fbpx

Novi Mercedes GLC EQ Hyperscreen: Ko armaturna plošča postane iPad na steroidih

Največji zaslon v zgodovini Mercedesa!

Mercedes GLC EQ Hyperscreen
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je z električnim GLC-jem EQ Technology vrgel rokavico vsem, ki menijo, da je armaturna plošča le kup gumbov in nekaj usnja. Predstavljajte si 99,3-centimetrski zaslon, ki se razteza od stebrička do stebrička in kriči: »Glej me!« To je Mercedes GLC EQ Hyperscreen, prijatelji, in Mercedes pravi, da to ni le trik za Instagram. Pa je res?

Mercedes-Benz GLC z EQ Technology, naslednik modela EQC, ni le še en električni križanec. To je vozilo, ki armaturno ploščo spreminja v digitalni spektakel. Mercedes GLC EQ Hyperscreen z diagonalo 39,1 palca (99,3 cm) in več kot 1000 posamičnimi LED diodami ni le zaslon – je prava umetnina. Mercedes trdi, da ni moteč, saj lahko voznik in sovoznik hkrati prilagajata dva ločena dela zaslona z drsniki. In ja, če niste pripravljeni zapraviti vseh prihrankov, je ta zaslon opcijski – cenejše različice bodo imele bolj klasično armaturno ploščo.

Ampak ne bodimo naivni. Takšen zaslon je kot najstnik z najnovejšim iPhonom – privlačen, a vprašanje, kako dolgo bo ostal kul. Mercedes je sicer ohranil nekaj fizičnih gumbov na sredinski konzoli, volanu in vratih, kar je pohvalno. V dobi, ko se vse seli na zaslone na dotik, je občutek pravega gumba pod prsti kot topel objem stare mame.

Foto: Mercedes-Benz

Specifikacije, ki jemljejo dih

Ker gre za električni avtomobil, seveda pričakujemo sočne tehnične podatke. Žal Mercedes še ni razkril vseh podrobnosti, saj bo poln debi šele 7. septembra 2025 na sejmu IAA Mobility v Münchnu. Vemo pa, da GLC EQ Technology nadomešča EQC, kar pomeni, da bo verjetno imel podobno zmogljivost. Za primerjavo: EQC je ponujal moč 300 kW (402 KM), 760 Nm navora in doseg okoli 414 km (WLTP). Pospešek od 0 do 100 km/h je bil približno 5,1 sekunde, najvišja hitrost pa okoli 180 km/h (112 mph).

Čeprav natančne specifikacije za GLC EQ še niso potrjene, lahko pričakujemo baterijo s kapaciteto okoli 80–100 kWh, hitro polnjenje (do 200 kW, če sledi trendom) in podobne zmogljivosti. Mercedes obljublja, da bo Hyperscreen povezan z naprednim operacijskim sistemom MBUX, ki bo omogočal prilagajanje, povezljivost z vašim pametnim telefonom in celo glasovno upravljanje. »Hej, Mercedes, vklopi masažo sedežev in mi poišči kavo v bližini.«

Foto: Mercedes-Benz

Zgodovinski kontekst: Od gumbov do zaslonov – Mercedes GLC EQ Hyperscreen

Mercedes-Benz je že desetletja sinonim za luksuz, a GLC EQ Technology je dokaz, da se tudi Stuttgart prilagaja času. Pred desetimi leti je bil originalni GLC poln fizičnih gumbov, elegantnih materialov in tistega značilnega vonja po usnju, ki je dišal po denarju. Danes? Zaslon, zaslon in še en zaslon. Čeprav so kovinski zračniki in usnjena oblazinjenja še vedno prisotni, je jasno, da Mercedes stavi na digitalno prihodnost.

Po podatkih različnih virov Hyperscreen ni le estetski dodatek, temveč tehnološka platforma, ki združuje navigacijo, zabavo in nadzor vozila v enem. A bodimo iskreni: ali res potrebujemo zaslon, ki je večji od televizorja v povprečni dnevni sobi? BMW s svojim iX3 in 17,9-palčnim zaslonom ter Audi in Porsche s podobnimi zaslonskimi rešitvami pravijo, da ja. Kitajski proizvajalci, kot je BYD, so to že zdavnaj ugotovili.

Prednosti in pasti digitalnega razkošja

Kaj nam je všeč:

  • Videz prihodnosti: Hyperscreen je osupljiv in daje občutek, kot da vozite vesoljsko ladjo.
  • Prilagodljivost: Dva ločena dela zaslona omogočata, da voznik in sovoznik počneta vsak svoje, ne da bi se prepirala.
  • Kakovost kabine: Kljub zaslonski dominaciji so materiali vrhunski, šivi natančni, zračniki pa še vedno iz prave kovine.

Kaj nas skrbi:

  • Staranje: Bo ta zaslon čez pet let videti kot Nokia 3310?
  • Zanesljivost: Več elektronike pomeni več možnosti za okvare. In popravilo takšnega zaslona? Bolje, da imate debelo denarnico.
  • Motenje: Mercedes pravi, da zaslon ni moteč, a ko ti navigacija, Spotify in sporočila utripajo pred očmi, je to res varno?
Foto: Mercedes-Benz

Zaključek: Luksuz ali tehnološka norost?

Mercedes-Benz GLC z EQ Technology je drzen korak v prihodnost, kjer armaturne plošče niso več le funkcionalne, temveč prave digitalne umetnine. Hyperscreen je impresiven, ni dvoma, in za tiste, ki obožujejo tehnologijo, bo to ljubezen na prvi pogled. A kot pri vsaki ljubezni, tudi tu obstajajo pomisleki. Bo ta zaslon še vedno in čez nekaj let? In ali res potrebujemo toliko pikslov, da se počutimo luksuzno?

Mercedes zadel v polno pri privlačnosti, a cena še ni znana. Glede na to, da je osnovni EQC stal okoli 70.000 evrov, pričakujemo, da bo GLC EQ z vsemi dodatki zlahka presegel 80.000 evrov. Če ste pripravljeni plačati za vstopnico v digitalno prihodnost, je to vaš avto. Za vse ostale? Morda je čas, da še enkrat razmislite, ali je gumb res tako slab.

Kaj menite vi? Je Hyperscreen prihodnost ali le modna muha? Delite svoje misli v komentarjih!

Dodatne Informacije

mercedes-benz.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.