Porsche, ta kultna znamka, ki že desetletja navdušuje avtomobilske entuziaste po vsem svetu, je zdaj na poti, da osvoji električni svet. Čeprav bi vam Porschejevi puristi lahko skočili v lase ob tej misli, številke ne lažejo. Ste vedeli, da Porsche proda skoraj enako število modela 911 kot električnega Taycana? Da, prav ste prebrali!
Porsche Taycan, ki je debitiral leta 2019, je hitro postal ena najbolj priljubljenih električnih limuzin na trgu. S svojimi izjemnimi zmogljivostmi in luksuznim dizajnom je postal prvi električni avto, ki je resnično izzval prevlado Tesle. V letu 2020 je Porsche prodal več kot 20.000 Taycanov, kar je bil impresiven začetek za nov model. Leta 2021 je prodaja Taycanov narasla na več kot 41.000 enot, kar pomeni več kot 100-odstotno rast v enem letu (vir: InsideEVs). V letu 2022 je Porsche prodal več kot 34.000 Taycanov, kar kaže na rahlo upočasnitev rasti, vendar še vedno izjemno uspešno leto (vir: Porsche Newsroom).
Prihod novega električnega Macana bo še dodatno povečal število prodanih električnih vozil Porscheja. Macan, ki je že zdaj priljubljen kot drugi avtomobil v družini, bo s svojo električno različico gotovo pritegnil še več kupcev in pomagal, da električna vozila predstavljajo več kot polovico celotne prodaje Porscheja.
Čeprav Taycan vodi paket, ni edini električni in hibridni avto v Porschejevi ponudbi. V zadnjih letih so tudi drugi modeli pridobili elektrificirane različice, kot sta Porsche Cayenne E-Hybrid in Porsche Panamera E-Hybrid. Cayenne E-Hybrid je hibridni SUV, ki združuje zmogljivost in učinkovitost, kar ga dela priljubljeno izbiro za ljubitelje SUV-jev (vir: Porsche Newsroom). Panamera E-Hybrid pa ponuja enako luksuz in zmogljivost kot tradicionalna Panamera, vendar z manjšim vplivom na okolje (vir: GlobeNewswire).
Poglejmo si, kako se prodaja električnih modelov primerja s klasičnimi bencinskimi modeli. Na primer, Porsche Macan in Cayenne sta med najbolje prodajanimi modeli znamke. V letu 2022 je Porsche Macan prodal približno 80.000 enot, Porsche Cayenne približno 95.000 enot, medtem ko je Porsche 911 dosegel približno 38.000 prodanih enot (vir: Porsche Newsroom). V primerjavi s temi številkami prodaja Taycana z več kot 34.000 enotami kaže, da električni modeli že dosegajo in presegajo priljubljenost nekaterih tradicionalnih modelov.
In kaj to pomeni za ikonični Porsche 911? Mnogi puristi so bili zaskrbljeni, da bi elektrifikacija lahko ogrozila dušo in zmogljivosti tega legendarnega športnega avtomobila. Vendar so te skrbi neutemeljene. Porsche je dokazal, da lahko združijo tradicijo in inovacije. Novi Porsche 911 bo še naprej ponujal tisto pravo izkušnjo vožnje, ki jo ljubitelji poznajo in obožujejo. Elektrifikacija ne pomeni, da bodo pozabili na bencinske motorje, ampak bodo ustvarili simbiozo obeh svetov, kar bo zagotovo prineslo najboljše iz obeh. Čeprav Porsche še ni uradno napovedal natančnega datuma lansiranja, naj bi prvi popolnoma električni 911 na ceste zapeljal okoli leta 2030. Do takrat se Porsche osredotoča na elektrifikacijo drugih modelov in izboljšanje tehnologije baterij ter zmogljivosti, da bi zagotovil, da električni 911 ne bo le ekološka alternativa, ampak tudi prava športna ikona, kot jo poznamo danes.
Čeprav Porsche morda ne želi, da bi to postalo splošno znano, postaja eden vodilnih proizvajalcev električnih avtomobilov. Njihova predanost kakovosti, zmogljivosti in inovacijam je vidna v vsakem modelu, ki ga predstavijo. In brez skrbi, Porsche 911 bo ostal simbol športnih avtomobilov, ne glede na to, ali bo pod pokrovom imel bencinski ali električni motor. Torej, je Porsche že popolnoma električna blagovna znamka avtomobilov? No, če še ni, je na zelo dobri poti!