fbpx

Aerfal Æ94: en modern hyllning till en legend med en motor som låter som en konsert för bensinentusiaster

Aerfal Æ94 - sanje drugačnosti

Foto: Aerfal

Porsche 904 Carrera GTS ni bil zgolj še en lep obraz iz šestdesetih. Bil je avtomobil, ki je dokazal, da lahko Stuttgart z nekaj fiberglasa (takrat prvič uporabljenega), genialnim inženirstvom in trmo premaga velike igralce vztrajnostnih dirk. Med letoma 1964 in 1965 jih je nastalo le 106, med njimi pa samo trije z redkim osemvaljnikom, izpeljanim iz Formule 1.

Zdaj nizozemski startup Aerfal Automotive med modellen Æ94 obuja ta uporniški duh – z nekoliko presenetljivo osnovo: namesto eksotičnega 904 so si kot izhodišče izbrali dostopnejši Porsche 914.

Foto: Aerfal

Osem valjev, dvakrat več prostornine

Najbolj vznemirljiv del projekta je motor. Aerfal se ni odločil za generičen sodoben agregat, temveč vrača skoraj mitološko redko konfiguracijo originalnega 904: zračno hlajen, atmosferski osemvaljni bokser. Tokrat s prostornino 4,0 litra (dvakrat več kot pri originalu) in z zmogljivostjo 400 hästkrafter.

Razvoj naj bi vodili britanski strokovnjaki, med katerimi se šušlja celo o sodelovanju slovitega Coswortha – imena, ki v svetu motošporta pomeni natanko to, kar pomeni “Rolex” v svetu urarstva.

Foto: Aerfal

Partnerji iz vrha avtomobilskega sveta

Aerfal se projekta ne loteva sam. Podvozje in dinamiko razvija priznani Tuthill, znan po brutalno hitrem 911K in eksotičnem terenskem projektu LFG. Okrepitev šasije Porscheja 914 bo prevzel Multimatic, pri čemer bo ohranjen originalni VIN.

Za komponente pa so se obrnili na imena, ki ne potrebujejo predstavitve: Brembo za zavore, Michelin za pnevmatike, BBS za platišča, Bilstein za vzmetenje in Momo za volan. Gre torej za izbor, ki jasno kaže, da Æ94 ne bo le “šik restomod”, temveč pravi vozniški stroj.

Notranjost kot razstava sodobne obrti

Za notranjost je poskrbel francoski oblikovalec Alan Derosier, znan po spoštljivem obujanju klasičnih športnih avtomobilov. V Æ94 združuje rastlinsko strojeno usnje, titan in površine, obdelane z voskom. Instrumenti ostajajo analogni – redkost v današnji dobi digitalnih zaslonov – a tu se presenečenja ne končajo. Merilnike bo zasnovala prestižna urarska hiša, ki pripravlja tudi spremljevalni kronograf. Ker zakaj bi gledali na uro, če ne meri tudi vaših vrtljajev?

Foto: Aerfal

Zakaj prav Porsche 914?

Odgovor je pragmatičen. Originalnega 904 praktično ni mogoče najti, Porsche 914 pa je bil med letoma 1969 in 1976 izdelan v skoraj 119.000 primerkih. Oba imata sredinsko nameščen motor, zato je 914 logična in dostopnejša osnova. Aerfal ga vidi kot platno, na katerem lahko ustvarijo 904, kakršnega bi inženirji v Stuttgartu z današnjimi orodji in metodami morda resnično ustvarili.


Aerfal Æ94 – tehnične značilnosti

  • Modell: Aerfal Æ94
  • Motor: Zračno hlajen atmosferski osemvaljni bokser
  • Volym: 4,0 litra
  • Kraft: 400 KM
  • Grunden: Ojačan Porsche 914 (ohranjen originalni VIN)
  • Partnerji: Tuthill (podvozje), Multimatic (šasija), Cosworth (neuradno pri motorju)
  • Komponente: Brembo, Michelin, BBS, Bilstein, Momo
  • Faza: Trenutno v renderjih, prototip prihaja
  • Produktion: Omejena serija (številka še ni razkrita)

Foto: Aerfal
Foto: Aerfal

Cena? Za zdaj skrivnost

Aerfal cenovne politike še ne razkriva, a eno je jasno: ugoden ne bo. Pre-orderji se odpirajo kmalu, prototip pa je že v pripravi. Za vse, ki cenijo analogno brutalnost, estetski perfekcionizem in avtomobilski romantizem, bo Æ94 verjetno eden najbolj zaželenih projektov prihodnjih let.

Povzetek: 904, ki ga Porsche nikoli ni zgradil

Börja Aerfal Automotive gradi Æ94, sodobno reinterpretacijo Porscheja 904 Carrera GTS, osnovano na 914. Z unikatnim zračno hlajenim 4,0-litrskim osemvaljnikom in podporo specialistov iz sveta motošporta želijo ustvariti avto, ki bi ga Porschejevi inženirji danes z veseljem podpisali.

Mer information

aerfal.com

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.