fbpx

Suzuki eVitara: Prva popolnoma električna Suzukijeva pustolovščina

Nove dimenzije, več možnosti, brez izpustov

Suzuki eVitara
Foto: Suzuki

Suzuki končno vstopa v električno dobo! Z modelom Suzuki eVitara obljubljajo novo smer znamke, a vseeno ohranjajo trdnost in robustnost, ki je osvojila že mnoge. Se bo novinec kosal z uveljavljenimi tekmeci, kot so Kia EV3, Peugeot E-2008 in Smart #1?

Suzuki se je pridružil električni revoluciji s svojim prvim popolnoma električnim SUV-jem –Suzuki eVitara. Ta model je več kot le še en električni avtomobil; predstavlja novo poglavje za znamko, ki je dolgo slavila po terenskih vozilih in praktičnih mestnih avtomobilih. E-Vitara bo na voljo od poletja 2025 in bo izdelana v Suzukijevi tovarni v Indiji, natančneje v Gujarat Motor Suzuki. Evropa, Indija in Japonska bodo med prvimi trgi, ki bodo lahko izkusili Suzukijevo prvo električno vozilo.

Zunanjost in dimenzije nove Suzuki eVitara

Suzuki eVitara temelji na konceptnem vozilu eVX, ki je prvič navdušil na indijskem Auto Expu 2023 in kasneje na salonu v Tokiu. Avto meri 4,275 mm v dolžino, kar ga postavlja v neposredno konkurenco z modeli, kot so Kia EV3, Peugeot E-2008 in Smart #1. Njegova širina 1,800 mm, višina 1,635 mm in medosna razdalja 2,700 mm ga uvrščajo v razred, kjer kompaktne zunanje mere še vedno zagotavljajo prostorno notranjost. Po zgledu svojih konkurentov in partnerstva s Toyoto je tudi eVitara zasnovana na platformi Heartect-e, ki naj bi poskrbela za izboljšano stabilnost in vozne lastnosti.

Foto: Suzuki
Foto: Suzuki

Zasnova eVitare jasno kaže na Suzukijevo zavezanost robustnosti. Mogočen in kristalno oblikovan zunanji izgled poudarjajo črne zaščitne obrobe, ki obljubljajo trpežnost tudi pri občasnih izletih izven urejenih poti. Čeprav je na zunaj impresiven, Suzuki še ni razkril točnih podrobnosti glede prtljažnega prostora – kar bo, upajmo, dodalo še en praktičen razlog za nakup.

Notranjost  Suzuki eVitara – tehnološka posodobitev s Suzukijevim dotikom

V notranjosti Suzuki ohranja svoj prepoznaven, vendar nekoliko bolj “divji” stil. Ponaša se z dvema vodoravnima zaslonoma, ki se raztezata čez armaturno ploščo in ustvarjata sodobno digitalno izkušnjo. Dodatno ga dopolnjujejo analogni kontrolni elementi, ki nudijo “old-school” občutek v kombinaciji s tehnološko nadgradnjo. Očarljiv detajl je tudi gumb na osrednji konzoli za izbiro voznih načinov in parkirne zavore, kar prispeva k dodatnemu udobju in varnosti.

Foto: Suzuki
v
Foto: Suzuki

Pogon in baterija – električna moč po Suzukijevo

Suzuki eVitara ponuja različne konfiguracije pogona. Kupci v Evropi bodo imeli na izbiro:

  • Sprednji pogon s 144 KM (105 kW) in 189 Nm navora ter 49 kWh baterijo.
  • Močnejšo različico s sprednjim pogonom in 174 KM (128 kW), enakim navorom ter večjo, 61 kWh baterijo.
  • Različica s štirikolesnim pogonom bo razpolagala s sistemsko močjo 184 KM (138 kW) in 300 Nm navora, ter 61 kWh baterijo.

Za ljubitelje robustnosti bo štirikolesno gnani eVitara na voljo s t. i. “trail mode”, ki omogoča boljši oprijem na zahtevnih podlagah. Ta način vožnje zmore samodejno preusmeriti moč na kolesa z boljšim oprijemom in tako omogočiti reševanje iz težjih terenskih situacij.

Za shranjevanje energije se Suzuki zanaša na tehnologijo litij-železo-fosfatnih baterij (LFP) s kapacitetami 49 ali 61 kWh. Čeprav znamka še ni razkrila uradnega dosega, pričakujemo, da bo različica s 49 kWh zmožna okoli 310 km dosega, medtem ko bo 61 kWh baterija prinesla med 400 in 450 km (na podlagi dosega tekmecev, kot so Kia EV3 in Smart #1).

Foto: Suzuki

Razpon, polnjenje in pričakovanja

Na osnovi prikazanega na zaslonu instrumentne plošče, kjer je razvidna preostala razdalja 249 km (155 milj) pri 81 % napolnjenosti, lahko sklepamo, da osnovna različica z 49 kWh baterijo dosega okoli 310 km na polno napolnjenost. Pri različici z večjo baterijo in močnejšim motorjem pa lahko pričakujemo doseg blizu 400 km.

Suzuki ni podal točnih podatkov o hitrosti polnjenja, vendar pričakujemo, da bo sledil standardom tekmecev, kar pomeni, da bi večjo baterijo lahko napolnili od 10 % do 80 % v približno pol ure z močjo 100 kW – morebiti več, s čimer se eVitara uvršča med kompaktne SUV-je z dobrim električnim dosegom za vsakodnevno vožnjo.

Foto: Suzuki
Foto: Suzuki

Kje bo eVitara pustila največji pečat?

Suzuki cilja na kombinacijo vsestranske uporabnosti, zmerne cene in praktičnega dosega – ravno tisto, kar običajen kupec pričakuje od družinskega SUV-ja. Obenem so vozne lastnosti in zmogljivosti zasnovane za mestne vožnje in krajše izlete v naravo, kar eVitara obeta brez večjih kompromisov.

Foto: Suzuki

Zaključek

Suzuki eVitara prinaša svež veter v segment električnih kompaktnih SUV-jev. S svojo robustno zasnovo, sodobno notranjostjo in prilagodljivimi možnostmi pogona nagovarja tako ljubitelje Suzukijeve dediščine kot tudi tiste, ki si želijo dostopne električne mobilnosti. Čeprav cene še niso razkrite, si lahko glede na indijsko proizvodnjo obetamo cenovno ugodno različico, kar bo znamki pomagalo vstopiti na nove trge.

Ali je torej eVitara le še en električni SUV ali prava Suzukijeva alternativa? Odgovor na to vprašanje bo znan kmalu, a do takrat si lahko le zamislimo, kako se bo Suzuki v električni prihodnosti kosal z uveljavljenimi tekmeci.

Foto: Suzuki

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.