fbpx

Raleigh One e-kolo s pridihom VanMoof DNA – dobro ali hudomušno tvegano?

Revival VanMoof sloga v ceni skoraj 3.000 € – z abonmajem, ki nekoliko pokvari celotno zgodbo.

Raleigh One
Foto: Raleigh

Raleigh One združuje eleganco VanMoofa z bolj zdravimi življenjskimi navadami – recimo odstranljivo baterijo in komponentami, ki jih dejansko lahko servisiraš. A pod pokrovom se skriva tisto, česar se uporabniki bojimo: naročnine, zaklenjene funkcije in vonj po “startup kolesu, verzija 2.0”.

Raleigh One?! Priznajmo: če si kdaj sanjaril o futurističnem, minimalističnem e-kolesu, si si verjetno ogledoval VanMoof. In potem si izvedel, da je podjetje bankrotiralo, rezervni deli pa redkejši od poštenih kriptovalut. Ampak VanMoof nikoli ni bil le podjetje. Bil je občutek. Lifestyle. Krik po mestni eleganci s kančkom digitalne frustracije. Kot je še danes. In po pravici povedano, se zdi Raleigh One le draga kopija. Original je še vedno namreč dosti lepši oblikovno.

No, zdaj imamo Raleigh One. Videti je kot VanMoof. Vozi se kot VanMoof. Ima celo vgrajen alarm in aplikacijo, ki ti vzame voljo do življenja. Razlika? To ni VanMoof. To je Raleigh, stara britanska znamka, ki bi nekoč prisegla, da gume menjajo le moški z brki in ključem št. 15. Zdaj pa ponujajo nekaj, kar izgleda kot Tesla med bicikli – le da ima ceno Audi e-trona in poslovni model Netflixa.

Foto: Raleigh
Foto: Raleigh
Foto: Raleigh
Foto: Raleigh
Foto: Raleigh

To ni kolo. To je naročnina na občutek svobode.

Raleigh One stane 2.699 evrov. Ampak hej, to je šele začetek. Če želiš, da ti kolo samodejno zaklene zadnje kolo, pošlje obvestilo, če ti ga kdo odpelje, ali da ga deliš z babico, boš moral vsak mesec odšteti dodatnih 7,99 evrov. In to le do leta 2026. Potem bodo vse te funkcije prestavili v nov, še dražji paket z imenom “Icon”. Menda bo vključeval tudi možnost, da te kolo pogleda zaničevalno, če nisi naročnik.

Seveda je osnova brezplačna – če te veseli ideja, da voziš futuristično napravo z vgrajenim softverskim lockdownom. Z drugimi besedami: plačaš skoraj 3.000 evrov za kolo, nato pa si v bistvu še vedno v “free tierju”. To je, kot da bi si kupil apartma na morju, a lahko uporabljaš le balkon.

Kar pa ne pomeni, da je slabo. Le… imaš pravico biti skeptičen.

Raleigh One ima marsikaj dobrega. Baterija se končno odstrani – torej ne rabiš več kolesa nositi v drugo nadstropje. Ima Gatesov pas, ki ne zarjavi kot veriga. Ima motor Mivice, zavore Tektro, kable, ki ne štrlijo iz okvirja. Vse to pomeni: ne boš jokal, če ti bo serviser odprl ohišje.

V bistvu je to VanMoof brez VanMoofovih napak. Toda z VanMoofovimi ljudmi. Brata Carlier, ki sta ustvarila kult, so zdaj nekje v ozadju tega projekta. Raleigh uradno pravi, da gre za produkt Accell Group – torej resnega igralca, ki ima denar, izkušnje in dovolj treznosti, da ne pošlje 50.000 koles z napako v firmware-u v roke potrošnikov.

Foto: Raleigh
Foto: Raleigh
Foto: Raleigh

Kolesarjenje po naročnini – nova realnost ali digitalna beda?

Industrija e-koles se spreminja. Nekdaj si kupil kolo in to je bilo tvoje. Zdaj? Kupiš dostop. Tudi Bosch že uvaja podobne modele. VanMoof jih ima. In zdaj še Raleigh. Trendi, ki jih poznamo iz telefonov, se širijo tudi na pedale.

Težava je le, da je kolo mehanska naprava. In mehanske naprave naj ne bi postale neuporabne, če naročnine ne poravnaš 5. dan v mesecu.

Tako boš čez dve leti mogoče lastnik super e-kolesa, ki ga ne moreš odkleniti, ker si pozabil geslo za aplikacijo.

Konec koncev: Raleigh One je dober. Le ne pozabi, komu zaupamo prihodnost.

To je kolo za urbano elito. Tiste, ki nosijo črne kolesarske čelade iz balistične pene in vedo, kaj pomeni “touch-and-go unlock”. Je lepo. Je pametno. In če odmisliš cenovno strukturo iz Silicon Valleya, je celo razumno.

Ampak nekaj je jasno: Raleigh One ni le prevozno sredstvo. Je manifest. Napoved. In – če nisi previden – začetek naročniške dobe tudi za tvoje pedale.

Zato se vprašaj: Si pripravljen na to? Ali želiš zgolj voziti v službo, brez da vsak mesec plačaš digitalni davkoplačevalski prispevek za pravico do vožnje?

 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.