Tesla je po dolgem času zabeležila padec prodaje na letni ravni. A ali to pomeni začetek konca za največjega pionirja električnih vozil? Poglejmo, kaj pravijo številke in zakaj Kitajska igra ključno vlogo v prihodnosti podjetja
Tesla, znana po premikanju meja v avtomobilski industriji, je konec leta 2024 doživela tisto, česar se niso nadejali niti najostrejši kritiki – padec letne prodaje po več kot desetletju stalne rasti. Čeprav bi marsikateri naslov v medijih lahko deloval apokaliptično, slika vendarle ni tako črna, kot se zdi.
Kitajska: rešitev v pravi čas
Najprej se ustavimo na Kitajskem, kjer Tesla uživa status zvezdniškega igralca. Prodaja je tu zrasla za 8,8 % in dosegla več kot 657.000 prodanih vozil, kar predstavlja kar 36,7 % celotne prodaje Tesle na svetovni ravni. Kitajska s svojo ogromno bazo kupcev in hitro rastočo infrastrukturo za električna vozila je za Teslo zlata jama, še posebej v luči njihove tovarne v Šanghaju, ki s svojo proizvodnjo premika meje zmogljivosti.
V Združenih državah Amerike pa so številke nekoliko bolj zaskrbljujoče. Prodaja je padla na 675.000 enot, kar prvič pomeni manj kot polovico svetovne prodaje. Ameriški trg očitno postaja vse bolj konkurenčen, Tesla pa mora najti način, kako obdržati svoj primat. Tesla je postala kot iPhone, na nek način standard in nič posebnega. Doživlja utilitarni status.
Tesla na ključnih trgih v letu 2024:
- Kitajska: 657.000 prodanih vozil (+8,8 %)
- ZDA: 675.000 prodanih vozil
Bitka z BYD: kdo je pravi kralj elektrike?
Tesli je letošnji dosežek prinesel še en pomemben uspeh – ohranila je naslov največjega proizvajalca električnih vozil s skupno 1.785.570 prodanimi vozili, medtem ko je njen glavni tekmec BYD ostal pri 1,76 milijona prodanih avtomobilov. BYD je sicer izjemno močan na kitajskem trgu, a za zdaj na področju popolnoma električnih vozil še nekoliko zaostaja.
Kritika modelov in možne prelomnice v 2025
Eden od razlogov za rahlo stagnacijo je tudi zastarelost trenutne Tesline linije. Modela 3 in Y sicer še vedno dominirata na trgu, vendar potrošniki vse bolj hrepenijo po svežini in tehnoloških nadgradnjah.
Na srečo je Tesla na obzorju obljubila prenovljen Model Y, ki je precej posodobljen. A največje navdušenje vzbuja projekt Model Q – revolucionarno dostopen model, katerega cena naj bi znašala okoli 25.000 funtov (približno 29.000 evrov). Če bo Muskovo obljubo o ceni mogoče izpolniti, lahko ta avto premeša karte na globalnem trgu. Hkrati pa svi pričajumo Cybercab, ki zna presenetiti z dobavami že konce tega leta.
Zakaj še ni čas za paniko
Čeprav so številke prodaje nižje kot leto prej, je pomembno, da pogledamo širšo sliko:
- Razvoj novih modelov: Napovedi za leto 2025 vključujejo več novih izdaj, kar lahko pomeni velik skok prodaje.
- Investicije v infrastrukturo: Gigafactory v Šanghaju deluje z neverjetno hitrostjo in povečuje obseg proizvodnje.
- Širitev v Evropo: Čeprav BYD grozi z vstopom na evropski trg, Tesla še vedno uživa veliko priljubljenost zaradi svoje mreže superpolnilnic in tehnologije avtopilota.
Končna ocena
Tesla ni več tista mlada, neustrašna znamka, ki je bila edina na področju električnih vozil – konkurenca raste. Toda z močno prisotnostjo na ključnih trgih, kot je Kitajska, in ambicioznimi načrti za prihodnost je še vedno jasno, da ima Tesla dovolj adutov v rokavu. Če bo Musk uresničil svojo vizijo cenovno dostopnega električnega vozila in prenovil trenutni vozni park, bo Tesla v letu 2025 morda znova napisala zgodovino. Hkrati pa se bo zapisala, kot prva, ki bo ponudila popšolnoma avtonomno vozilo.
Seveda pa bomo morali počakati na prve testne vožnje modela Q in prenovljenega modela Tesla Y, da bomo videli, ali je šef Tesle spet “pritisnil na pravi pedal”.
Tesla je trenutno na razpotju, ali pač ne, vendar še zdaleč ne gre za konec sanj, ki jih je zgradil Elon Musk. Prej za novo poglavje. In če smo pri Tesli kaj vajeni, je to ravno sposobnost, da kljubuje vsem pričakovanjem. In verjamemo, da nas bo letos s kakšno stvarjo še presenetila. To bo po vsej verjetnosti res dober FSD, ki bo vsem teslah v zadnjih letih omogočil avtonomno vožnjo.