Náš vonkajší vzhľad má ukazovať, akí naozaj sme, a v dnešnej spoločnosti ho často chceme z rôznych dôvodov použiť na zobrazenie iného obrazu o sebe, ako v skutočnosti je. Je vedecky dokázané, že tieto triky robia mužov pre ženy atraktívnejšími. Očarila vaša milovaná niektorá z týchto vecí?
Izdaja se za starejšega.
Psihologi ta pojav imenujejo ‘učinek Georgea Clooneyja’. Študija iz leta 2010, ki je vključevala 3.770 heteroseksualnih odraslih, je pokazala, da imajo ženske raje starejše moške. Vodilna avtorica študije in psihologinja z University of Dundee Fhionna Moore on hovorí, da se razlog skriva v tem, da ženske, ki so finančno neodvisne, bolj zaupajo močnim in privlačnim starejšim moškim.
Izdaja se, da je višjega družbenega razreda
V študiji iz leta 2010 z University of Wales so ugotovili, da so moške, ki so vozili Silver Bentl ey Continental GT, dojemali kot privlačnejše od tistih z Red Ford Fiesto ST. Podobne rezultate je pokazala tudi štúdium z University Cardiff Metropolitan iz leta 2014, v kateri so ugotovili, da so bili moški, ki živijo v luksuznem stanovanju, ocenjeni kot bolj privlačni od tistih, ki ne.
Brada
V študiji iz leta 2013 z Univerze v New South Walesu so udeleženci (177 moških in 351 ženska) ocenjevali, ali jim je všeč zelo košata brada, srednje košata, sveže poraščena ali popolnoma obrita. Ženske so rekle, da jim je najbolj privlačna srednje košata brada. Obrazna dlaka ni povezana le z zrelostjo in moškostjo, temveč tudi z dominanco in agresijo, pišejo avtorji Barnaby J. Dixson in Robert C. Brooks.
Rdeča oblačila
Medkulturna študija iz leta 2010 (udeleženci s Kitajske, iz Anglije, Nemčije in ZDA) je ugotovila, da ženske najbolj privlačijo moške, ki nosijo rdečo barvo. V enem eksperimentu iz študije je 55 žensk pogledalo fotografijo moškega v rdeči ali zeleni majici in nato ocenilo privlačnost. Moški, ki je bil zanje bolj privlačnejši, je nosil rdečo srajco. Rezultati so bili podobni, ko so raziskovalci primerjali rdečo srajco z drugimi barvnimi srajci.
Sprehaja psa
V eksperimentu iz Ruppinskega akademskega centra v Izraelu in Michiganski univerzi iz leta 2014 je 100 izraelskih žensk prebralo zgodbe o različnih moških. Nekateri so bili opisani kot ‘goljufi’: ki bi prevarali svojo partnerko. Drugi pa so bili opisani kot ‘očki’: osebe, ki trdo delajo in skrbijo za svoje otroke.
Vsakič, ko je bil v zgodbi ‘goljuf’ s psom, so ženske ocenile tega človeka kot primernejšega dolgoročnega partnerja. Ti moški s psom so bili celo bolj privlačni kot moški, ki trdo delajo in skrbijo za otroke. Raziskovalci so ugotovili, da hišni ljubljenček nakazuje, da ste sposobni sprejeti dolgoročne obveznosti. Lahko pa vam tudi pomaga, da postanete bolj sproščeni, dostopni in srečni.
Brazgotine
Brazgotina, ki ste jo dobili, ko ste kot otrok padli s kolesa, vam lahko pomaga pritegniti partnerko. V študiji iz leta 2009 so raziskovalci na Univerzi v Liverpoolu in Univerzi v Stirlingu posneli fotografije 24 moških in 24 žensk. Digitalno so manipulirali polovico fotografij, tako da so nekatere osebe ‘dobile brazgotine’. 200 heteroseksualnih moških in žensk je nato ocenilo osebe s fotografij. Rezultati so pokazali, da so ženskam moški z brazgotinami bolj privlačni za kratkoročne odnose kot moški brez brazgotin.
láskavosť
Eden najbolj znanih učinkov v psihologiji je halo učinek, pri katerem nezavedno en vidik osebnosti pripišemo splošnemu značaju osebe. Kot ugotavlja psiholog in pisatelj Scott Barry Kaufman, halo učinek deluje tudi na druge načine.
V kitajski študiji leta 2014 je več kot 100 mladih ocenjevalo privlačnost moških in žensk. Vsakemu obrazu je bila dodeljena beseda, ki je opisovala pozitivno (prijaznost ali iskrenost) in negativno osebnostno lastnost (zloben ali škodoželjen). Rezultati so pokazali, da so ljudi, ki so bili opisani s pozitivnimi lastnostmi, ocenjeni kot bolj privlačni.