fbpx

Lexus NX – den mindre Lexus crossovern smakade för första gången slovensk asfalt

Lexus vill ha fler europeiska köpare och därför ger de sig in i ständigt nya segment, denna gång segmentet mellanstora SUV. I detta avseende bör nya NX, som övertygar med sin tilltalande image, sedankomfort, hybriddrift och sist men inte minst ett förmånligt pris, blanda framtida konkurrenter som X3, Q3, GLK och Evoque.

Lexus NX se od zadnje oblikovne študije praktično ni spreminjal, kar je pohvalno, predvsem pa to pomeni zelo mod(er)no zunanjo podobo z veliko mero športnosti, ki se ji znotraj pridružuje se konkretna mera limuzinskega udobja, filigranske natančnosti pri materialih in spojih ter obilo (tehnične) opreme.

Prednji del zaznamujejo v dvojni e-L oblikovan sklop luči, ki (lahko) sveti zgolj v LED tehniki
Prednji del zaznamujejo v dvojni e-L oblikovan sklop luči, ki (lahko) sveti zgolj v LED tehniki

NX-a boste na zunaj prepoznali po sedaj že značilno oblikovanih v obliki črke L oblikovanih LED diodah, katerih isto črko posnemajo tudi glavna svetila, ki pri bolje opremljenih različicah svetijo zgolj v LED tehniki. Enako velja tudi za meglenke, ki poleg svetijo tudi v ovinek, potnike pa ob prihodu pozdravijo tudi osvetljene vratne kljuke.

Tako kot zunaj, je tudi znotraj kar nekaj podobnosti s pred slabim letom dni predstavljenim lexusom IS, s katerim si NX deli podobo armaturne plošče in sredinske konzole, seveda so suv namembnosti tudi določene razlike, ampak motiv je v glavnem isti ali vsaj na moč podoben. Suvom primerno in enostavno je vstopanje in sedenje, v primerjavi s prej omenjenim modelom, pričakovano boljša je tudi preglednost nazaj in vstran.

Notranjost je pričakovano prestižna in tudi kakovostno obdelana. Presenetijo tudi filigransko natančni spoji in limuzinsko udobje. CVT avtomatika pa zahteva nekaj privajanja (tudi zvokovnega).
Notranjost je pričakovano prestižna in tudi kakovostno obdelana. Presenetijo tudi filigransko natančni spoji in limuzinsko udobje. CVT avtomatika pa zahteva nekaj privajanja (tudi zvokovnega).

Potnike ob vstopu pozdravijo aluminijasti pragovi, ki so lahko tudi osvetljeni, sedeži pa so lahko odeti v za lexuse značilno voljno usnje, ki na željo kupca postane tudi dvobarvno. Glede prostora ponuja podobno količino centimetrov kot IS, le da je v drugi vrsti počutje bolj zračno in temu primerno tudi več prostora.

LÄS MER: Lexus NX odvrgel tančico skrivnostnosti

Trunk pa prav tako ponuja konkretno mero prostora, saj z “osnovnimi” 555 litri pogoltne kar nekaj torb za golf palice, obenem pa premore tudi električno podiranje sedežev v drugi vrsti (serijsko pri bolje opremljenih različicah). Glede opreme je na voljo pravo morje paketov opreme in sicer sedem, že osnovni finesse pa prinese 17 palčno lito obutev, LED dnevne luči, vzvratno kamero in še marsikaj. Dva tisoč evrov dražji comfort primakne še palec večja platiča, LED meglenke, pametni ključ, itd, še 2.200 evrov dražji business pa parkirna pomagala spredaj in zadaj, ful LED luči in ogrevana prednja sedeža. Komur tudi to ni dovolj lahko poseže še po executive paketu (najmanj 46.900 evrov), ki k vsemu doda še usnje. Za tiste bolj športno naravnane sta tu še dinamični opremski nadgradnji v obliki paketov F-sport (od 50.900 dalje) in F-sport premium (najmanj 54.900), ki sta bogatejša tudi za serijski AWD pogon E-Four, absolutni prestiž pa pomeni paket luxury, za katerega želi uvoznik 55.900 evrov.

Z boka je vidno, da so imeli oblikovalci proste roke narediti izredno razgibanega srednjega suva, s katerim želijo pri lexusu skupaj z modelom IS obrniti nov list v obliki večjih tržnih uspehov (tudi pri nas).
Z boka je vidno, da so imeli oblikovalci proste roke narediti izredno razgibanega srednjega suva, s katerim želijo pri lexusu skupaj z modelom IS obrniti nov list v obliki večjih tržnih uspehov (tudi pri nas).

Pri motorni paleti večjih presenečenj ni, saj je na tej strani alp na voljo zgolj različica 300h, ki pomeni 2,5 liter atmosfärisk gasmotor, ki mu do večjega zaleta pomaga elektromotor, skupaj pa pogonski sklop razvija največ 145 kW ali 197 KM, obenem pa ponuja rekordno nizko raven emisij v višini 116 gramov CO2. Menjalnik je vedno brezstopenjska CVT avtomatika, katere delovanje je izboljšano, prvič pa je na voljo tudi prilagodljivo vzmetenje AVS. V primeru štirikolesnega pogona E-Four, pride na zadnjo os še en elektromotor, ki potem po potrebi del navora pogonskega sklopa preusmeri tudi na zadnji kolesni par, vendar se skupna moč ne spremeni. Vozilo je tako zgolj navidezni suv, saj je štirikolesni pogon bolj osnovnega tipa in tudi z njim NX ni pretiran plezalec, niti si to ne želi biti.

Za zdaj je sicer pri nas na voljo le hibridna različica, ki pa je zaradi nizkih emisij in posledično okoljskih dajatev, osem tisočakov cenejša od različice 200t, zato slednje uvoznik, čeprav jo ponuja, niti ne reklamira.
Za zdaj je sicer pri nas na voljo le hibridna različica, ki pa je zaradi nizkih emisij in posledično okoljskih dajatev, osem tisočakov cenejša od različice 200t, zato slednje uvoznik, čeprav jo ponuja, niti ne reklamira.

Pri napredni tenhiki pa velja omeniti radarski tempomat, ki deluje pri vseh hitrosti do popolne zaustavitve vozila, barvni head -up prikazovalnik s še več funkcijami prikaza podatkov, s pomočjo štirih kamer dosežen “birds eye” pogled nad dogajanjem okoli vozila, blazinica “touch pad” RTI pa je dobil enostavnejše rokovanje. Kot prvi lexusov model pa ima na voljo tudi sistem brezžičnega polnjenja mobilnega telefona, ki pa za delovanje zahteva, da ima vaš aparat tehnologijo QI.

Priserna börjar kl 39.900- in končajo pri 55.900 evrih, seveda je tu še seznam doplačil na katerem najdemo tudi Mark Levinsonov audio sistem s 7.1 kanalnim zvokom preko 14 zvočnikov. Če bi kdo želel, lahko kupi tudi različico z 2,0-litrskim bencinskim turbo motorjem, ki pa je v osnovi osem tisočakov dražja, čakalna doba pa znaša od par dni do treh mesecev, kjer naročilo slednjega zagotovo pomeni, da bo bližnje slednjemu.

Mer information

Mer information:
www.lexus.si/model NX

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.