Buick si je v Šanghaju privoščil retro-futuristični dejavu: z Electro Orbit so obudili sanjski duh Motorame - le da namesto kromiranih plavuti zdaj švigajo fotoni, ne oktani. In kar je najlepše – nihče vas ne bo kregal, če rečete, da je “limuzina” dolga kot boljši avtobus.
Buick Electra Orbit Concept (2025) nosi klasičen Buickov “jet age” podpis – nizek nos, razpotegnjena “boattail” zadnjica in šest hokejskih LED luči, ki meritvám ne puščajo dvoma, da udobno pripada naslednjemu stoletju. Aktivni aerodinamični paneli znižajo nos, podaljšajo difuzor in dvignejo razcepljeno krilce takoj, ko se voznik odloči, da je čas za “vzlet”.
Dimenzije – Buick Electra Orbit Concept (2025): ko parkirno mesto postane galaksija
Naj vas oznaka “sedan” pri Buick Electra Orbit Concept (2025) ne zavede – 236 inčev (≈ 6,0 m) dolžine in dobrih 79 inčev (≈ 2,0 m) širine prestavljata Orbit nekam med Mercedesov Pullman in bolj čokatega dinozavra. Pod kolesnimi koši se vrtijo 24-palčna (≈ 610 mm) platišča z lebdečimi pokrovčki, ki ostanejo poravnani, tudi če niste.
Kabina: rdeča glina, kristal in umetna luna
Notranjost je štirisedežna kapsula, oblečena v glineno rdeče brokatne tkanine in posejana s kristalnimi detajli. Armaturna plošča se spreminja glede na modus vožnje, volan kvadrira v “squircle”, a pedalcev vseeno ne skrije – nostalgija mora imeti meje! V sredini kraljuje steklena krogla – ena sama fizična komanda za vse, od glasbe do kupole za avtonomno vožnjo.
Tehnologija: ko Ultium še molči
GM uradno molči o bateriji, polnilnih hitrostih, končni hitrosti in pospešku. Vemo pa, da je Orbit zasnovan na novi platformi Xiao Yao in da bo črpal iz hišne Ultium zaloge, kjer 800-voltna arhitektura in polnilne hitrosti prek 300 kW že dolgo niso znanstvena fantastika. Za referenco: prva Electra iz leta 2020 je z 93-kWh baterijo obljubljala 660 km dosega in 4,3 s do 100 km/h (62 mph) – Orbit bi realno težko meril nižje.
Dediščina: od Motorame do kitajskega lunohoda
namn Elektra krasi Buicke od davnega 1959, a šele kitajska ekipa GM-jevega Advanced Design je dobila pogum, da ga zapiše z lasersko črko “O” na futuristični rep. Cilj? Zvišati srčni utrip mladih kupcev na največjem EV trgu sveta in Buicka končno izsušiti iz SUV-monokulture.
Zaključek: veliki skok za Buick, majhen korak za razsodnost
Electra Orbit je čisti salonovski ognjemet – prevelik, predrzen in povsem nepraktičen, torej točno to, kar si avtomobilski svet spet zasluži. Če/ko model kdaj zapelje na cesto, pričakujte ceno v orbiti nad 100 000 €, a tudi kup navdušencev, ki bodo prisegli, da so končno dobili električni avtomobil s karakterjem. Do takrat pa nam ostajajo sanje, nekaj sijajnih renderjev in upanje, da bo GM vsaj polovico te mešanice ironije in poguma prelil v serijske Electre.