Dragi športni terenci, tresite se: Kia je skuhala pomanjšanega EV9 in mu nadela oznako EV5. Rezultat? Škatlasta šarmantnost z do 329 milj (≈ 530 km) dosega, ceno pod štirideset tisočakov in kupom trikov, ki jih je Korejec — hudomušno — povzel kar pri Tesli.
Če vam je veliki Kia EV9 simpatičen, a vam manjka dvorišča kraljice Elizabete, je nova Kia EV5 idealno krčenje perila. S 4.615 mm dolžine, 1.875 mm širine in 1.715 mm višine ohranja tigrov obraz, kockaste boke ter Star Map zadnje luči, a parkira v vsak povprečen evropski boks. Medosna razdalja 2.750 mm obljublja stabilnost, hkrati pa poskrbi, da ima vsak potnik več kolenskega prostora kot v Sportageu.
Pogonski sklop in zmogljivost
Pod kockasto kožo se vrti 160 kW (214 hp) motor spredaj; na asfalt požene 310 Nm in vas katapultira do 100 km/h v 8,4-8,9 s, dokler elektronika ne reče ”dovolj je” pri 185 km/h (115 mph).
Kdor sili po štirikolesnem pogonu, bo moral počakati na različico Earth/GT-Line AWD, ki v tujini že pritiska do 230 kW in 6,1 s.
Baterija in polnjenje
Srce je nova NMC baterija s kapaciteto 81,1 kWh bruto (78 kWh uporabnih), kar zadostuje za do 329 milj WLTP. (
Če se vam mudi na morje, bo DC-polnilec do 150 kW poskrbel za 10–80 % v približno 30 minutah — ni raketa kot EV6, a za kavo in rogljič povsem dovolj.
Doma bo 11 kW trifazni polnilnik napolnil baterijo v dobrih osmih urah, če ste med tistimi srečneži z lastno polnilno postajo in nižjo nočno tarifo.
Prostor in praktičnost
Prtljažnik z 566 l (20 cu ft) preseže VW ID.4 in skoraj ujame Škodo Enyaq; s podrto klopjo priraste na 1.650 l. Spredaj pa najdemo še 44-litrski frunk – ravno prav za kable ali hitri piknik.
Zadaj sta dva ISOFIX sidrišča, sedežna klop se japonsko nagiba in skrbi za udobje na dolgih poteh.
Tehnologija in infotainment
Dvojni 12,3-palčni zaslona in ločena 5-palčna klimatska plošča preprečujejo “scroll-do-infarkt” sindrom. Head-up projekcija z Apple CarPlay navigacijo je serijska pri GT-Line S.
Najbolj glasen aplavz pa gre “Pet Mode” – odgovor na Teslin Dog Mode. Avto ohranja klimo, na zaslonu pa mirno obvestilo: “Ne paničarite, lastnik se kmalu vrne; Fido je na 21 °C.”
Če vam Netflix krati dolgčas, ga bo Kia za nekaj evrov na mesec pripeljala v avto – OTA posodobitev prihaja 2026.
Nova Kia EV5: Cena in konkurenca
Začetna različica EV5 Air naj bi v Britaniji stala ~38.500 £ (≈ 44.500 €); vrhunski GT-Line S se začne tik pod 45.000 £.
S tem Korejec podre:
- Škodo Enyaq 85x (od 48.600 £, do 359 mi dosega) (ev-database.org, electrifying.com)
- Tesla Model Y RWD (44.990 £, 282 mi dosega) (evspecs.org)
- Peugeot e-3008, Ford Explorer EV, Opel/Vauxhall Grandland EV … Seznam poražencev je daljši kot račun za poln rezervoar bencina.
Zaključek: nova Kia EV5
Kia je z EV5 zadela sladko točko med prevelikim EV9 in trendovskim EV6. Ponudi več prtljažnika kot neposredni tekmeci, intuitiven infotainment brez dotikaj-v-nedogled, solidno hitro polnjenje in – kar je danes skoraj najpomembnejše – ceno, ki ne zahteva hipotekarnega dodatka. Res, ne drvi kot športnik in z 400-voltno arhitekturo ne podira rekordov na polnilnicah, a za družine, ki si želijo udoben, prostoren in tehnološko svež prehod v elektriko, je nova Kia EV5 trenutno najbolj zdrava izbira. Če Kia do serije popravi plastiko in obdrži obljubljeno ceno, bo bržkone prepričala celo najbolj zagrizene “bencinske glave”, da v rokah držijo – polnilni kabel.