Volkswagen ID. Polo GTI obljublja, da bo staro ime v novi preobleki navdušilo tako nostalgike kot ljubitelje električnih novotarij.
Predstavljajte si avtomobil, ki združuje dušo legendarnega Pola GTI z brezšumnim šarmom električne prihodnosti. Volkswagen je slišal krike svojih oboževalcev, ki so se vrteli okoli preveč sterilne nomenklature ID.3 in ID.4, in se odločil za drzen korak: vrnitev imena Polo in z njim električnega ID. Pola ter njegovega nabritega brata Volkswagen ID. Polo GTI. To ni le avtomobil, to je Volkswagenov manifest – preteklost in prihodnost v sožitju. Pripravite se na vožnjo, ki bo tiha, a še vedno divja kot dober stari GTI! To je Volkswagen ID. Polo GTI.
Volkswagenov električni preporod – Volkswagen ID. Polo GTI
Konec zmede, čas za jasnost
Volkswagen je dolgo časa taval v labirintu svojih električnih oznak. ID.3, ID.4, ID. Buzz – vse lepo in prav, a kje je tista čustvena povezava, ki jo imajo kupci z imeni, kot so Golf ali Polo? Generalni direktor Thomas Schäfer je jasen: “Imena, kot je Polo, so vtkana v DNK znamke. Predstavljajo kakovost, dizajn in zanesljivost.” In prav zato se Volkswagen vrača k svojim koreninam, a z električnim pridihom. ID. Polo in ID. Polo GTI, ki bosta na ceste zapeljala leta 2026, sta dokaz, da lahko tradicija in inovacija vozita z roko v roki.
Specifikacije: Moč in duša v elektriki – Volkswagen ID. Polo GTI
ID. Polo GTI temelji na konceptu ID. GTI, ki je že navdušil na prvih testiranjih. Čeprav Volkswagen še ni razkril vseh podrobnosti, vemo, da bo ID. Polo GTI poganjal elektromotor z močjo okoli 165 kW (221 hp) in navorom približno 300 Nm (221 lb-ft). Pospešek od 0 do 100 km/h (62 mph) bo v skladu z GTI tradicijo – pričakujemo čas pod 7 sekund, medtem ko bo najvišja hitrost elektronsko omejena na okoli 180 km/h (112 mph). Baterija? Govori se o kapaciteti 38 kWh, kar naj bi zagotavljalo doseg okoli 400 km (248 milj) po WLTP standardu. Hitrost polnjenja bo podpirala do 100 kW na hitrih polnilnicah, kar pomeni, da bo od 10 do 80 % napolnjen v približno 25 minutah.
Osnovni ID. Polo bo nekoliko bolj umirjen, z močjo okoli 110 kW (148 hp) in enako baterijo, a še vedno dovolj živahen za mestne avanture. Oba modela bosta zgrajena na platformi MEB-Lite, prilagojeni za manjše električne avtomobile, kar obljublja odlično vodljivost in nizko težišče.
Notranjost: Fizične tipke in nemška natančnost
Volkswagen je poslušal kritike. Po letih pritožb nad preveč zaslonsko usmerjenimi interierji se v ID. Polu in ID. Polu GTI vračajo fizične tipke! Da, prav ste slišali – konec je drsanja po zaslonih za nastavitev klime. Notranjost bo oblazinjena z mehkejšimi materiali, kar je odgovor na pritisk kitajske konkurence, ki v nižjih cenovnih razredih ponuja presenetljivo dodelane interierje. Velik osrednji zaslon bo še vedno prisoten, a zdaj v sožitju s taktilnimi kontrolami. “Končno avto, ki ga lahko upravljaš, ne da bi potreboval doktorat iz touch-screenologije,” bi lahko rekli.
Dizajn: Prepoznaven, a svež
ID. Polo ohranja prepoznavne linije klasičnega Pola, a z električnim pridihom. Sprednja maska je zaprta, LED žarometi pa ostri in moderni. GTI različica doda agresivnejše odbijače, rdeče poudarke in 18-palčna platišča. Vse skupaj deluje kot Polo, ki je pravkar skočil iz fitnesa in se oblekel v futuristično obleko. Kompaktne mere – dolžina okoli 4 metrov – obljubljajo okretnost v mestu, medtem ko prostorna kabina in prtljažnik (okoli 300 litrov) poskrbita za praktičnost.
Zgodovinski most v prihodnost
Polo je že od leta 1975 sinonim za zanesljivost in dostopnost, GTI pa za športno dušo v majhnem paketu. Volkswagen s tem korakom ne le oživlja ikonično ime, temveč gradi most med svojo bogato zgodovino in električno prihodnostjo. “Polo GTI ni le avto, je obljuba, da elektrika ne pomeni konca zabave,” pravi Schäfer. In če sodimo po prvih vtisih, bo ID. Polo GTI dokaz, da lahko tihi elektromotorji še vedno pospešijo utrip.
Zaključek: Elektrika, ki navduši
Volkswagen ID. Polo in Volkswagen ID. Polo GTI sta več kot le nova modela – sta simbol preporoda. Z združitvijo prepoznavnih imen in električne tehnologije Volkswagen dokazuje, da zna poslušati svoje kupce. ID. Polo GTI obljublja živahno vožnjo, praktičnost in ščepec nostalgije, vse to za ceno, ki naj bi se gibala okoli 30.000 evrov za osnovni model in 35.000 evrov za GTI. Čeprav natančne cene še niso potrjene, je jasno, da Volkswagen cilja na širok krog kupcev, od mladih voznikov do starih GTI fanatikov. Prve javne predstavitve na avtosalonu v Münchenu (8.–14. september 2025) že nestrpno pričakujemo. Volkswagen, kapo dol – to je elektrika, ki ima dušo!