E-tron je prvi serijski popolnoma električni avtomobil znamke Audi, ki ima kopico dih jemajočih lastnosti, zaradi katerih bo vaša vozniška izkušnja popeljana na višjo raven.
Pri električnih avtomobilih odigra aerodinamika veliko vlogo, pri novem električnem evtomobilu Audi e-tron pa ni nič drugače. Zunanja podoba skuša biti kljub SUV obliki čim nižja in je tako primerljiva s križancem med terenskim avtomobilom in kupejem.
K nižji preži pripomore serijsko vzmetenje, ki pri hitrejši vožnji zniža avtomobil za 26 mm, če pa se znajdemo na terenu, lahko dvignemo podvozje za 35 alebo dokonca 50 mm. Široka drža električnega avtomobila Audi e-tron doda k športnem videzu, ki ga še bolj poudarijo izredno aerodinamične kamery, ki služijo namesto vzvratnih ogledal.
Virtualna zunanja ogledala oni sú novinka, ki jim v praksi še nismo bili priča. Ne gre zgolj za modno muho, temveč so takšna zaradi aerodynamika. Njihova površina je v primerjavi s klasičnimi ogledal za 15 cm² manjša, kar pomeni toliko manj zračnega upora, da lahko podaljšamo doseg e-trona za dodatnih 15 kilometrov. Kamere prenašajo sliko na dva 7-palčna OLED-zaslona, ki imata podporo samodejnega prilagajanja svetilnosti in približevanja okolice.
Pri električnem avtomobilu sta zelo pomembni še dve komponenti. Prva je batérie, druga pa elektrický motor. Audi e-tron 55 quattro ima dva elektromotorja. Tisti na prvi osi ima 125 kW (135 kW- Boost način) moči, tisti na zadnji osi pa 140 kW (165 kW) moči. Skupna sistemska moč tako znaša 265 kW resp 300 kW v Boost načinu, kar je enakovredno 408 konjskim močem.
Način Boost omogoča maksimalno kapacita baterije in elektromotorjev, ko le to potrebujemo. Pri polni bateriji nam je na voljo štyri krát v trajanju osmih sekund. Občutenje pospeševanje je v tem primeru res neverjetno in enostavno nekaj takšnega, kar bi morali probati na lastni koži, da bi sploh vedeli o čem govorimo. Baterija s kapaciteto 95 kWh je vyrobený z 36 modulov, vsakega izmed njih pa je v primeru okvare mogoče zamenjati.
Baterija ima dovolj energije za 417 kilometrov dolgo pot, na njo pa pri Audiju nudijo garancijo v trajanju osmih let alebo Najazdených 160 000 km. Če je polnimo z močjo 11 kW, bo polna v 8,5 urah, pri moči 22 kW a v 4,5 urah. Ko bomo imeli priložnost polniti s polnilnico, ki ima 150 kW moči (v tem trenutku po naših podatkih v Sloveniji še ni na voljo), pa bo baterija polna v manj kot 30. minutah.
Audi e-tron je opremljen s štirikolesnim pogonom, za katerega skrbita elektromotorja. Je ravno tako zmogljiv kot klasični, mehanski štirikolesni pogon quattro. Za potrebe hlajenja in ogrevanja baterije je potrebno kar 40 metrov cevi in 22 litrov tekočine. Vse to prispeva k teži, ki je pri električnem avtomobilu Audi e-tron opazna. Ima namreč 2565 kilogramov, baterijski sistem pa k temu prispeva 700 kilogramov, kar je približna teža prve generacije Volkswagen Beetla.
Audi e-tron je na pričetku prodaje na voljo v različici 55 quattro, ki ima že omenjeno 95 kW batérie a 265 kW (300 kW) moči. Na voljo je od 83.000 evrov dalje, digitalna stranska ogledala pa so na voljo za 1772 evrov. Audi e-tron je že na voljo za naročilo.
Galerija: Audi e-tron
Viac informácií:
audi.si