Ko tradicionalni športni velikan Porsche začne govoriti o udobju in elektriki v isti sapi, je jasno, da gre zares. Na IAA Mobility v Münchnu bomo septembra videli električni novi Porsche Cayenne 2026, ki naj bi redefiniral prihodnost SUV-jev. No pressure, Porsche! Novi Porsche Cayenne 2026!
Porsche je še vedno prepričan, da električni avtomobili niso le mimobežna modna muha – četudi je prodaja njihovega slavnega Taycana v lanskem letu padla za celih 49 %, v prvi polovici 2025 pa še dodatnih 6 %. A kljub rahlo kislemu okusu ob teh številkah (beri: “Ouch!”) Zuffenhausen trmasto vztraja pri elektrifikaciji. Novi Porsche Cayenne 2026, pa naslednja v vrsti žrtev elektrifikacije.
Za optimizem so zaslužni tudi spodbudni rezultati druge generacije električnega Macana, ki je letos postal najbolje prodajan Porsche, saj se električna različica celo bolje prodaja od svojega klasičnega brata, ki še vedno zvesto pije bencin zunaj Evrope. Ni slabo za vozilo, ki je nekoč veljalo za heretično.
Prihajajoči Cayenne Electric naj bi ponovil Macanov uspeh in Porsche ga predstavlja v velikem slogu:
“Porsche ne bo zgolj razkazoval prototipa na salonu IAA Mobility v Münchnu, ampak bo predstavil tehnično inovacijo, ki bo sooblikovala prihodnost popolnoma električne vožnje – in jo naredila še udobnejšo.”
Ambiciozno, Porsche, zelo ambiciozno – še posebej, ker je trg električnih SUV-jev že zdaj bolj nabito poln kot Dunajska obvoznica ob petkih popoldne.
Hitrejši od vaše reakcije, ko vidite račun za elektriko
Čeprav polnih tehničnih podrobnosti še ni, Porsche z veseljem razkriva, da novi električni Cayenne z mesta do razdalje 18,3 metra pospeši v skromnih 1,94 sekunde. Kar je, odkrito povedano, dovolj hitro, da si boste želeli, da bi imeli vratne mišice Formule 1.
Richard Hammond, vsem dobro znani »Hamster« iz Top Geara, pravi, da bo Cayenne Electric najmočnejši Cayenne vseh časov, saj bo presegel celo 729 konjev moči hibridnega Turbo E-Hybrida. Prav tako naj bi SUV zmogel vleči prikolico težko do 3.500 kilogramov in bo malenkost večji od sedanje generacije – ker očitno SUV-ji še niso dovolj veliki in opazni.
Porsche Active Ride ali kako lebdeti kot Aladinova preproga
Kar se tiče udobja, Porsche omenja nekaj, kar zveni kot čarovniški trik iz Hogwartsa: sistem vzmetenja Porsche Active Ride. Le-ta namreč prilagaja blažilnike 13-krat na sekundo. Če ste kadarkoli pomislili, da je številka 13 nesrečna, se očitno motite – vsaj če se vozite v Porscheju, kjer je edina nesreča, da ta čudež tehnologije ni serijsko vgrajen v vsako vozilo na planetu.
Klasični motorji ostajajo v igri – do nadaljnjega
Kljub silovitemu zagonu elektrifikacije pa v Zuffenhausnu niso še pripravljeni popolnoma prekiniti svoje dolgoletne romance z bencinom. Klasični Cayenne z motorjem na notranje izgorevanje bo ostal v proizvodnji še globoko v trideseta leta tega stoletja, podobno velja tudi za Panamero in legendarni 911. Kar se tiče Macana, pa klasična različica žal odhaja že naslednje leto, čeprav Porsche že razvija novega bencinskega križanca, načrtovanega proti koncu desetletja.
V pripravi je tudi še večji, popolnoma električni SUV s tremi vrstami sedežev, ki pa bo morda na voljo tudi z bencinskimi motorji. Razumejte: Porsche želi obdržati vse opcije odprte, ker zakaj ne bi igrali na obe karti hkrati? Čeprav bi ciniki morda rekli, da je to približno tako, kot bi ob vstopu na letalo vseeno nosili s seboj padalo. Nikoli se ne ve.
Kdaj bomo Cayenna dejansko videli brez kamuflaže?
Septembra v Münchnu se nam bo sicer predstavil še prototip, serijski model pa bomo v vsej lepoti prvič ugledali ob koncu leta 2025 na posebnem dogodku na ameriški zahodni obali. Cayenne Electric bo tako prehitel celo težko pričakovane električne različice modelov Boxster in Cayman, ki bodo na trg pripeljale najprej leta 2026.
Čeprav je Porschejev pogum v električnih vodah spoštovanja vreden, pa bodo morali pri Zuffenhausnu dobro zavihati rokave, če želijo z električnim Cayennom resnično »oblikovati prihodnost«. V vsakem primeru bo zanimivo spremljati, kako jim bo to uspelo. Porscheju želimo srečo – in baterije, ki se polnijo hitreje, kot se prazni naš bančni račun po nakupu njihovega avtomobila.