Förmodligen är ett av hushållens största irritationsmoment att städa i ordning barnleksaker som de små strör över hela rummet när de vandrar iväg in i leksakernas underbara värld. Du är oftast ett offer som trampar på en av leksakerna och upplever ett helvete. Du kan bli av med detta underbara helvete. Ja det är möjligt. Om du organiserar leksaker på dessa 8 sätt.
I stället för vsak dan tekali za otroki in za njimi pobirali igrače, jih naučite, kako organizirati njihove najljubše predmete, da jih bodo tudi pozneje z veseljem pospravljali. Naučili se bodo, kako za seboj urediti stvari, vi pa se boste lahko posvetili drugim stvarem.
Evelyn Cucchiara, ki se ukvarja z varstvom otrok in organizacijo igrač, pravi, da je po navadi večina območij v domu odlagališče za igrače, vendar ko je prostor sistematično organiziran, otroci potem dejansko radi pospravljajo, ker jim to da občutek zadovoljstva. Tu pa je 8 nasvetov, kako doseči ta cilj.
KAKOVOST, NE KVANTITETA
Ne smete pozabiti, da več igrač ne pomeni, da je igra boljša. Cucchiara svetuje, da hranite samo tiste igrače, s katerimi se vaš otrok dejansko igra. Izogniti se tudi nakupovanju igrač, ki so namenjene zgolj za eno stvar – vlakci, ki jih morate znova in znova sestavljati. Če imate odvečne igrače, s katerimi se otroci ne igrajo, jih pač donirajte, zaključi Cucchiara.
EMBALAŽE
Verjetno se spomnite, da igrač, ki ste jih dobili v embalaži, niste nikoli več mogli vrniti nazaj. Takšne embalaže, prav Cucchiara, so zgolj dodatna navlaka, zato je bolje, da vse igre, ki so iz istega sklopa, združite v eno izmed večjih škatel. Na tak način spodbujate bolj ustvarjalno igro, saj otrok ni omejen le na eno stvar, pravi Cucchiara. Če vas je strah, da ne boste znali sestaviti ali uporabljati igrač, pa zgolj z embalaže izrežite navodila in jih nalepite na škatlo.
ORGANIZACIJA V ŠKATLE
Igrače organizirajte v plastične škatle, vendar te ne smejo biti prevelike, saj otrok ne vidi vsebine, ki se nahaja v njej. Pomembno je, da so igrače v škatli vidne, pravi Cucchiara, želite pa tudi, da se iz njih preprosto dobi igračo ven.
IZBOR NAJBOLJŠIH IGRAČ
Ko je otrokom v neurejenem okolju na voljo preveč igrač, se potem ne morejo odločiti, zato izberejo igračo, s katero se igrajo nekaj minut, pravi Cucchiara. Obdržite le nekaj (malo) vrst igrač, da se bodo lažje odločili. Odstranite tisto, kar ni potrebno.
GRUPIRANJE IGRAČ
Igrače iz istih sklopov združite skupaj. V ospredju naj bodo igrače, ki spodbujajo kognitivno razmišljanje, pravi Cucchiara. Takšna organizacija ni zgolj dobra zaradi lažjega iskanja igrač, temveč otrok začne razmišljati o ‘predalčkanju’ stvari, kar pa je pomembno, ko bo enkrat vstopil v šolo.
OZNAKE IGRAČ
Oznake v obliki fotografij so nujne za vodenje otroka, saj mu ne bo treba ugibati, kje so igrače, s katerimi se želi igrati. Takšen sistem prinaša dosledne rezultate, pravi Cucchiara. Najbolje je, da obesite fotografije nad škatlo, v kateri je določen sklop igrač.
POSPRAVLJANJE NAJ BO IGRA
Cucchiara pravi, da je kovinski zvonec zelo zanimiv pripomoček: pet minut pred koncem igranja z njim obvestite otroka, da je skoraj čas, da vse pospravi. Med pospravljanjem spodbujajte otroka, naj vse uredi v času, preden končate s petjem kakšen pesmice. Naslednjič vprašajte otroka, ali želi sam zvoniti na zvonec – tako se bo počutil pooblaščenega, da sam prevzame nalogo.
OMARA ZA OBUTEV
Cucchiara pravi, da lahko v omaro za čevlje shranjujete knjige, pobarvanke, slikanice, zvezke. Na tak način se ne bo nobeno izmed gradiv poškodovalo. Otroku bo ta omarica omogočila preprosto jemanje gradiv, saj zgolj nagne predalnik in izBere, kar mu ustreza.