fbpx

Samsung kupil Bowers & Wilkins za 350 milijonov: tiha simfonija, ki spreminja svet zvoka

Samsungov prevzem štirih legendarnih avdio znamk je tihi udarec

Samsung
Foto: Bowers & Wilkins

V svetu, kjer so naložbe v umetno inteligenco težke milijarde in kjer podjetja tekmujejo za prevlado na satelitskih nebesih, se zdi 350 milijonov dolarjev skoraj zanemarljivih. A v visoko občutljivem svetu zvoka je ta številka dovolj, da se treseta tla pod najboljšimi avdio saloni. Zakaj Samsung - kupuje glasbene titane?!

Samsung je prek svojega avdio velikana Harman International pravkar prevzel štiri blagovne znamke, ki so za poznavalce svete: Bowers & Wilkins, Denon, Marantz in Polk Audio. Gre za zgodovinsko potezo, ki bi lahko na novo definirala domačo in profesionalno avdio krajino. In kar je najpomembnejše – to ni prvič, da Samsung posega po zvočni odličnosti.

Harman kot maestro: Samsungov najtišji, a najboljši prevzem doslej

Že leta 2017 je Samsung za 8 milijard dolarjev prevzel Harman International, vendar ga – za razliko od drugih tehnoloških prevzemov – ni zadušil v korporativni sivini. JBL in AKG sta ne le preživela, temveč pod okriljem Samsunga postala bolj priljubljena kot kdaj koli prej. Ta uspešen model daje upanje, da nova četverica ne bo doživela korporativnega razredčenja, temveč strateško nadgradnjo.

Bowers & Wilkins ostaja ikona oblikovalske norosti in akustične čistosti – njihovi Nautilus zvočniki so bolj umetniška instalacija kot produkt. Denon je zibelka digitalnega zvoka, Marantz pa ostaja utelešenje toplega, analognega zvoka, ki ga obožujejo vinilni puristi. Polk? Manj aristokratski, a temeljito učinkovit. V tej združitvi vsak glas ima svoj namen.

Foto: Maranz

Masimo – kako je medicinski velikan postal lastnik zvočnih ikon (in zakaj to ni zdržalo)

Celoten ansambel je bil do nedavnega v rokah Masima, podjetja, specializiranega za medicinske senzorje. Leta 2022 je Masimo za milijardo dolarjev prevzel skupino Sound United, lastnico vseh štirih blagovnih znamk. Toda zgodba je bila bolj podobna zdravniku, ki si ponoči nadene slušalke in DJ-ja na afterju – zanimivo, a dolgoročno nevzdržno.

Pod pritiski vlagateljev in zaradi vse bolj nejasne poslovne logike je Masimo začel razprodajo. Samsung je počakal svoj trenutek – in kot dober dirigent, vstopil z enim samim gibom.

Kaj lahko zdaj pričakujemo? Nova harmonija ali razglašena sinergija

Za Samsung ta prevzem ni le razširitev portfelja. Gre za strateško konsolidacijo zvoka v lastnem tehnološkem ekosistemu. Harman je že zdaj dominantni igralec v prenosnem zvoku, zdaj pa prevzema tudi domače kino sisteme, hi-fi ojačevalce in high-end zvočne rešitve. To pomeni, da lahko v prihodnosti pričakujemo slušalke, ki bodo zvenele kot mini Zeppelin, televizorje s tuningom Marantza in soundbare z Denonovo obdelavo zvoka.

To bi lahko bil redek primer, ko sinergija ni le PowerPoint termin, temveč dejanski skok v kakovosti – od funkcionalnega do čustvenega.

Foto: Maranz

Toda ali bo ta nova simfonija ostala zvesta svoji partituri?

Audiophili smo previdni. Burni smo bili že prej – z razvodenenimi izdelki, licenciranimi imeni in izgubljenimi DNK-ji. Toda Harmanovo preteklo ravnanje z JBL-om in AKG-jem daje razlog za zadržan optimizem. Če Samsung to izpelje pravilno, bomo priča redkemu pojavu: digitalnemu gigantu, ki ne le kupuje znamke, temveč jih tudi neguje.

Ta prevzem ni narejen zato, da bi Samsung zmagal v masovnem segmentu. Tam že vlada. Gre za nekaj drugega – za željo, da se njihov zvočni podpis razteza od slušalk v tvojem žepu do zvočnega zida v tvoji dnevni sobi. Zvok, kot spomin. Kot tisti trenutek, ko se ob prvi noti spomniš poletja leta 2004. In Samsung zdaj postavlja sceno, kjer bodo vsi ti trenutki – njihovi.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.