fbpx

Novi Mercedes-Benz CLA 2025: vse v enem – genijalno ali tvegano?

Mercedes-Benz CLA 2025

Mercedes-Benz CLA 2025
Foto: Mercedes-Benz
Zadnjič posodobljeno:

Mercedes-Benz je z novim Mercedes-Benz CLA 2025 vrgel rokavico v ring. Električni pogon z dvema velikostma baterij – 58 kWh in 85 kWh –, pospeški od 6,7 do 4,9 sekunde do 100 km/h in najvišjo hitrostjo okoli 210 km/h pri električni različici, hibrid z 1,5-litrskim motorjem in 48-voltnim sistemom, pa še umetna inteligenca, ki bi lahko zasenčila celo najboljše znanstvenofantastične vizije – vse to so stlačili v en sam model, ki naj bi postal prva zvezda nove družine vozil na platformi MMA (Mercedes Modular Architecture).

A kot avtomobilski zanesenjak in kronični dvomljivec se sprašujem: je strategija, da vse te tehnologije – elektriko (EV) in notranje zgorevanje (ICE) – zmešaš v en avto, res prava? Kaj nam torej prinaša Mercedes-Benz CLA 2025. Moje razmišljanje!

Tehnološki presežek – ali preveč za en grižljaj?

Novi Mercedes-Benz CLA 2025 je tehnično čudo. Električni CLA 250+ z EQ Technology poganja 85 kWh baterija (NMC kemija) z uporabno kapaciteto, ki omogoča doseg do 792 km po WLTP, pospešuje od 0 do 100 km/h v 6,7 sekunde z zadnjim pogonom ali 4,9 sekunde z verzijo 4MATIC, in doseže najvišjo hitrost približno 210 km/h. Manjša 58 kWh baterija (LFP kemija) bo cenejša vstopna točka, a z nižjim dosegom, verjetno okoli 500–550 km. Polnjenje? Zahvaljujoč 800-voltni arhitekturi lahko na 320 kW DC polnilnici v 10 minutah dodaš 325 km dosega, AC polnjenje pa podpira do 11 kW, z možnostjo nadgradnje na 22 kW kasneje. Pod pokrovom je še 100-litrski “frunk” za kable ali prtljago, kar je praktično.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Hibridna različica Mercedes-Benz CLA 2025, ki prihaja proti koncu leta, bo imela 1,5-litrski štirivaljni bencinski motor z močjo med 140 in 190 KM, podprt z 48-voltnim blagim hibridnim sistemom, ki omogoča električno vožnjo do 100 km/h pri nizkih obremenitvah (pod 20 kW) in rekuperacijo do 25 kW. Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) z integracijo Googla in Microsofta ter četrta generacija MBUX obljubljata, da bo to najpametnejši Mercedes doslej – z virtualnim asistentom, ki temelji na ChatGPT4o in Gemini, ter zmožnostjo prepoznavanja čustev.

A tu se mi zatakne. Če v en avto stisneš vse te možnosti – dve bateriji, elektriko, hibrid, pospeške od zmernih do brutalnih, pa še pamet, ki presega marsikateri telefon – ali ne tvegaš, da boš na koncu zmedel kupce? Električni fanatiki bodo morda gledali postrani na hibridne kompromise, medtem ko bodo ljubitelji bencina morda zamahnili z roko ob vsem tem digitalnem cirkusu.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

En model za vse – ali za nikogar?

Mercedes-Benz stavi na modularnost. Platforma MMA omogoča, da isti avto poganja bodisi 85 kWh električni pogon z 200 kW (CLA 250+) ali 260 kW (CLA 350 4MATIC), bodisi 1,5-litrski motor s prednjim pogonom. Dolžina vozila je 4,7 metra, višina nekoliko večja kot pri predhodniku zaradi baterijskega sklopa, ki dvigne tla. Ideja je jasna: en model za vse potrebe, od mestnih električarjev do podeželskih bencinarjev. Ampak?!

A nisem čisto prepričan, da je to pravi pristop. Električni Mercedes-Benz CLA 2025 z zračnim koeficientom upora 0,22 cv, ki je boljši od Tesle Model 3 (čeprav malenkost zaostaja za EQS), obljublja izjemno učinkovitost – poraba 14,1–12,2 kWh/100 km pri 250+ in 14,7–12,5 kWh/100 km pri 350 4MATIC je impresivna za avtocesto. Toda hibrid? 1,5-litrski motor zmore le okoli 6,5–7 litrov/100 km, kar je solidno, a ne revolucionarno. Če hočeš zadovoljiti oba tabora, ali ne tvegaš, da boš obema dal le polovično izkušnjo? Namenska električna platforma bi morda omogočila večji doseg ali nižjo težo (baterija in pogon tehtata okoli 500 kg), medtem ko bi ICE model z večjim 2,0-litrskim motorjem morda bolj navdušil puriste.

Dizajn: mišmaš, ki me ni prepričal

Mercedes-Benz CLA 2025 je vizualno … no, recimo, da me ni povsem očaral. Na prvi pogled avtomobil oblikovno ni revolucionaren in mi osebno ni všeč – pričakoval sem dosti bolj študijsko, futuristično obliko, nekaj, kar bi res napovedalo novo ero. To kar so nam kazali kot študijo že pred časom. V bistvu bi na prvo oko označil CLA za le malo prenovljeno staro verzijo – kot da so vzeli obstoječi model in mu dodali nekaj sodobnih trikov. Spredaj sedaj kraljuje osvetljeni zvezdasti panel z 142 LED diodami (40 zadaj), ki je pri električni verziji zaprt, pri hibridni pa odprt za hlajenje. Žarometi MULTIBEAM LED (opcija) in zadnje luči v obliki zvezde so povezani s svetlobnim trakom, kar je nekakšen trendovski kliše – le slepo sledenje modi, ki ni povsem posrečeno.

Foto: Mercedes-Benz

Zadnje optike luči mi niso najbolj všeč; grafika je precej podobna že obstoječim električnjakom na trgu in deluje malce kičasto – že danes (vse preveč zvezd na celotnem avtomobilu), kaj šele čez nekaj let. Vse preveč nekih pik in nič enostavne čistosti. Avto je nekakšen “štajerski” mišmaš, kičast in malce baročen, kar je tipično za Mercedes, ko se preveč trudi. Sprednja letev, ki loči masko od žarometov, deluje nepovezano, kot da so hoteli preveč na silo združiti staro in novo. Kolesa od 17 do 19 palcev in AMG Line paket z malim spojlerjem ter črnimi detajli sicer dodajo nekaj šarma, a celota ostaja preveč varna, premalo drzna. Notranjost s panoramsko streho in MBUX Superscreenom (10-palčni instrumenti, 14-palčni osrednji zaslon, opcijski 14-palčni zaslon za sovoznika) je tehnično impresivna, a oblikovno še vedno ujeta v Mercedesovo prepoznavno, a ne prelomno estetiko. Hkrati pa se armaturna plošča zdi precej kombijevska, vsaj na fotografijah. Dosti preveč pokončna.

Foto: Mercedes-Benz

Tehnični drobci: kaj prinaša pod pokrovom?

Električni CLA ima dvosmerni menjalnik na zadnji osi – prva prestava za pospeške in vleko (do 2 ton), druga za avtocesto in doseg. Baterija 85 kWh (680 Wh/l gostote) zmanjšuje kobalt in dviguje energijsko gostoto za 20 % v primerjavi s predhodniki, tehta pa okoli 450–500 kg. Toplotna črpalka izkorišča odpadno toploto pogona, baterije in zraka, kar zmanjša porabo za ogrevanje za tretjino. Hibrid stavi na učinkovitost z rekuperacijo in električnim križarjenjem, a 1,5-litrski motor zmore le skromnih 190 KM v najmočnejši izvedbi.

Prostor? Prtljažnik ima 405 litrov (sedan), Shooting Brake bo večji. Čeprav je zanimivo, da se je temu Mercedes-Benz želel odreči pred časom. “Frunk” s 100 litri je priročen bonus. Zadaj je dovolj prostora za odrasle, a dvignjena tla zaradi baterije malce vplivajo na ergonomijo – kolena so višje, kot bi želel.

Tveganje ali vizija?

Mercedes-Benz s CLA-jem cilja na tehnološko vodstvo – in na papirju mu to uspeva. Učinkovitost električnega pogona, hitro polnjenje, zmanjšan ogljični odtis za 40 % in dizajn, ki vsaj delno obrača glave, so aduti. A strategija “vse v enem” me ne prepriča povsem. Stiskanje EV in ICE v isti model je smiselno za stroške – razvoj platforme stane milijarde –, a ali ne bi ločeni poti bolje nagovorili kupce? Električni CLA bi lahko z namensko platformo dosegel še večji doseg ali nižjo težo, ICE pa več moči in duše.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

CLA je tehnično impresiven, a oblikovno zame razočaranje – preveč varen, preveč kičast, premalo vizionarski. Ali bo njegova vsestranskost njegova moč ali šibkost? Ali celo ahilova peta. Čas bo pokazal, ali sem upravičeno dvomil v ta “vse-v-enem” pristop. Za zdaj ostajam radoveden, a skeptičen – in komaj čakam, da ga zapeljem, da vidim, ali številke odtehtajo dizajnerski mišmaš.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.