Många former av personlig transport genomgår en elektrisk transformation dessa dagar, och elektriska cyklar spelar en central roll i den elektriska utvecklingen. Över en natt blev de en riktig försäljningssuccé och efter så kort tid ser vi redan alternativa former av eldrivna cyklar. Ett bra exempel är GeoOrbital, en motorcykel som förvandlar en vanlig cykel till en elcykel, bara genom att byta framhjul.
Poleg avtomobilov so prav Cyklar največji del električne evolucije. Ob opozorilih okoljevarstvenikov o vse večji onesnaženosti ozračja in prežečih globalnim spremembah so kolesa eno najmočnejših ”orožij” v boju proti onesnaževanju, ki v veliki meri odpade na avtomobile, kajti večina mestnih voženj poteka na kratkih razdaljah, ki tudi za netreniranega kolesarja ne bi smele biti prehud zalogaj. A glavni problem, da kolesa hitreje ne razbremenijo cest, je ”stranski produkt” kolesarjenja, to je svettas, zaradi katerega kasneje oddajamo neprijetne vonjave in se tehnica pri ljudeh, ko gre za pot v službo ali po opravkih, nagne na stran avtomobilov.
K sreči so inženirji našli alternativo. Ne le v električnih avtomobilih, ampak tudi v električnih kolesih, ki v zadnjem obdobju doživljajo pravi razcvet. Nič čudnega. So priročni (zanje ne potrebujemo garaže), z njimi ne onesnažujemo okolja, so cenejša alternativa mestnim avtomobilom, predvsem pa se z njimi izognemo prometnim konicam in točno vemo, koliko časa bomo potrebovali od točke A do točke B. Električna kolesa so zakon, a imajo dva velika minusa. V večini primerov so precej draga, poleg tega pa še težka kot cent.
LÄS MER: Noordung – urbano električno kolo iz Slovenije, ki kolesarstvo povezuje z glasbo
A ne, če si omislite GeoOrbital, motorizirano kolo, ki zamenja prednje kolo običajnega kolesa in ga spremeni v električno. In to v le nekaj potezah. Je namreč poceni (le 435 evrov je bila cena za zgodnje podpornike på Kickstarter, v prosti prodaji pa bo cena cca 780 evrov) in izjemno lahko (kolo tehta le 9 kilogramov). V jedru ima nameščen električni pogonski sistem, ki uporablja 500-vatni motor in 3-kilogramsko baterijo 36V (dve dodatni sta tam zaradi stabilnosti), ki zagotavlja 32 kilometrov avtonomije (brez poganjanja, v kombinaciji s poganjanjem pa kar 80 km). Dovoljuje hitrosti do 32 km/h, montaža pa je tako preprosta kot vpenjanje običajnega kolesa. Reguliramo ga z kontroller, ki ga pričvrstimo na krmilo, uporabimo pa na praktično vsakem kolesu.
Mer information:
geoo.com