fbpx

Pagani Utopia Coyote Coupe – popraskan, a še vedno popoln V12 hiperavto

Ko se Le Mans in modna pista zaljubita

Pagani Utopia Coyote Coupe
Foto: Pagani

Če ste vedno hoteli avtomobil, ki izgleda kot jeans po koncertu, a stane kot zasebni otok, berite naprej – Pagani Utopia Coyote Coupe je pravi za vas.

Under huven Pagani Utopia Coyote Coupe, oziroma »Kojota« še vedno tulí 6-litrski Mercedes-AMG M158 V12 z dvema turbinama, ki razvije 635 kW (864 hp) in mastnih 1 100 Nm (811 lb-ft) navora. Do stotice šprinta v hipster-hitrih 3,1 s, a vam bo vetrovko odpihnilo šele pri elektronsko zadržanih 350 km/h (217 mph). Vse to v karbotitanijevi školjki, ki suho tehta komaj 1 280 kg – približno toliko kot dobro založen hladilnik piva.

Foto: Pagani
Foto: Pagani

“Race-worn” kot najdražji par razcufanih kavbojk

Lastnik je Horaciu Paganiju prišepnil, da želi avtomobil, ki bi izgledal, kot da je pravkar zlezel iz 24-urne agonije v Le Mansu. Rezultat? Martini-inspirirana proga rdeče, modre in turkizne, pod katero kukajo prave “boj­ne brazgotine” – na prednjem splitterju, blatnikih in odbijaču lak prepušča mesto goli karbonski koži. Nobene poceni nalepke, samo avtentično izpostavljen ogljik, da sosedom dokažete, da ste dirkač tudi, ko stojite pred kavarno.

Kabina: Martini lounge na kolesih

V notranjosti vlada ista barvna paleta, oplemenitena z grafikami, ki spominjajo na legendarne 935 iz sedemdesetih. Aluminijaste stikala so stružena z natančnostjo švicarskih ur in preklapljajo mehaniko sedemstopenjskega ročnega Xtrac menjalnika z zvokom pištolskega zaklepa. Volan? Okrogel kos umetnosti, ki bi ga z veseljem obesili v dnevno sobo, če ne bi bil že pritrjen na nekaj, kar stane več kot povprečen blok.

Foto: Pagani
Foto: Pagani
Foto: Pagani

Omejena serija, neomejen ego

Serier Utopi je bila že v osnovi omejena na pičlih 99 kupejev – vsi razprodani še preden ste uspeli izgovoriti “Bologna” “Coyote” je enkraten primerek, zato je cena zgolj hipotetična, a baza pri klasični Utopii se začne okoli 3,4 milijona USD (brez drobiža za DMV). Pri tem je treba dodati, da so lastniki teh Paganijev praviloma že darovali oba ledvična organa – a le kot depozit za naslednji projekt gospoda Horacia.

Foto: Pagani
Foto: Pagani

Vozna izkušnja (po govoricah z Modene)

Ker ključi visijo v trezorju lastnikove jadrnice, se moramo zanesti na Paganijevo testno ekipo. Pravijo, da Coyote kljub dodatnim »praskam« reže zrak kot orlovo pero: 46/54 razporeditev mase, aktivna aerodinamika in analogni volan brez elektronskega amortizerja pomenijo, da tu ni prostora za polovičarstvo. To je stroj, ki vas bo nagradil s hrapavim tenorskim vokalom nad 4 000 vrt./min, a kaznoval vsak milimeterski odklon pri turn-inu.

Tehnologija brez “e” predpona

V času, ko tudi kosilnice dobivajo hibridni pogon, je Hedningar ostal purist: nobenih baterijskih paketov, samo surova, gorivo-zažigajoča drama. Horacio pravi, da elektrika še diši po laboratoriju, medtem ko bencin diši po čustvih – in po starem dobrem Castrolu R, če smo natančni.

Foto: Pagani

Zaključek: Pagani Utopia Coyote Coupe

Utopiens hedningar Coyote Coupe je dokaz, da je popolnost včasih lepša, ko je rahlo obtolčena. Kot star par Doc Martens čevljev nosi brazgotine z zgodbo – v tem primeru domišljeno, a vseeno impresivno. Čeprav stane toliko kot srednje velik hotel na Jadranu in porabi goriva za vikend čarterske flote, ponuja nekaj, česar ne dobite pri sterilnih električnih izstrelkih silicijeve doline: själ. V svetu, kjer avtomobili postajajo potrošna elektronika, Coyote dokazuje, da lahko še vedno diši po olju, kriči pri 6 000 vrtljajih in vas nagradi s pospeškom, ki vam premakne možgane na zadnji sedež – ki ga seveda ni. In ravno zato ga hočemo.

Mer information

pagani.com

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.