fbpx

Novi BMW serije 3 (Neue Klasse): prihaja prej, kot to pričakujejo mnogi

BMW serije 3

BMW serije 3 (Neue Klasse)
Foto: Jan Macarol / Ai koncept

Legendarni BMW-jev športni sedan bo leta 2026 doživel električno reinkarnacijo na novi platformi Neue Klasse, obljubljajoč napredno tehnologijo, futurističen dizajn in vozniško dinamiko, ki ostaja zvesta zapuščini serije 3. Novi BMW serije 3 (Neue Klasse) bo moral biti tisti avtomobil, ki bo navdušil svetovno javnost in glavni korak BMW v negotovo prihodnost.

BMW za leto 2026 pripravlja prvo povsem električno izvedbo serije 3 – BMW serije 3 (Neue Klasse), zgrajeno na prihajajoči platformi Neue Klasse. Ta “nova klasa” obeta revolucijo: zmogljivejše baterije, bliskovito polnjenje, drzno oblikovanje in digitalno notranjost, ki spominja na znanstveno fantastiko. Kako bo ikonična trojka združila svojo športno dušo z električnim srcem?

BMW serije 3 že skoraj pol stoletja velja za zlati standard športnih limuzin, zdaj pa se pripravlja na enega največjih preobratov v svoji zgodovini – popolnoma električno različico. Bavarski proizvajalec je napovedal, da bo nova generacija serije 3 del ambiciozne električne platforme Neue Klasse, s katero BMW napoveduje “največji inovacijski podvig v svoji zgodovini” (Vir: caranddriver.com). To pomeni, da legendarna trojka ne bo le še en električni avto v ponudbi, temveč nosilec nove dobe, podobno kot so bile prvotne limuzine “Neue Klasse” v 1960. letih prelomne za BMW. Kako bo videti in kaj bo ponujala ta električna revolucija serije 3, ki prihaja leta 2026? V nadaljevanju razkrivamo vse znane tehnične podrobnosti, dizajnerske smernice ter pričakovanja, ki jih imajo tako BMW-jev vodilni možje kot tudi navdušenci.

Foto: Jan Macarol / Ai koncept
BMW serije 3 (Neue Klasse)
Foto: Jan Macarol / Ai koncept

Platforma Neue Klasse prinaša tehnološki preskok

Ime Neue Klasse (nova klasa) simbolizira novo zasnovo vozil pri BMW, ki so od začetka zasnovana kot električna. Električna BMW serije 3 (Neue Klasse) bo drugi model na tej platformi, takoj za sorodnim električnim SUV-jem iX3, ki v proizvodnjo prihaja konec 2025 (Vir: autocar.co.uk). Platforma Neue Klasse v celoti izkorišča prednosti električnega pogona: v dno vozila vgrajen sklop baterij kot strukturni del šasije, popolnoma ravno platformo brez kompromisov prostora za motor z notranjim izgorevanjem in povsem novo električno/elektronsko arhitekturo. Izvršni direktor Oliver Zipse je poudaril strateški pomen nove platforme: “Neue Klasse je veliko več kot samo en avtomobil. Gre za povsem novo generacijo BMW-jevih modelov – vsi zasnovani z izključno električnim srcem, v celoti digitalizirani in z jasnim poudarkom na trajnosti.” (Vir: wired.com).

V praksi to pomeni, da bo električna serija 3 zasnovana od začetka kot EV, brez kompromisov, ki so jih imele prejšnje električne predelave obstoječih modelov. Nova platforma prinaša tudi prednosti pri proizvodnji – BMW gradi popolnoma novo tovarno v madžarskem Debrecenu, ki bo prva avtomobilska tovarna na svetu brez uporabe fosilnih goriv v rednem obratovanju (Vir: bmwblog.com). V tej visokotehnološki tovarni bodo najprej izdelovali model iX3, leta 2026 pa naj bi stekla tudi proizvodnja električne serije 3 (ki jo nekateri neuradno imenujejo BMW i3 zaradi obujene oznake iz preteklosti) za evropski trg.

BMW serije 3 (Neue Klasse)
BMW serije 3 (Neue Klasse)

Tehnične novosti: baterije, domet in pogon

Srce nove trojke – BMW serije 3 (Neue Klasse) –  na elektriko bo najnovejša generacija BMW-jevih baterij in pogonskih sklopov, imenovana Gen6 eDrive. Te šeste generacije baterij prinašajo cilindrične baterijske celice namesto dosedanjih prizmatičnih, kar omogoča kompaktnejšo vgradnjo in višjo energijsko gostoto. BMW bo ponujal različne kapacitete baterij – predvidoma 75 kWh, 90 kWh in 105 kWh – odvisno od različice in potreb kupcev (Vir: bmwblog.com). V primerjavi s sedanjimi modeli bodo te baterije 20% energijsko gostejše, kar neposredno prispeva k daljšemu dosegu.

Novo razviti pogonski sklopi in programska optimizacija obljubljajo kar 30% daljši doseg in 30% hitrejše polnjenje v primerjavi z današnjimi električnimi modeli (Vir: motor1.com). Po uradnih podatkih BMW ciljajo na do 900 km dosega z enim polnjenjem pri najbolj učinkovitih izvedbah – številka, ki presega vse današnje serijske električne avtomobile. Tudi najmanj varčne (oziroma najbolj zmogljive) različice naj bi še vedno prevozile vsaj okrog 600 km z enim polnjenjem (Vir: motor1.com). To postavlja električno serijo 3 ob bok ali celo pred konkurenco, kot sta Tesla Model 3 ter prihajajoči Mercedes-Benz EQ CLA in Audi A4 e-tron, ki jih BMW vidi kot glavne tekmece v tem segmentu (Vir: autocar.co.uk).

Pomemben adut platforme Neue Klasse je 800-voltna električna arhitektura, ki omogoča bistveno hitrejše polnjenje. Najvišja polnilna moč bo okoli 350 kW, kar pomeni, da se bo v približno 10 minutah na hitri polnilnici dodalo do 300 km dosega (Vir: bmwblog.com). To je izjemno pomembno za uporabnike, saj skrajšuje postanke na daljših poteh in odpravlja t.i. “range anxiety” (strah pred premajhnim dosegom). Za ponazoritev napredka: to je približno 30% hitreje kot se polnijo sedanji modeli BMW i4 ali iX.

Pogonske konfiguracije bodo pri električni seriji 3 verjetno sledile vzoru obstoječih EV modelov BMW: pričakujemo osnovno izvedbo s pogonom na zadnja kolesa (en elektromotor zadaj) ter močnejše xDrive izvedenke s štirikolesnim pogonom (dva elektromotorja, eden spredaj in eden zadaj). Moč elektromotorjev zaenkrat uradno ni razkrita, a poznavalci ocenjujejo, da bi lahko osnovna različica razvijala okrog 250–300 kW (340–400 KM), zmogljivejša dvo-motorna pa prek 400 kW (550+ KM). BMW je že potrdil, da pripravlja tudi električne izvedbe športnih modelov M – med njimi se omenja prihod električnega M3 okoli 2027, ki naj bi imel štiri elektromotorje in skupno moč morda okoli 700–1000 konjskih moči (Vir: autocar.co.uk). Takšna M3 “na baterije” naj bi imela izjemno pospeševanje in “noro vozno dinamiko” zahvaljujoč napredni razporeditvi navora na vsakem kolesu posebej v milisekundah (Vir: autocar.co.uk). Čeprav so te številke še neuradne, nakazujejo, da BMW elektrifikacije ne vidi kot omejitve, temveč kot priložnost za izboljšanje zmogljivosti.

Za lažji pregled ključnih pričakovanih tehničnih podatkov električnega BMW serije 3 (2026) spodaj navajamo zbrane specifikacije, ki so znane do zdaj:

Neue Klasse 
Platforma Neue Klasse (namenska električna arhitektura)
Baterijski paket 6. generacija (Gen6) li-ionskih celic; 75, 90 ali 105 kWh kapacitete (odvisno od različice)
Doseg (WLTP) Do ~900 km na polnjenje (najbolj učinkovita izvedba); >600 km pri športnejših modelih
Polnjenje 800 V arhitektura, max ~350 kW DC; ~300 km dosega v 10 min hitrega polnjenja
Pogonski sklop En motor zadaj (RWD) ali dva motorja (AWD xDrive); možnost štirih motorjev pri prihodnjem M3
Moč in zmogljivost Več različic: ~340+ KM (osnova) do 544+ KM (dvo-motorna M Performance); pospešek 0–100 km/h ocenjen <4 s pri zmogljivejših različicah (neuradno)
Polprevodniška tehnika Nova elektronska arhitektura vozila, napreden centralni računalnik za upravljanje energije (“Energy Master”)
Polavtonomna vožnja Napredni ADAS sistemi; LiDAR/radar senzorji integrirani v karoserijo (v “ledvički”) za Level 2+ avtonomno vožnjo na avtocesti (pričakovano)
Polnilna infrastruktura Podpora dvosmernemu polnjenju (Vehicle-to-Grid) – še nepotrjeno, a verjetno glede na trende in BMW-jevo usmeritev v trajnost

Opomba: zgornje številke temeljijo na doslej razkritih podatkih in napovedih ter se lahko do uradne predstavitve še spremenijo.

Oblikovanje: od drzne vizije do serijske podobe BMW serije 3 (Neue Klasse)

Pričakovati je, da bo električni BMW serije 3 vizualno močno črpal navdih iz koncepta BMW Vision Neue Klasse, ki ga je podjetje razkrilo jeseni 2023 na salonu IAA v Münchnu. Ta koncept je predstavil novo oblikovalsko smer, ki drastično odstopa od aktualnih BMW-jevih modelov, hkrati pa z nekaterimi detajli pokima legendarni preteklosti znamke. Če je bila nedavna oblikovalska filozofija BMW pogosto kontroverzna (velike maske, ostri robovi), je koncept Neue Klasse prinesel bolj čiste, minimalistične linije in celo nekaj retro pridiha – mnogi so v njem videli odmev klasičnih modelov, kot sta BMW 2002 ali prva generacija serije 3 (E21).

Serijska različica električne trojke bo seveda nekoliko prilagojena realnosti, a prve vohunske fotografije zamaskiranih prototipov razkrivajo, da bo oblika zelo blizu konceptu. Kot poroča revija Top Gear, ima testna limuzina vitkejši sprednji del in opazno manjšo “ledvičko” masko kot aktualni modeli – maska je bolj nizka in široka, v slogu pred-meme definicije veličine. BMW-jeva prepoznavna dvojna ledvičasta rešetka naj bi se pri novem modelu ovijala čez celoten prednji del in v sebi skrivala vse radarje in kamere, potrebne za napredne asistenčne sisteme. Namesto da maska služi hlajenju motorja (kar pri EV ni več primarna funkcija), bo pri novi seriji 3 postala tehnološki element – “okno” za senzorje, ki gledajo na cesto.

BMW serije 3 (Neue Klasse)
BMW serije 3 (Neue Klasse)

Sprednji žarometi bodo po pričakovanjih ozki in ostro oblikovani LED trakovi, podobni tistim na konceptu. Autocar sicer poroča, da so ultra-tanki svetlobni trakovi s koncepta pri prototipu zamenjani z nekoliko bolj konvencionalnimi LED lučmi, kar je razumljivo zaradi homologacije, a ohranjajo futurističen videz. Spodnji del odbijača bo po videnem segal čez celotno širino vozila in dajal vozilu širši nastop na cesti.

Zadek vozila bo prav tako sledil oblikovalskim spremembam koncepta, vendar v malce umirjeni izvedbi. Namesto izrazitega difuzorja in celovitega svetlobnega pasu, kot ga je imel koncept Vision Neue Klasse, prototipi nakazujejo bolj tradicionalen odbijač in ločene zadnje luči – opazili so celo okrogle elemente luči, ki so morda le začasni (testni) deli (Vir: autocar.co.uk). Kljub maskirnemu prekrivanju lahko razberemo, da bo ohranjena značilna “Hofmeisterjeva krivina” (značilni zavoj zadnjega stranskega okna pri C-stebričku), kar ljubiteljem znamke zagotovo prinaša veselje, saj gre za prepoznavni podpis BMW oblikovanja. Tudi steklena panoramska streha čez celotno dolžino stropa, ki je očarala pri konceptu, se zdi prisotna na testnih vozilih – to obljublja zračnost in svetlost v kabini.

Iz hiše BMW prihajajo tudi uradne potrditve glede oblikovanja in prihoda tega modela. Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja pri BMW, je potrdil, da bo prva v vrsti Neue Klasse modelov električna X3 (iX3) v 2025, takoj zatem pa sledi “električna prihodnost serije 3” v 2026 (Vir: topgear.com). Po njegovih besedah bosta novinca prenesla oblikovne elemente koncepta v serijo in ponudila ”notranjost, kot bi bila iz znanstveno-fantastičnega filma” (Vir: topgear.com). Njegova izjava namiguje, da BMW pri oblikovanju notranjosti in zunanjosti zares stavi na futurizem, a kot kažejo obline karoserije prototipa, tudi na klasično elegantno silhueto limuzine, po kateri slovijo serije 3. Mnogi pozdravljajo to vrnitev k bolj umirjeni, a moderni oblikovni govorici – »naj živi limuzina«, kot so hudomušno zapisali pri Top Gearu, saj v dobi križancev in SUV-jev klasična športna limuzina spet dobiva svoj trenutek pod žarometi.

Notranjost in tehnologija: digitalni kokpit prihodnosti

Čeprav BMW še ni razkril uradnih fotografij notranjosti nove električne serije 3, nam dve konceptni vozili Neue Klasse (limuzinski in SUV koncept) dajeta precej jasne namige, kaj lahko pričakujemo v kabini. Notranjost bo minimalistična, a tehnološko bogata – prava mešanica purističnega dizajna in najsodobnejše digitalne tehnike (Vir: autocar.co.uk). Koncepti so imeli velik, nenavaden osrednji zaslon na dotik, ki kot nekakšna lebdeča plošča izstopa iz armaturne plošče, ter skoraj popolno odsotnost fizičnih stikal in gumbov. Namesto običajnih merilnikov pred voznikom je BMW nakazal novo rešitev: projiciranje informacij preko celotne širine vetrobranskega stekla – tehnologijo, ki jo BMW imenuje Panoramic Vision in bo v serijski obliki debitirala prav z modeli Neue Klasse. Ta široki projekcijski prikazovalnik (HUD) bo vozniku prikazoval ključne podatke (hitrost, navigacijo, asistenčne opozorila) v vidnem polju, od stebrička do stebrička, kar je izjemen premik k principu “pogled na cesto, roke na volanu”.

Foto: BMW

Vgrajeni infotainment bo temeljil na novi generaciji sistema BMW iDrive. BMW je namignil, da gre za popolnoma prenovljen vmesnik, ki združuje več elementov: poleg omenjenega panoramskega projekcijskega zaslona bo seveda prisoten tudi centralni zaslon na dotik in interaktivni LED prikazi, vgrajeni v armaturno ploščo, ki lahko spreminjajo barve in oblikujejo grafične vzorce (kot smo videli pri konceptu BMW i Vision Dee). Fizične tipke bodo reducirane na minimum – celo volan bo opremljen s haptičnimi (na dotik občutljivimi) kontrolami, namesto klasičnih stikal (Vir: autocar.co.uk). To pomeni, da bo upravljanje funkcij v kabini v veliki meri potekalo preko dotika, gibov ali glasovnih ukazov, ob podpori napredne umetne inteligence. BMW obljublja, da bo novi iDrive intuitiven kot pametni telefon in še bolj prilagojen navadam uporabnika – vozilo se bo “učilo” vaših preferenc in vnaprej predlagalo nastavitve (denimo samodejno predlagalo navigacijo do doma po službi, nastavilo priljubljeno glasbo ipd.).

Seveda ne gre le za zaslone – tudi materiali in občutek v notranjosti bodo v duhu časa. Platforma Neue Klasse prinaša popolnoma ravno dno kabine (brez centralnega tunela), kar bo zagotovilo več prostora za noge tako spredaj kot zadaj. Pričakujemo lahko trajnostne materiale: reciklirane tkanine, visokokakovostno umetno usnje ali usnje strojeno na okolju prijazen način, okrasne elemente iz obnovljivih virov (npr. les, kovine iz reciklaže). BMW se je pri konceptih pohvalil z okolju prijazno zasnovo notranjosti, ki zmanjšuje število sestavnih delov in kombinira funkcionalnost z estetiko. Na primer, sedeži v konceptu so bili vitkejši, a ergonomsko oblikovani, z integriranimi vzglavniki in futurističnim videzom.

BMW serije 3 (Neue Klasse)

Tehnološki poudarek bo tudi na asistenčnih sistemih za vožnjo. Nova serija 3 bo opremljena z vso plejado sistemov, ki jih premijska znamka mora ponuditi leta 2026: napredni avtomatski tempomat s centriranjem znotraj pasu, ki bo skupaj tvoril t.i. Level 2+ avtonomno vožnjo (vozilo bo lahko v določenih pogojih samo vodilo in pospeševalo/zaviralo na avtocesti, voznik pa bo vseeno moral bedeti nad dogajanjem). Pri BMW namigujejo, da bo nova električna trojka pripravljena tudi na nadgradnje v smeri polavtonomne vožnje Level 3, če bodo to dopuščale regulative – to bi pomenilo, da avto prevzame popoln nadzor v določenih scenarijih in vozniku začasno ni treba spremljati ceste. Senzorji, ki to omogočajo (kamer, radarji, morebiti LiDAR), bodo diskretno vgrajeni v karoserijo – kot rečeno, spredaj za masko, dodatne kamere pa v vetrobransko steklo in okoli vozila. Parkirni asistent bo znal sam parkirati vozilo v ozka parkirišča, morda pa bo na voljo tudi funkcija daljinskega parkiranja prek mobilne aplikacije.

Nenazadnje bo nova digitalna arhitektura omogočala stalne posodobitve programske opreme na daljavo (over-the-air). BMW že pri sedanjih modelih uvaja to prakso, z novo platformo pa obljublja še več – vozilo bo lahko sčasoma dobivalo nove funkcije in izboljšave (npr. boljša učinkovitost, novi asistenčni algoritmi, zabavne aplikacije) preprosto prek internetne povezave, brez obiska servisa.

Povezave z družino Neue Klasse: iX3 in prihodnji modeli

Električna serija 3 (pričakovano poimenovana BMW i3 v novi preobleki) ne bo stala sama – del bo celotne nove družine vozil Neue Klasse, s katero BMW načrtuje ofenzivo na področju elektrifikacije. Prvi v vrsti bo že omenjeni BMW iX3, kompaktni športni terenec velikosti X3, ki ga BMW napoveduje za svetovno premiero v septembru 2025 na avtomobilskem salonu v Münchnu (Vir: caranddriver.com). iX3 bo tehnološko dvojček električne serije 3, saj bosta delila platformo, baterije in velik del elektronike. SUV in limuzina bosta skupaj odprla plaz prihajajočih modelov – BMW je namignil, da namerava med letoma 2025 in 2027 predstaviti kar šest različnih modelov na platformi Neue Klasse (Vir: bmwblog.com). To naj bi pokrilo različne segmente: od kompaktnih vozil, skozi srednji razred (kjer je serija 3), do višjega razreda. Med njimi se omenjajo možnost električnega naslednika serije 2 Active Tourer, morda celo manjši coupe ali roadster na isti platformi, pa tudi večji SUV (morda velik kot X5) proti koncu desetletja.

Posebno pozornost BMW namenja tudi karavanski različici serije 3. Čeprav še ni uradno potrjeno, viri poročajo, da naj bi tudi Touring (karavan) serije 3 v naslednji generaciji dobil električno izvedbo (Vir: autocar.co.uk). S tem bi BMW odgovoril na prihajajoči Mercedes-Benz EQ CLA Shooting Brake in Audi A4 e-tron Avant – električne karavane, ki jih napovedujeta konkurenčna proizvajalca. Za tradicionalne evropske kupce, ki cenijo prostornost in uporabnost karavana, bi bila električna serija 3 Touring zelo privlačna možnost – združila bi ničelne emisije z legendarno praktičnostjo trojkinega karavana.

Platforma Neue Klasse je zasnovana modularno, zato lahko pričakujemo, da bodo vsi ti modeli delili bistvo tehnologije (baterije, motorje, elektroniko), razlikovali pa se bodo po velikosti baterije, številu motorjev in seveda po obliki. Za BMW je ta platforma tako pomembna, da so vanjo vložili rekordna sredstva v razvoju – vodstvo podjetja jo označuje za ”projekt, ki bo fundamentalno spremenil podjetje”. To je razumljivo, saj gre za prehod z dobe, ko je BMW kombiniral klasične motorje in elektriko, v dobo, ko bodo modeli razviti primarno kot električni.

Zanimivo je, da BMW kljub tej električni ofenzivi ostaja tehnološko odprt. Oliver Zipse in drugi člani uprave poudarjajo, da bodo še nekaj let ponujali več pogonskih opcij – vključno z najnovejšimi bencinskimi in hibridnimi motorji – ker želijo pokriti potrebe vseh trgov. Tako bo tudi naslednja generacija serije 3 morda na nekaterih trgih na voljo še z motorjem na notranje zgorevanje (govori se o posebej prilagojenem 2.0 turbo ali hibridu za regije, kjer EV infrastruktura zaostaja). A v središču pozornosti bo vsekakor električna izvedba, saj BMW načrtuje, da bodo električna vozila do konca tega desetletja prevladovala v njihovi prodaji. Več kot 40% novih modelov BMW do 2030 bo električnih, napovedujejo, in prav Neue Klasse bo nosilna hrbtenica tega načrta.

Pričakovanja navdušencev: športnost ostaja v DNK serije 3

Prihod električne trojke dviguje veliko prahu tudi med avtomobilskimi navdušenci in zvestimi pristaši znamke BMW. Serija 3 ima namreč bogato dediščino: od legendarnih modelov, kot je E30 M3, do aktualnih športnih limuzin, je sinonim za odlično vodljivost, užitek v vožnji in uravnoteženo zmogljivost. Mnogi ljubitelji se zato sprašujejo: bo električna različica ohranila tisti pravi občutek “Ultimate Driving Machine”?

Prve informacije so obetavne. Zahvaljujoč nizko nameščenim baterijam bo težišče vozila zelo nizko, kar je odlična osnova za dobro lego na cesti. Razporeditev teže bo blizu idealne 50:50 med sprednjo in zadnjo osjo, kar je bila vedno odlika serije 3. Inženirji BMW se tega zavedajo – Frank Weber, šef razvoja, je nakazal, da pri Neue Klasse ne gre le za doseg, temveč tudi za učinkovitost in dinamiko, saj prevelike baterije dodajajo težo in “nimajo smisla, če trpijo vozne lastnosti” (Vir: bmwblog.com). Namesto najtežjih baterij so ubrali pot optimizacije – ravno pravšenj baterijski sklop in vrhunska elektronika, da bo avto lažji in bolj okreten od tekmecev.


Navdušenci pričakujejo, da bo električna serija 3 pospeševala silovito, kot je za EV značilno, a hkrati zadržano elegantno. Govori se o pospešku od 0 do 100 km/h v približno 4 sekundah za športno izvedbo (primerljivo z današnjim M3 Competition), medtem ko bo običajna različica to zmogla v okoli 6 sekundah – kar je še vedno hitro za vsakdanjo limuzino. Pomembneje pa je, kako se bo avto obnašal v zavojih. Štirikolesni pogon z natančnim krmiljenjem navora (torque vectoring) bo omogočil, da se avto dobesedno prilepi na cesto skozi ovinke, po potrebi pa celo prekrmarja zadek za bolj igrivo vozno izkušnjo. Takšne lastnosti že namigujejo pri razvojni ekipi za električni M3, kjer s štirimi motorji dosegajo nivo nadzora nad vsakim kolesom, ki ga z mehanskimi diferenciali ni bilo mogoče (Vir: autocar.co.uk).

Seveda vsi ljubitelji niso brez pomislekov. Nekateri žalujejo za zvokom klasičnega vrstnega šestvaljnika, ki je dolga leta pel opero v seriji 3. Električni pogon je skoraj neslišen, a BMW to rešuje z zvočnimi oblikovalci – že pri modelih i4 in iX so v sodelovanju s skladateljem Hansom Zimmerjem ustvarili futurističen zvok pogona, ki spremlja pospeševanje. Prihajajoča električna trojka bo gotovo ponujala paleto zvočnih profilov: od umirjenega skoraj tišinskega režima, do bolj izrazitega športnega akustičnega feedbacka za voznika, ki bo želel nekaj čustvene zvočne note med dinamično vožnjo.

Mnogi BMW navdušenci so tudi veseli, da se z novo generacijo obeta nekoliko umirjenejša oblikovalska smer. Po letih razprav o vse večjih “ledvičkah” in kontroverznih oblikah luči izgleda, da bo Neue Klasse prinesla bolj skladne proporce. Komentarji na spletu že hvalijo prototipe: “Končno spet eleganten BMW, ki spomni na klasične linije”, piše eden od uporabnikov, medtem ko drugi dodaja, da ga veseli zmanjšanje maske in poudarek na široki drži avta. Seveda bo treba počakati do razkritja brez kamuflaže, a vzdušje med entuziasti je pozitivno – zdi se, da BMW posluša kritike in združuje najboljše iz preteklosti z vizijo prihodnosti.


Kar zadeva udobje in praktičnost, ljubitelji pričakujejo, da bo električna serija 3 ohranila vsestranskost predhodnikov. To pomeni udobno vožnjo na daljših poteh (tokrat še tišjo zaradi neslišnega motorja), dovolj prostora za štiri odrasle in prtljažnik, primerljiv z današnjim (čeprav bo del zadka zasedala baterija, a ker ni izpušnega sistema in rezervoarja, bi prostornina lahko ostala konkurenčna). Izboljšave v vzmetenju – morda zračno vzmetenje na zadnji osi ali prilagodljivi blažilniki nove generacije – bi lahko poskrbele, da bo trojka še udobnejša na slabših cestah, ne da bi izgubila športnega duha. Navdušenci upajo, da bo BMW našel pravo ravnotežje med športnostjo in udobjem, kar je serija 3 tradicionalno vedno ponujala.

Nenazadnje so pričakovanja visoka tudi glede inovacij. BMW je z novo serijo 3 obljubil pionirske poteze – to vključuje vse, od novih interaktivnih funkcij v kabini (npr. razširjena resničnost na zaslonu, ki grafično označuje navigacijske napotke na cesti pred vami) do morda novih storitev mobilnosti. Govori se, da bi lahko avto imel vgrajeno funkcijo OTA nakupa nadgradenj, kjer lastnik po potrebi odklene dodatno doseg ali zmogljivost z nakupom programske nadgradnje – podobno kot to počne Tesla. BMW-jev pristop bo verjetno bolj premišljen in premium: morda možnost najema določenih funkcij za kratek čas (npr. zmogljivostne povečave za track-day vikend) ali personalizacija ambienta in zvokov preko digitalne trgovine. Vsekakor želijo pri BMW poudariti, da je nova serija 3 več kot le avto – je digitalna platforma na kolesih, ki se bo razvijala skupaj z lastnikom.

Sklep: Nova električna trojka kot spoj tradicije in prihodnosti

BMW serije 3 2026 na platformi Neue Klasse predstavlja drzno poglavje za bavarsko znamko. Zdi se, da se pri BMW zavedajo odgovornosti do dediščine serije 3 – ohraniti morajo tisto, zaradi česar je trojka ikona, hkrati pa jo popeljati v novo ero brez emisij. Sodeč po vseh znanih informacijah bo BMW 3 (2026) električni impresiven kos inženirstva: s tehnologijo, ki postavlja merila (domet skoraj 900 km, 800V polnjenje, pametna arhitektura), in dizajnom, ki bo združil futurizem in prepoznavno identiteto znamke.

Navdušenci lahko pričakujemo avtomobil, ki bo na cesti ponudil tisto izpiljeno vozno izkušnjo, po kateri slovijo pretekle generacije, le da bo ta dosežena na drugačen način – z električnim navorom in digitalnimi pripomočki namesto z rohnenjem motorja. Prihajajoči BMW serije 3 Neue Klasse bo tudi svojevrsten odgovor konkurenci: v boju s Teslinim Model 3, Audijem in Mercedesom želi BMW pokazati, da še vedno zna narediti najboljši “voznikov avto”, tudi v električni dobi.


Do uradne predstavitve verjetno v drugi polovici 2025 in prihoda na ceste v 2026 bomo še izvedeli več podrobnosti. A že zdaj je jasno, da gre za enega najbolj pričakovanih avtomobilov desetletja. Kombinacija slovitega imena, nove platforme in obljubljenih lastnosti ustvarja visoka pričakovanja – če jih bo BMW izpolnil, bo električna trojka morda postala nov mejnik v svetu športnih limuzin, podobno kot je to uspelo vsaki prejšnji generaciji serije 3. Vsi ljubitelji avtomobilov, ne le BMW-ja, bomo to z velikim zanimanjem spremljali. Ali bo to res “nova klasa” uspeha za BMW, bomo kmalu izvedeli. 

Dodatne Informacije

bmw.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.