pozor, ime Zero ni le izhajanje iz pomanjkanja domišljije (no, malce morda vseeno), ampak simbolizira Hondino povsem novo električno ero, začeto iz nič. Torej brez goljufanja s prilagajanjem bencinskih platform. Bravo Honda, končno!

Honda 0 SUV: Dizajn ali kako obuditi duh Fiata Multiple (samo brez grdega dela)

Pred nami stoji prototip Honda Zero SUV, ki naj bi bil približno 80 % podoben končni različici. Obljubljajo nam »maksimalno izkoriščen prostor«, kar v avtomobilskem jeziku pomeni, da bo avto imel obliko, ki jo bodo ljubitelji klasičnih elegantnih linij verjetno preskočili. No, ampak v časih, ko tudi Fiat Multipla doživlja nostalgični preporod, kdo smo mi, da sodimo.

Foto: Hodna

Od zadaj avto namreč kaže precej MPV-jevske obrise, ki obljubljajo veliko prostora, prtljažnik pa naj bi bil tako uporaben, da boste lahko zložili vse, kar ste kupili na razprodajah Ikeje – in verjetno tudi kakšno omaro, za katero sploh niste vedeli, da jo potrebujete. Škoda le, da kljub vsemu ni prostora pod pokrovom motorja – oprosti, Tesla Model Y, tvoj frunk bo še naprej kralj.

Posebej domiseln dodatek v prtljažniku: nenavadni zložljivi mizici ob straneh, da boste na pikniku pred trgovino Hofer izgledali kot pravi profesionalec. (Le ne pozabite na sir in kozarec vina.)

Foto: Hodna

Honda 0 SUV: prostornost kabine – japonska dnevna soba na štirih kolesih

In ko že mislimo, da je to vse, Honda resnično navduši z notranjo prostornostjo. Na zadnjih sedežih je prostora kot v poslovnem razredu Boeinga 777. No, skoraj. Honda se je očitno zavedala, da bo treba tekmovati s Teslo, in na veselje visokih voznikov poskrbela za ogromno prostora za noge in glavo. Le Hondinih genialnih »Magic Seats« sedežev žal ne bo. Ironično, da so ravno pri električnih avtomobilih pozabili vključiti malce električne magije, kajne?

Notranjost, kjer bo vse digitalno – hočete ali nočete

Na voznikovem sedežu vas pozdravijo futuristični zasloni in (presenečenje!) pomanjkanje fizičnih gumbov. Škoda, ker so Hondini vrtljivi gumbi za klimatsko napravo bili ravno tisto, kar smo imeli vsi tako radi. No, digitalni zasloni očitno prodajajo avtomobile v 21. stoletju. Dobrodošli v prihodnosti – oborožite se s krpo za odtise prstov!

Posebej eksotičen je volan v obliki yoka, ki ga trenutno najdemo predvsem v Tesli in Lexusu. Honda ga še ni potrdila za končno različico, a pričakujemo, da bo le opcija za tiste, ki imajo radi videz pilotske kabine iz Zvezdnih stez. Prav tako digitalna ogledala: verjetno bodo na voljo za doplačilo – za tiste, ki so jim navadna ogledala preveč retro.

Baterije, domet in polnjenje – Honda drži obljube?

Honda obljublja domet več kot 480 km (300 milj), kar je dovolj, da se ne boste vsakič, ko boste odšli od doma, spraševali, ali imate polnilnico dovolj blizu. Hitrost polnjenja naj bi bila konkurenčna, a žal brez ultra-hitrega 800 V polnjenja. Kaj je že Elon rekel na to? Ah, da, »cute.«

Foto: Hodna
Foto: Hodna
Honda 0 SUV
Foto: Hodna

Performanse in športna različica Type R – prosim, Honda?

Zadnji ali štirikolesni pogon, okoli 240 KM v osnovni izvedbi in možnost močnejše dvomotorne različice. Na vprašanje o športni različici Type R Honda diplomatsko molči – kar v jeziku proizvajalcev pomeni: »Če bo dovolj povpraševanja, bo sledila tudi električna športna zabava.«

Samodejna vožnja, varnost in garancija

Seveda bo Zero SUV opremljen s kupom asistenčnih sistemov, delno samodejno vožnjo in, če bo šlo vse po načrtih, petimi zvezdicami Euro NCAP. Glede garancije pa se Honda še vedno trdno drži svojih tradicionalnih treh let ali 90.000 milj (okoli 145.000 km), medtem ko bodo baterije dobile bolj velikodušnih 8 let pokritosti.

Prihod, cena in ime

Na ceste pride leta 2026 v ZDA, nato v Evropo okoli leta 2027. Cena? Konkurenčna. Kako drugače. In ne, ne bo se imenoval Honda Zero SUV. Ime še izbirajo – prosimo le, da ne bo kaj kot Honda ENY2 ali kaj podobno abstraktnega.

Zaključek? Honda se končno resno loteva elektrifikacije. Ali bo Zero SUV dovolj za zmago? Za zdaj ostajamo optimistični – z malce previdne japonske zadržanosti in ščepcem sarkastičnega humorja, kakopak.

Če ste prišli do sem, ste že praktično strokovnjak za Hondino električno prihodnost. Naj vas prihodnost prijetno strese – električno, seveda.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.